کد مطلب: ۵۸۰۰۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه فسبزوار بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه فسبزوار بخریم یا نخریم؟

بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، فردا(چهارشنبه)  ۶۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد معاملاتی فسبزوار در بخش فلزات اساسی و به عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شرکت در بورس عرضه می‌شود. با توجه به صورت مالی این شرکت فردا این نماد را بخریم یا نه؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، فردا(چهارشنبه) ۶۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد معاملاتی فسبزوار در بخش فلزات اساسی و به عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شرکت در بورس عرضه می‌شود.

در این عرضه اولیه، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۲۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۸۴۱ تا ۳۱۲۵ تومانی ثبت سفارش انجام دهد. بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود.

با توجه به مشارکت بیش از ۳ میلیون نفر درعرضه اولیه فجهان که هفته گذشته انجام شد، احتمالا در این عرضه حداکثر سهم تخصیص داده شده به هر نفر ۲۰۰ سهم باشد که معادل ۶۲۵ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

معرفی شرکت پارس فولاد سبزوار

شرکت پارس فولاد سبزوار(فسبزوار) به منظور مدیریت و توسعه کارخانه‌های آهن اسفنجی، فولادسازی و ماشین ریخته‌گری با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در فاز اول در خرداد ماه ۱۳۹۴تاسیس و در اردیبهشت ۱۳۹۷ افتتاح شد. این شرکت

شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۸۴.۹۹ درصد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ۱۵ درصد سهامداران اصلی فسبزوار به شمار می‌روند؛ و سه شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان، توسعه ساختمانی پارسیان و لوتوس پارسیان هر کدام با داشتن کمتر از ۰٫۰۱ درصد سهامداران دیگر این شرکت هستند.

طی فراخوان ایمیدرو در سال ۱۳۹۳ جهت واگذاری طرح‌های هشتگانه فولادی، طرح فولاد سبزوار واقع در شهرستان جوین در استان خراسان رضوی به مالکیت سازمان ایمیدرو به شرکت اپال کانی پارس با سهام ۸۵ درصد واگذار شد.

پس از واگذاری طرح که شامل احیا مستقیم با پیشرفت فیزیکی ۶۷٬۴۲ درصد و واحد فولادسازی با پیشرفت ۸.۴۲ درصد سرعت گرفتن تشکیل هیات اجرایی فعالیت‌های پروژه، در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ شرکت پارس فولاد سبزوار تاسیس شد.

بررسی صورت‌های مالی فسبزوار

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام پارس فولاد سبزوار، به ازای هر سهم این شرکت سود نقدی ۲۵۰ تومان تقسیم شد. سرمایه ثبت شده این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و سود انباشته این شرکت هم ۱۸۹ میلیارد تومان بوده است.

بر اساس صو.رت مالی دوره منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، سود خالص این شرکت ۲۸۵ میلیارد تومان بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۷۵ درصد تغییر کرده است.

دارایی‌های غیر جاری این شرکت ۱۶۷۲ میلیارد تومان در دوره مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۰ بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۳ درصد بیشتر شده است. جمع دارایی‌های جاری این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد امسال ۱۴۲۳ میلیارد تومان بوده و نسبت به دوره مشابه ۳۰ درصد بیشتر شده است.

جمع بدهی‌های غیر جاری این شرکت در ۶ ماهه منتهی ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به ۲۱۱ میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶ درصد کمتر شده است. جمع بدهی‌های جاری هم در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد، ۸۸۲ میلیارد تومان بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۲۵ درصد بیشتر شده است.

آخرین اخبار بازار سهام را درصفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آموزگار

    با سلام اونی که منفعت داشت با رانت به شرکت های سرمایه گذاری دادند//این عرضه های اولیه ی سنگین مثل فجهان و فسبزوار اصولا باید 3و4 برج وماه عرضه اولیه شوند که کارمندان و کارگران که سر ماه حقوق می گیرند اون ها هم بتوانند بخرند.

  • سیدحسین

    این چه تحلیلی است آخه تجارت نیوز!!؟اصلادوسداری مردم روبگذاری توخماری!!؟حرف میزنی میزنی آخرش که بایدنتیجه گیری کنی میری حاجی حاجی مکه!!؟همیشه اینجوری هستی گویاتصمیم به اصلاح خودنگرفتی!!!

  • م

    سلام علیکم خسته نباشید مسئولان سهام عدالت و آقای ریٔسی مرد میدان مرد عمل از جنس همین مردم مزد انقلابی خواهشمندم سهام عدالت فروشندکان از سال ۹۹ پیگیری کنید واریز بشه شما را به خانم فاطمه زهرا (ع) قسم میدم واریز فروش سهام را واریز کنید بخدا گرونی امانمان را بریده این چندر کاز پول سهام از واجب واجبتر نیازمونه شمارا را به حضرت ابولفضل العباس واریز کنید … چرا پست های من اشتراگ نمیزارید اخه؟؟؟؟

  • ناشناس

    ۴میلیون تومان پول بدهیم ۴روز بلوکه کنند آخرش به اندازه ۴۰۰هزارتومان سهم بدهند واقعا گل میکارید

    • ناشناس

      نه شما موقع خرید به اندازه همون 400 هزار تومن خرید کن لازم نیست همش رو سفرش بدی

    • محمدم

      خب به اندازه پول بده.همه سایتا نقدینگی لازم برا خرید هر عرضه اولیه رو میزنن

    • ناشناس

      سلام اگه میخواستی بخری میتونستی حدودشوحدس بزنی بهمون اندازه سفارش بدی لازم نبودحداکثرسفارش بذاری برادر

  • ناشناس

    مثل فیلم سینمایی 1و2 دارد ادامه در تجارت نیوز 2

  • ?

    فجهان هم آفلاین زدم ولی خریده نشد نمیدونم چرا فسبزوار هم هنوز پولی بلوکه نشده…یعنی باز خریده نمیشه؟

    • ناشناس

      فجهان رو فقط حقوقی ها می‌تونستم بخرن

  • ناشناس

    سلام فسبزوار تمدید نشد که بخواهیم بخریم

  • امیر

    بابا گند زدین با این بازار درست کردنتون هدفتون چیه ریس بورس دوماه پیش میاد میگه بورس خوب و فلان و بهمان یک هفته پیش اومده میگه مردم عادی تو بورس نیان خب برادر من مردم عادی نیان که بورس با آسفالت یکی میشه همشو تو و رفیقات باید بخورین؟؟؟

  • ناشناس

    پول نداره به راننده ها و کارکنان خودش بده
    بعد میاد سهام میفروشه که سود بده به سهامدار
    این اگه کلاهبرداری نیست پس اسمش چیه

  • ناشناس

    هر هفته یکی از نماد های من حذف میشه کا گزاری هم همش میگه خودت بنویس اضافه کن یکی منو راهنمایی کنه من چکار کنم