کد مطلب: ۵۴۹۰۹۷

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

تاثیر مثبت عرضه کالاها در بورس کالا بر شرایط سهام شرکت‌ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به‌هر میزان که شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را در شرایطی آزادتر و به دور از مداخلات قیمتی به فروش برسانند، در میزان بازدهی شرکت‌های مدنظر تاثیرگذار خواهد بود و بازدهی بالاتر برای هر شرکتی به معنای تاثیر مثبت بر روند قیمت سهام آن شرکت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی دهقان‌دهنوی، با اشاره به افزایش تنوع عرضه محصولات در بورس کالای ایران در ماه‌های اخیر گفت: شرکت‌های بورسی که محصولاتشان را در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند، در واقع بستری رقابتی را برای فروش محصولات خود انتخاب کرده‌اند که این موضوع در رشد بازدهی شرکت‌ها و به دنبال آن بهبود شرایط سهام شرکت ها اثر مثبتی خواهد داشت.

وی به مزایای عرضه محصولات شرکت‌ها در بورس کالا اشاره کرد و افزود: براساس قانون، شرکت‌هایی که بتوانند محصولات خود را از طریق سازوکار بورس کالا عرضه کنند، کالای آن شرکت‌ها از شمول قیمت‌گذاری و برخی دیگر از مداخلات خارج خواهد شد.

دهقان‌دهنوی گفت: در بورس کالا، فضایی رقابتی و آزاد برای شرکت‌ها فراهم می‌شود و در این بستر، قیمتی مناسب‌تر برای محصولات شرکت‌ها کشف می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به عرضه محصولات معدنی و سیمان در بورس کالا و تاثیر آن بر سهام این شرکت‌ها در بورس اشاره و تاکید کرد: هر کالایی که بتواند وارد بورس کالا شود دیگر قیمت‌گذاری دستوری بر روی آن معنایی ندارد.

منبع: کالاخبر

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابراهیم

    دوستان عزیز نماز اول وقت راباپردارید،فقرا ونیازمندان آبرومند راازیاد نبرید که کلید گشایش شما دردست این عزیزان می‌باشد شروع کنید وصبر داشته باشید که خداوند باپرهیزکاران است.