کد مطلب: ۴۳۲۵۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علت گرانی طلا در روزهای اخیر چیست؟

علت گرانی طلا در روزهای اخیر چیست؟

طبق اعلام اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران قیمت سکه قدیم در امروز در بالاترین قیمت شش میلیون و 65 هزار تومان و در کمترین قیمت پنج میلیون و 780 هزار تومان بوده است. علت گرانی سکه و طلا نسبت به هفته گذشته چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران قیمت سکه قدیم در امروز در بالاترین قیمت شش میلیون و 65 هزار تومان و در کمترین قیمت پنج میلیون و 780 هزار تومان بوده است. طبق ارقام مندرج در سایت این اتحادیه، قیمت طلا 18 عیار نیز امروز در بالاترین قیمت 621 هزار تومان و کمترین قیمت 591 هزار تومان بوده است.

1 71

قیمت طلا و سکه در ساعت 17 - اتحادیه طلا

علت گرانی سکه و طلا نسبت به هفته گذشته چیست؟

در این مورد صبح امروز دبیر اتحادیه طلای تهران گفته بود: با توجه به نااطمینانی‌های اخیر سیاسی و اقتصادی که ناشی از شیوع بیماری کرونا است سرمایه‌گذاران سرمایه‌هایشان را به سمت بازار طلا هدایت کرده‌اند تا به این شکل بتوانند سرمایه‌های امنی را برای خود پس‌انداز کنند. آنچه که از وضعیت اقتصاد جهان قابل پیش‌بینی است قیمت طلا در روز یکشنبه احتمالا مجدد گران شود.

نادر بذرافشان افزود: طبق آخرین ارزیابی‌ها قیمت انس جهانی طلا طی چهار روز اخیر ۵۰ دلار افزایش یافته است، این افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و به دنبال آن افزایش قیمت دلار در بازار ایران باعث شد قیمت طلا گران حدود هفت درصد گران شود.

امروز صبح دنیای اقتصاد نیز درباره گرانی طلا در روز گذشته، نوشته بود: علاوه بر جهش نرخ دلار در روز شنبه، رشد چشمگیر طلای جهانی هم محرک رکوردشکنی بهای این فلز گرانبها در داخل کشور شد. اونس طلای جهانی روز جمعه در پی ترس از پیامدهای منفی ویروس کرونا برای اقتصاد جهانی به سطح ۱۶۴۳ دلار (بالاترین از سال ۲۰۱۳) رسید. البته هجوم سرمایه‌گذاران داخلی با بازگشت ایران به لیست سیاه FATF هم زمینه را برای قیمت بی‌سابقه سکه بیش از پیش فراهم کرد.

درباره بازارهای جهانی بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۲۱ فوریه منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند. برخی از تحلیلگران قیمت هزار و ۸۰۰ دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

در همین حال روزنامه مردم‌سالاری هم نوشته بود: این‌روزها با شیوع تدریجی ویروس کرونا در ایران از سویی و ورود مجدد ایران به لیست سیاه FATFاز سویی دیگر، شوک‌های متعددی به بازارهای سرمایه، ارز و طلا تحمیل شد بطوریکه بزرگترین شوک ارزی و طلایی شش ماهه اخیر به بازار‌های دلار و طلا وارد شد.

تحلیل روزنامه ایران نیز این بوده است: درنخستین روز هفته جاری و سومین روز از آخرین ماه سال، بازارهای سرمایه‌گذاری ایران با 2 رخداد مهم روبه‌رو شد که در قالب ریسک‌های جدید خود را به نمایش گذاشتند. دراین روز انتشار اخبار شیوع ویروس «کرونا» در تعداد زیادی از شهرهای کشور، قرار گرفتن دوباره ایران در لیست سیاه کارگروه اقدام مالی یا FATF ریسک‌های تازه‌ای بود که اقتصاد ایران و بازارهای مختلف را تحت تأثیر خود قرار دادند.

روزنامه آقتاب یزد نیز در نوسانات بازارهای طلا و ارز نوشته است: قیمت‌ها در بازارهای مالی ایران تنها دو روز پس از قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF شاهد رشد هیجانی است. افزایش قیمت نرخ ارز و طلا و شاخص بورس از تاثیرات این امر است. برخی فعالان اقتصادی معتقدند این تاثیرات کوتاه مدت و به خاطر فضای هیجانی بازار است. برخی نیز معتقدند به دلیل کسری تراز ارزی کشور و مشکلاتی که با کشور چین به دلیل بحث کرونا دیده می‌شود، بازارهای مالی ایران تحت تاثیر قرار گرفته است.

آیا این روند نوسانی بازار طلا ادامه‌دار است یا در یک مقطع زمانی کوتاه به پایان می‌رسد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صالحی

    قابل توجه اتحادیه فروشان طلا :مسئولان چین با همه بزرگی بودن اقتصاد قوی که داشتن با اومدن کرونا درهمه مسائل کاهش قیمت داشتن.چرا خودتون به خواب زدید. جوک دارید نسار مردم میکنید ،چشمتون باز کنید کرونا اومده داخل ایران که حالا دور برداشتید دارید طلارو گرون می کنید ،یه ذره فکر کنید ببنید چه حرفای خنده داری میزنید?????

  • ناشناس

    واقعا برای این مملکت متاسفیم که هر روز باید شاهد فقیرتر شدن یه عده و ثروتمند شدن یه عده دیگه باشیم.

  • ناشناس

    این وسط اقشار کم درآمد و کشاورز ودامدار روزبه روز دارن سقوط میکنن

  • سید جلال

    بنام خدا
    در کشور ما چون همه چیز دست دلال وواسطه هست وتا بحال هم وضعیت همین آش وهمین کاسه بود زمانی که دلار وطلا در سطح جهانی کاهش پیدا می کند در ایران با لاترین هست !!؟؟وزمانی که ترامپ میخندد یا عدسه می کند طلا ودلار بازبا لاترین قیمت هست !!؟؟ زمانی که تحریم هستیم با لاترین هست !!؟؟ زمانی که تحریم نیستیم می گویند طلا صادر می کنیم باز بالا ترین قیمت هست!!؟؟خلاصه اینها مردوم رو فیلم کردن وبین خودشون طلا رو بصورت حرفی خرید وفروش می کنند مردم که به زور در حال گذران زندگی روز مره هستن چکار می تونند بکنند اتحادیه طلافروشان هم از خودشون هست در نهایت متاسفم برای مردوم که چطوری زیر پای این سرمایداران بی وجدان لح می شوند

  • ناشناس

    رییس اتحادیه آخه چی چی میفهمه

  • ناشناس

    واقعا مردم گیر آوردند البته مردم هم گیر آوردنی هستند راحت با ساز اونها میرقصند واقعیت این هست که اونا یه چیزی رو خوب فهمیدند هرجا ، هر بازاری مثل طلا، خودرو ، مسکن و… به رکود میخورند شروع به گرون کردن می کنند مردم هم یه عکس العمل طبیعی به علت اینکه امنیت اقتصادی ندارند شرطی شدن و هنگام گرون شدن بیشتر هجوم میبرند ، اگر همه شروع کنند به فروش طلا قول میدم قیمتش پائین بیاد .

  • ناشناس

    بابا چه خبره والا میخان مسولا چه کار کنن هر ثاانبه قیمتا بالا میرن فک نکنم هیچ جای دنیا این طور باشه الکی گیر کرونا دادبن قبلا که گرون میشد چی…

  • ناشناس

    هیشکی نمیتونه مث ما قیمت بالا ببره …..استعداد ترقی داریم

  • /

    چ وعضششع اخه

  • ارش

    بابا این دیگه چه وضعیه