کد مطلب: ۵۱۵۴۴۶

محرز پاسخ داد:

کرونای جهش یافته انگلیسی چه علائمی دارد؟

کرونای جهش یافته انگلیسی چه علائمی دارد؟

عضو کمیته علمی و مشورتی ستاد مقابله با کرونا با هشدار اینکه که اگر به همین منوال افزایش بیماری پیش رود باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم، گفت: علائم ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی با ویروس قبلی تفاوتی ندارد. صرفا قدرت سرایتش بسیار بالاتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مینو محرز عضو کمیته علمی و مشورتی ستاد مقابله با کرونا، درباره وضعیت بیماری کووید-۱۹ در کشور و احتمال بروز موج چهارم به عنوان یک پیک خطرناک، گفت: در حال حاضر بیماری در حال افزایش است و به صورت بدی دارد میزان بیماری بالا می‌رود. زیرا گردش ویروس جهش یافته‌ای که در انگلیس جهش پیدا کرده، در حال افزایش است و این ویروس هم سرعت انتقال بسیار بالایی دارد.

وی افزود: البته باید توجه کرد که وقتی تعداد بیماران افزایش یابد، تبعا تعداد بیماران بدحال و نوع شدید بیماری و کشندگی هم بیشتر می‌شود. سرعت انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بسیار بالاست و بر همین اساس می‌تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را با افزایش تعداد بیماران در افراد، افزایش دهد.

محرز گفت: علائم این ویروس جهش‌یافته انگلیسی با ویروس قبلی تفاوتی ندارد. صرفا قدرت سرایتش بسیار بالاتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه تعطیلات نوروز هستیم و مردم از خانه ها بیرون آمده‌اند و رفت و آمد دارند و همین موضوع منجر به افزایش بیماری شده است، گفت: به محض اینکه مردم کرونا را فراموش می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، کرونا افزایش پیدا می‌کند. توصیه ما این است که مانند گذشته عمل کنند.

این متخصص عفونی ادامه داد: خواهشم از مردم این است که اصلا از حالا برای عید برنامه ریزی نکنند؛ چراکه اصلا مشخص نیست که وضعیت بیماری به چه صورت پیش می‌رود. تنها اقدامی که باید انجام شود، رعایت پروتکل‌ها مانند حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و… است.

محرز تاکید کرد: اگر به همین منوال افزایش بیماری پیش رود باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم و به هر حال هر موجی از بیماری که ایجاد شود با مرگ و میر و تعداد زیادی بستری بیماران و بیماران بدحال همراه است. باید سعی کنیم که موج جدیدی از بیماری در کشور ایجاد نشود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مشکل جامعه ما این است که می خواهند با سلام و صلوات کرونا را برطرف کنند وقتی همه مسائل را به امان خدا واگذار می کنند وقتی به جبر اعتقاد پیدا می کنند و نقش علم و دانش و تصمیم منطقی را نادیده می گیرند. از این بهتر نمی شود.و کرونا هرگز ریشه کن نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام به همه.والا به خدا بخوان تعطیل کنند امثالی مثل ما باید چی کار کنن با این وضعیت گرونی هی میگن بشینید خونه آخه یکی نیست به اینا بگه اگه خونه نشین بشیم شما ها خرج مارو میدید یه تومان دادید از اون ور دارید بر می‌دارید دیگه خیر سرتون میگید به فکرمردمید خدا ازتون نگذره انشاالله البته منظور من فقط فقط بااین دولت بی وجدان که همه رو انداختن جلو و خودشونو کشیدن عقب خدا جوابشونو بده با این وضعیت اقتصاد مملکت میگن تقویت کنید میوه بخورید و ……دیگه نگم براتون که خودتون تو این مملکت هستید و قیمت ها رو می‌بینید.

  • ناشناس

    چطور قبل ۲۲ بهمن این حرفا نبود حالا که کاراتون رو کردید یادتون افتاده ویروس انگلیسی اومده مثل همیشه دروغ و سر کار گذاشتن مردم

  • ناشناس

    والا ما که همش خانه هستیم آن احمق هایی که همش مسافرت میکنند داخلی خارجی باید درک کنند

  • یک ایرانی

    شبی ۱۷میلیارد جریمه مردم مظلوم در طرح تردد…چرا کرونا هراسی ایجاد نکنین !!!

  • بی نام

    چرااین رانندهااول واکسینه نمیکنن که مثل دکتراجونشون توخطره همه جامیرن همه رستورانی میرن اگه اینانباشن مملکت ورشکست میشه میخوان اول خونه سالمندان واکسینه کنن ایناخوایکجا نشستن

  • ناشناس

    سلام اگه دولت عزیز از پارسال تا به الان که اعلام ویروس انگلیسی رورسونده خدمت مردم بیچاره ی ایران اگه در تابستان سال 99یک ماه تعطیل عمومی میزد مثل زمان حکومت نظامی هیچ جا باز نبود و بیشتر مردم در تلاش و کوشش در مزارع خودشون مشغول کار بودن و وقت مهمونی رفتن و دورهمی رو نداشتن الان حداقل هشت ماه از تموم شدن کرونا میگذشت ولی نخواستن به فکر مردم باشن به نظر من اگه یک ماه مردم سختی میکشیدن بهتر از این بود یک سال درگیر استرس و هزار جور مشکل مالی در زندگی روز مره بودن ولی مسئولین بی فکری داریم که حتی زحمت نمیدن چیزهای به این سادگی رو هم فکر کنن

  • ناشناس

    کامل

  • ناشناس

    اصلااعطلاعات نداد علاعم کرونا رو خاستم هیج توضیحی نداد

  • ناشناس

    چراازعلایم چیزی نگفت?