کد مطلب: ۱۴۱۲

عرضه اولین سرورهای آی بی ام برای تحلیل حجم بالای دیتا

شرکت آی بی ام از عرضه اولین مجموعه از سرورهای مجهز به پردازنده پاور8 خود خبر داد که برای تحلیل حجم بالای داده در شرکت‌های بزرگ تجاری و موسسات دولتی قابل استفاده هستند.  طراحی و عرضه این سرورها با همکاری شرکت‌های دیگری همچون کانونیکال و با استفاده از نرم افزارهای متن بازی مانند اوپن استاک

شرکت آی بی ام از عرضه اولین مجموعه از سرورهای مجهز به پردازنده پاور8 خود خبر داد که برای تحلیل حجم بالای داده در شرکت‌های بزرگ تجاری و موسسات دولتی قابل استفاده هستند.

طراحی و عرضه این سرورها با همکاری شرکت‌های دیگری همچون کانونیکال و با استفاده از نرم افزارهای متن بازی مانند اوپن استاک و سیستم عامل اوبونتو صورت گرفته است.

اولین مدل از سرورهای پاور 8 در جریان برگزاری همایش Open Innovation در شهر سانفرانسیسکو عرضه شد. سرورهای سری اس این مدل که از 10 ژوئن عرضه می شوند از دو نوع S812L و S822L خواهند بود. مجهز بودن به سیستم عامل لینوکس ویژگی مهم این دو نوع سرور است.

در مقابل خریداران می توانند یکی از سه سیستم عامل لینوکس، AIX یا IBM i (نام جدید سیستم عامل OS/400 شرکت آی بی ام) را برای نصب بر روی سه نوع سرور S814،S822 و S824 انتخاب کنند. حداقل قیمت این سرورها 7973 دلار خواهد بود.

سرعت این سرورهای 12 هسته‌ای چهار گیگاهرتز بوده و هر یک از پردازنده های آنها از یک ترابایت حافظه پشتیبانی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.