کد مطلب: ۶۶۶۸۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه تپسی در فرابورس

عرضه اولیه تپسی در فرابورس

امروز نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس در نماد تپسی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست خبری تپسی امروز در فرابورس برگزار شد. احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در این نشست گفت: در زیست‌بوم سرمایه‌گذاری کشور برای تولد کسب‌وکارهای نوآورانه، اقدامات و بسترهای مناسب فراهم شده. شرایط در این زمینه قابل دفاع است. اما برای سایر مراحل رشد، با تنگناهای زیادی مواجهیم.

وی افزود: وزارت اقتصاد باید کمک کند در دوران بلوغ این صنعت از ابزارهای تجهیز منابع به خصوص بازار سرمایه به خوبی استفاده کنیم. امروز آغاز این راه است.

وزیر اقتصاد گفت: وجه نمادین جلسه امروز برای ما همین است که با کمک قانون جهش تولید دانش‌بنیان و کمک‌های دیگر حاکمیت، در ماه‌های آینده روزهای بهتری را شاهد باشیم.

تلاش ۲ ساله برای عرضه اولین استارتاپ

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه بعد از دو سال تلاش امروز میزبان اولین استارتاپ در بازار سرمایه هستیم، گفت: طولانی شدن این فرایند به دلیل اولین بودن و تدوین قوانین و تسهیل شرایط آن بود.

وی ادامه داد: تقاضاهای خوبی از استارتاپ‌ها داشتیم که طی ماه‌های آینده در هیات پذیرش بررسی و پذیرش می‌شوند.

در ادامه این نشست، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اتفاق بسیار بزرگی افتاده و عرضه تپسی شروع راه جدید در بازار سرمایه است. امیدواریم شاهد شکوفایی دانش‌بنیان‌ها باشیم. این موضوع اقتصاد را متحول کند.

وی ادامه داد: سازمان بورس خواهان این است که شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه نقش موثرتری بازی کنند و همچنین به دنبال این هستیم که در تامین مالی این شرکت‌ها نقش ایفا کنیم.

این‌مسئول گفت: در سازمان بورس و اوراق بهادار تمهیدات خوبی در خصوص انتشار اوراق بدهی و پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس فراهم شده است.

عرضه تپسی در فرابورس

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در ادامه گفت: یک سوم اقتصاد توسعه‌یافته در دنیا متعلق به استارتاپ‌هاست. ما برای ورود به بازار سرمایه، دو سال سخت را گذراندیم تا استانداردها و ضوابط شکل گرفت.

وی افزود: امروز آغاز راه است و ما به عنوان نماینده این صنعت در بازار سرمایه، شفاف‌ترین اطلاعات را ارایه می‌کنیم.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه ورود تپسی به بازار سرمایه یک تغییر دیدگاه در اقتصاد ایران است که شرکت‌هایی بدون دارایی فیزیکی قیمت‌گذاری و وارد بازار سرمایه شوند، افزود: در حال ورود به فضایی جدید و بسیار مهم هستیم. بسیاری از استارتاپ‌ها به زودی در سایر حوزه‌ها، وارد بازار سرمایه خواهند شد و تپسی یک انگیزه برای ورود آنهاست.

وی توضیح داد: تغییر فرهنگ، روش و نگرش به سادگی رخ نمی‌دهد و ورود امروز تپسی به بازار سرمایه اتفاق بزرگی است که فرابورس و سازمان بورس آن را رقم زدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفم برای این همه رانت و فساد

  • پرویز امینی

    زندگی ام و سرمایه ام طی ۳ سال اخیر در بورس بی ارزش و نابود شد

  • ناشناس

    سهام تپسی را هم به شرکت‌های سرمایه گذاری بدهید و ۵۰ درصد آن را هم تا سه ماه قابل معامله نباشد