کد مطلب: ۴۲۱۶۴۰

عرضه ۶۰ درصد سهام هپکو در فرابورس

عرضه 60 درصد سهام هپکو در فرابورس

بر اساس اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی، تعداد 12.8 میلیارد سهام هپکو به میزان 60.72 درصد از طریق فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بلوک 60.72 درصدی سهام عمده شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو که بعد از دو بار واگذاری به بخش خصوصی‌، به سازمان خصوصی‌سازی مسترد شده بود، قرار است به میزان 12 میلیارد و 825 میلیون و 800 هزار و 192 سهم معادل 60.72 درصد از کل سهام این شرکت از طریق فرابورس عرضه می‌شود.

این سهام بلوکی از طریق کدهای معاملاتی معاف از مالیات به صورت یک‌جا و تجمیعی با شرایط پرداخت 15 درصد وجه معامله به صورت نقد طی مهلت 20 روز کاری و مابقی به صورت اقساط 6 ساله به قیمت هر سهم به نرخ تابلوی فرابورس در روز عرضه به شرط آنکه از مبلغ 1159 ریال کمتر نباشد، عرضه می‌شود.

سهام قابل واگذاری معادل 60.72 درصد شامل 50.2 درصد سهام قابل معامله و 1.7 درصد سهام در وثیقه بانک ملی است که در زمان واگذاری 50.02 درصد از طریق سامانه معاملات فرابورس به خریدار منتقل خواهد شد، اما قرارداد نسبت به کل سهام قابل واگذاری یعنی 60.72 درصد منعقد و خریدار متعهد به پرداخت اقساط آن مطابق قرارداد خواهد بود.

تاریخ عرضه این سهام از طریق اطلاعیه فرابورس اعلام خواهد شد.

در بخش نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان آمده است طبق مصوبه هیات واگذاری عرضه سهام این شرکت با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها صورت خواهد گرفت.

همچنین با توجه به عرضه سهام بلوکی 60.72 درصدی هپکو از طریق فرابورس ایران مطابق با دستورالعمل مذکور شاخص‌های مربوط به صلاحیت‌های فنی و مدیریتی متقاضیان به عنوان بخشی از شاخص‌های تخصصی توسط کارگروه بررسی صلاحیت موضوع این دستورالعمل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین شاخص‌های مربوط به تمکن مالی و نیز شاخص‌های عمومی متقاضیان مطابق مفاد ماده 2 ضوابط مربوط به شرایط متقاضی خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران توسط سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی خواهد شد. متقاضیان باید علاوه بر واریز معادل 10 درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به مبلغ 148 میلیارد و 651 میلیون و 24 هزار و 226 ریال را به عنوان سپرده به صورت نقد یا ضمانت بانکی نزد صاحبان خصوصی‌سازی واریز و یا به سازمان تحویل دهد.

همچنین به منظور بررسی صلاحیت فنی و مدیریتی متقاضیان باید علاوه بر ارائه درخواست خرید و مدارک لازم، ارائه تضمین مربوط به حضور در رقابت طی زمان و چارچوب مقرر در ضوابط و مقررات عرضه‌های عمده فرابورس مستندات قابل ارائه خود را مربوط به بررسی صلاحیت فنی و مدیریتی حداکثر تا 6 روز کاری قبل از عرضه به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.