کد مطلب: ۴۷۵۵۷۶

تحلیل یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با تجارت‌نیوز

عقبگرد بورس از کنترل خارج شد/ آیا حقوقی‌ها حمایت می‌کنند؟

عقبگرد بورس از کنترل خارج شد/ آیا حقوقی‌ها حمایت می‌کنند؟

شروع معاملات امروز بازار سهام با ریزش بیش از 2 درصدی شاخص کل همراه شد، همچنین اکثر سهم‌های بنیادین بازار، امروز قرمزپوش شدند.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: وقتی بازار از رفتار منطقی دور می‌شود پیش‌بینی بازار مشکل می‌شود، نشانه قوی از برگشت روند قبلی در معاملات نمی‌بینم و بی‌اعتمادی و ترس در صف‌های فروش بازار کاملا مشهود است.

وی افزود: به لحاظ بنیادین قیمت سهم‌ها واقعا به منطقه جذابی رسیده است ولی اینکه سهامداران چه زمانی تصمیم به خرید بگیرند اصلا مشخص نیست.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ریزش دستوری بازار افزود: ریزش‌های اولیه بازار سهام با هدف کنترل دستوری بود اما بعد از ایجاد ترس و بی‌اعتمادی دیگر قادر به کنترل این ریزش‌ها نبودند.

رضایتی در رابطه با حمایت حقوقی‌ها گفت: منابع در بازار سهام کاهش پیدا کرده است و قدرت حقوقی‌ها برای حمایت کم شده، همچنین قدرت خرید حقوقی قادر به جمع کردن جو بی‌اعتماد بازار نیست، پس نمی‌شود از حقوقی‌ها انتظار حمایت داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    موندم‌چه‌جور‌مردمی‌هستیم‌ما…کسی‌بگه‌بپرین‌تو‌چاه‌همه‌میپریم‌‌دولت‌بگه‌شب‌روز‌.روز‌شبه‌شما‌قبول‌میکنی…از‌اول‌تمام‌اساتید‌میگن‌با‌دانش‌‌با‌مطالعه‌بیاین‌تو‌بازار‌…این‌چه‌جور‌دانشی‌که‌میگه‌با‌پوا‌جهزیه‌یا‌دکتر‌بابات‌بیا‌توی‌بورس….این‌نظرات‌نظر‌تازه‌کارا‌یی‌که‌دنبال‌پول‌مفت‌میگردن‌کدوم‌بورس‌بازه‌حرفه‌ای‌ضرر‌کرده‌من‌نظرشو‌نمیبینم…من‌خودم‌تازه‌اومدم‌تو‌بورس‌از‌دارا‌یکم‌به‌بعد‌‌کلی‌سهم‌خریدم‌فروختم‌چرا‌ضرر‌نکردم..از‌دارا‌یکم‌تا‌الان‌چقدر‌عرضه‌اولیه‌اومده‌چقدر‌سود‌دادن‌تو‌بلد‌نیستی‌‌کی‌مجبورت‌کرده‌بری‌سهم‌خودرو‌و‌پالایشی‌بخری

  • مرتضی

    اون کارگر بیچاره ای که از صب تا شب زیر افتاب جون میکنه واسه چندر قاض .اونی که شب تا صبح و جون میکنه واسه خرج زندگی زن و زچش انسان نیست.هر چی سرتون بیاد حقتون .بورس مکانی هستش واسه جذب سرمایه های خرد و از انباشت اون ساخت مادی یه درمانگر نه بازار دلالی و چاپلوسی…عواید حاصل از رونق اون بایستی بین سهامداران تقسیم بشه نه اصل سرمایه…هر چقدر بلا سر دلال های بیسواد بیاد حقشون .اتفاقا ریزش کار خوبی بود واسه سرجانشوندن خیلیا .

  • ناشناس

    امیدوارم خدا به همه یه روزی از این طریق بده،من هیچ سهمی ندارم،ولی واقعا غصه میخورم..مردم ما رنج کشیدن

  • ناشناس

    مگه بورس حمایت از تولید داخلی نیست

  • سهامدار عدالت

    اگر حقوقی ها اهل حمایت و کمک بودن که ثروتمند و حقوقی نمیشدن . هر که به فکر خویشه

  • سهامدار عدالت

    سعدی :
    چرا پول سهام عدالتی رو که طوس معامله شده بعد از ۱۵ روز نمیریزی

  • سهامدار عدالت

    این سایت فارابی و سعدی معلوم نیست مال کدام دوره باستانیه . اصلا به روز نمیشه و اشتباه زیاد داره

  • ناشناس

    هدف کنترل بازار بود بعد این شد ؟ بنازم به این مدیران با لیاقت …. وقتی حمایت برای جذب مردم فقط رو چند نماد دولتی بود و حباب آن بی ارزش ها رو ۱۰ برابر کردند هر بی سوادی میتونست پیش بینی کنه چه بلایی سر بازار میاد

  • ناشناس

    هر چی داری تو بورس بفروشید قرار برگرد له شاخص 800هزار از ما گفتن بود

    • ناشناس

      به کی بفروشیم نمیخرن که

  • روزبه

    اینجا بازار رقابت است حقیقی و حقوقی نمیشناسد هر کس به فکر سود خود هست به این و ان دلخوش کردن کلاه سر خود گذاشتنه هیچ کسی از کسی حمایت نمیکنه به فکر سود خود باشید.