کد مطلب: ۱۶۷۹۷۶

عربستان برای توازن بودجه به نفت ۷۰ دلاری نیاز دارد

عربستان برای توازن بودجه به نفت 70 دلاری نیاز دارد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، عربستان سعودی برای رسیدن به نقطه سر‌به‌سر در بودجه خود نیازمند نفت ۷۰ دلار در هر بشکه است.

عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک با سقوط قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد و کاهش درآمد نفتی نیاز به ایجاد توازن در بودجه خود پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و آسیا میانه اعلام کرد، عربستان سعودی در سال آینده میلادی به منظور سر‎به‌سر کردن دخل‌وخرج خود نیاز به نفت ۷۰ دلار در هر بشکه دارد؛ این در حالی است که پیش از این در سال ۲۰۱۶ میلادی، عربستان سعودی برای رسیدن به نقطه سر‌بهسر در هزینه‌های خود نیازمند نفت ۹۶.۶۰ دلاری در هر بشکه بود.

کشورهای تولیدکننده نفت حوزه خلیج فارس از سال ۲۰۱۴ میلادی با سقوط قیمت نفت به کاهش هزینه‌های خود و حذف یارانه روی آورده‌اند. همچنین ضرورت کاهش هزینه‌ها از سوی کشورهای عضو اوپک به نسبت کاهش تولید برای ایجاد روند نزولی در ذخایر جهانی نفت بیشتر است. صندوق بین‌المللی پیش‌بینی کرد قیمت نفت در میان‌مدت بین ۵۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، واقعیت کاهش قیمت نفت باعث شده تا صادرکنندگان نفت از تمرکز بر بازپرداخت مقادیر نفت از طریق هزینه‌های بخش دولتی و یارانه های انرژی فاصله بگیرند.

این نهاد بین‌المللی اعلام کرد، زمان زیادی لازم است تا عربستان در بوجه خود توازن ایجاد کند در حالی که کشورهایی مثل ایران، عراق، کویت و قطر در بوجه سال ۲۰۱۸ میلادی خود برای رسیدن به نقطه سر‌به‌سر در دخل‌وخرج خود با قیمت نفت پایین‌تر هم به این مهم دست پیدا کنند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، هیچ یک از تولیدکنندگان نفت تاکنون اقتصادی را ایجاد نکرده‌اند که جمعیت آنها را حمایت کنند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.