خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۳۱۰۴

در گفتگو با یک نماینده مجلس مطرح شد:

عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است

عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است

یک نماینده مجلس درباره عرضه محصولات در بورس گفت: عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است و هیچ معنایی ندارد که بدون توجیه مناسب، عرضه کالا از مدیریت بورس خارج شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس را می‌توان یکی شفافیت‌ترین بازارهای مالی دانست. عرضه محصولاتی همانند خودور در بورس کالا می‌تواند رونق بازارهای مالی و خروج از رانت را داشته باشد.

مجتبی رضا خواه، نماینده مردم تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز با بیان اینکه عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است گفت: هیچ معنایی ندارد که بدون توجیه مناسب، عرضه کالا از مدیریت بورس خارج شود. اگر ضعف و کاستی در این زمینه وجود دارد باید این مسائل رفع شود نه اینکه بخواهیم صورت مساله را پاک کنیم.

وی در مورد طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای اینکه کالاهای مشمول عرصه در بازار سهام زیر نظر وزارت صمت قرار گیرند اظهار کرد: عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است قرار نیست همه موضوعات تجربه شده در این زمینه دوباره تغییر کند. در مورد این مسائل بحث های کارشناسی زیادی انجام و برای شفافیت بهتر باید کالاها در بورس عرضه شوند.

عرضه محصولات در بورس کالا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: الان هیچ معنایی ندارد که بدون توجیه مناسب، عرضه کالا از مدیریت بازار سرمایه خارج شود. اگر ضعف و کاستی در این زمینه وجود دارد باید این مسائل رفع شود نه اینکه بخواهیم صورت مساله را پا کنیم.

نماینده مردم تهران که از مخالفان طرح کمیسیون صنایع و معادن در مورد مدیریت و تصمیم گیری عرضه کالا از سوی وزارت صمت است بیان داشت: از تجربه‌های موفق بازار سهام در عرضه کالا، محصولات فولادی پلیمری، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی توسط بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کشور است که همین وضعیت باعث شد تا آمارهای شفاف و مهمی به منظور بهره‌برداری سیاست‌گذاران وجود داشته باشد.

وی با اشاره به رشد حجم و ارزش معاملاتی بورس بیان داشت: هنوز از همه ظرفیت‌های بازار سرمایه در رشد صنایع و حمایت از تولید استفاده نشده که با جدیت بیشتر نهادهای مرتبط، شاهد بهبود فرآیند ها در حوزه تولید و تأمین نیاز کشور به واسطه بورس کالا خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.