کد مطلب: ۵۸۰۰۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟

سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری با نماد معاملاتی توسن روز چهارشنبه ۲۴ شهریور به روش ترکیبی عرضه می‌شود. با توجه به صورت‌های مالی این شرکت توسن را بخریم یا نه؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری با نماد معاملاتی توسن روز چهارشنبه ۲۴ شهریور به روش ترکیبی عرضه می‌شود.۱۰ درصد از سهام این شرکت به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام می‌گیرد؛ که مرحله اول به سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک عرضه می‌شود و مرحله دوم به سایر سرمایه‌گذاران به روش قیمت ثابت است و عرضه هر دو روش روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد.

معرفی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری

شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس گردیده و در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۸ از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته و در تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۹ مورد پذیرش در هیات پذیرش شرکت فرابورس ایران قرار گرفته است. سرمایه شرکت توسن مبلغ ۲۰۴ میلیارد تومان است و در حال حاضر جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاران فناوری تکوستا است.

محصولات شرکت توسن در اکثر بانک‌های خصوصی و برخی بانک‌های دولتی و بسیاری از مؤسسات مالی و اعتباری کشور در حال استفاده است.

بررسی صورت مالی توسن

توسن در دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه سال مالی ۱۴۰۰ با رشد ۳۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل قادر به کسب درآمد عملیاتی ۱۲۸ میلیارد تومانی با بهای تمام شده ۹۰ میلیارد تومانی شده است.

از مجموع درآمدع ملیاتی حاصل شده شرکت در این دوره ۱۰۸ میلیارد تومان از فروش خدمات پشتیبانی و حدود ۲۰ میلیارد تومان از فروش نرم‌افزار حاصل شده است. سودناخالص و سودعملیاتی شرکت به ترتیب با رشد ۳۲ و ۲۶ درصدی در قیاس با ۶ ماهه سال مالی گذشته به ۳۸ و ۱۸ میلیارد تومان رسیده‌اند.

هزینه‌های مالی شرکت با ۵۰ درصد رشد و هزینه‌های فروش، اداری و عمومی با ۳۶ درصد رشد در این دوره مالی به ترتیب ۱۳ و ۲۲ میلیارد تومان بوده‌اند. توسن در این دوره ۱۳ میلیارد تومان سود خالص و ۶۵ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده، که ۸۷ درصد نسبت به دوره ۶ ماهه قبل کاهش داشته‌اند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس

    والا داده هایی ک گذاشتید کامل نیست اما اگر بخواهیم هزینه فرصت سرمایگذاری در توسن رو نگاه کنیم با توجه یه جریان نقدی ک ایجاد کرده ارزش ذاتی شرکت نزدیک ۷۱۱ میلیارد تومن است حالا دقیق نمیدونم چند تا سهم داره و هر سهم چقدر میشه ای کاش داده ها کامل تر بود

  • ناشناس

    قضیه این توسن اینجوریه آیا؟؟؟؟؟؟
    اول یه قسمتیشو به صندوقها میفروشن، بعد مابقیو با قیمتی طی مرحله قبل کشف شده (نه یک بازه قیمت) به حقیقی میفروشن.
    تنها فرقش اینه که قیمت حداکثر و حداقل نداره و حقیقی با قیمت ثابت میخره.
    حالا بنظرتون این درسته؟ چون کارگزاریها دارن سفارش آفلاین میگیرن پس قراره به تعداد مساوی بین متقاضی هاش تقسیم بشه.
    بنظرتون از لحاظ سود مثل قبلیاست؟ یا چون قیمتش اینطوریه سودش زیاد نیست؟

  • راننده تاکسی زرد

    به کلکی تو کار هست. دارن پول نقد رو به شدت جمع میکنن

    • ناشناس

      موافقم
      تند تند فروش فوق العاده خودرو سازها
      از این طرف بعد عرضه اولیه های ۲۰ تومنی یهو این عرضه اولیه ها…….
      به نظر افزایش نرخ ارز رو داریم
      ( خود کارگزاری آگاه هم قبا از اینکه سکه از ۱۰ بخواد بیاد رو ۱۲ هی تند تند پذیره نویسی صندوق ثابت میکرد مثل صندوق همای)

    • ناشناس

      توسن به صد و شصت هزار تومان هم نمیرسه

    • ناشناس

      می تونید نخرید اگر در ضررید و کاهشی ولی می دونم اگر ارزها پایین باشه خرید باشه بهتر اگر برای سرمایه گذاری بلند مدت می خواهید ولی کم بخرید زیاد نخرید اگر افت کرد ور شکست شوید

  • ناشناس

    وقتی بازار کاهشی است کسی عرضه اولیه خرید نمیکنه

  • ناشناس

    حداکثر سرمایه مورد نیاز:
    1551652 ریال

  • ناشناس

    اگه عرضه اولیه نبود قیمتش الان 250 تومن بود.با شرکت های هم رده خودش از لحاظ سود دهی مقایسه کنید متوجه میشید.

    • ناشناس

      دقیقا برعکس چیزی که یکی دو تا سایت به دروغ نوشته بودن خیلی زیر ارزونه، اما واقعیت اینه که خیلی گرون فروختن. همین الان پی بر ای بالای ۱۰ داره در حالی که بین بقیه سهام های بازار پی بر ای زیر ۱۰ و حتی زیر ۵ هم کم نداریم

  • ناشناس

    بالاخره توسن بخریم یا نخریم؟!

  • علیرضا

    خصوصی سازی باید از طریق بازار سرمایه باشد و نه به اشخاص خودی با تشکر خدانگهدار

  • م

    سلام علیکم خسته نباشید مسئولان سهام عدالت و آقای ریٔسی مرد میدان مرد عمل از جنس همین مردم مرد انقلابی خواهشمندم سهام عدالت فروشندکان از سال ۹۹ پیگیری کنید واریز بشه شما را به خانم فاطمه زهرا (ع) قسم میدم واریز فروش سهام را واریز کنید بخدا گرونی امانمان را بریده این چندر کاز پول سهام از واجب واجبتر نیازمونه شمارا را به حضرت ابولفضل العباس واریز کنید … چرا پست های من اشتراگ نمیزارید اخه؟؟؟؟ بقران مجید پیش خوانواده هم شرمنده ایم مدام خواهشمندم رسیدگی کنید آقای ریس جمهور محترم انقلابی آقای ریًسی ریس مجلس نمایندگان عزیز ریس قوه قضائیه لطفا ورود کنید پول فروش سهام واریز بشه ممنون……

  • ناشناس

    به این سوالی که مطرح شده پاسخی داده نشد…توسن بخرم یا خیر. هر چند خریدم اما از تجارت نیوز برای خریدهای
    انتظار داریم یا نوع سوال را یا مطرح نکنن یا پاسخ مناسبی دهند