کد مطلب: ۴۴۵۲۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز اولین کارنامه بانک‌ها در دوره کرونا / سپرده‌گذاران اتفاق عجیبی رقم زدند

آنالیز اولین کارنامه بانک‌ها در دوره کرونا / سپرده‌گذاران اتفاق عجیبی رقم زدند

بانک پارسیان در فروردین ماه امسال که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا بوده، بیشتر از آنکه سپرده جذب کرده باشد شاهد خروج ۱٫۳ هزار میلیارد تومان سپرده بوده که این اتفاق کم سابقه‌ای در بانک پارسیان است.

اولین کارنامه بانک‌ها در سال ۹۹ منتشر شده و بانک پارسیان دومین بانکی است که تجارت‌نیوز به کارنامه عملکرد آن در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ می‌پردازد.

پیش‌تر عملکرد بانک پاسارگاد در فروردین ماه سال ۹۹ مورد ارزیابی قرار گرفته بود که اتفاق کم‌سابقه‌ای در کارنامه آن نمایان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک پارسیان که با نماد بورسی «وپارس» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد فروردین ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک پارسیان در فروردین ماه سال جاری ۸٫۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل کاهش ۵۸ درصدی داشته است. با تسویه ۶٫۱ هزار میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان فروردین ماه امسال به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد رسیده است.

بانک پارسیان طی دوره مذکور بیش از ۹۰ درصد سپرده‌ها را به صورت وام پرداخت کرده است.

خروج کم‌سابقه سپرده از بانک در دوران کرونا

بانک پارسیان در فروردین ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کرده باشد شاهد خروج سپرده بوده که این اتفاق کم سابقه‌ای در بانک پارسیان است.

به نظر می‌رسد در فروردین ماه امسال که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا بوده و بازار بسیاری از کسب‌وکارها در آستانه عید کساد شد، مردم برای تامین مالی هزینه‌های خود اقدام به خروج سپرده و پس‌انداز از بانک کرده‌اند.

همانطور که پیش از این، خروج سپرده از بانک پاسارگاد نیز اتفاق افتاده بود، مشاهده خروج سپرده بانکی در کارنامه عملکرد بانک‌های دیگر نیز در فروردین ماه امسال دور از انتظار نیست.

parsian 1

طی دوره مذکور بانک پارسیان در حالی که موفق شده ۶۴٫۵ هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود ۶۵٫۸ هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده و با کاهش ۱٫۳ هزار میلیارد تومانی مانده سپرده‌های بانکی مواجه شده است.

در مجموع مانده سپرده‌های بانکی بانک پارسیان در پایان فروردین ماه امسال به ۱۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک پارسیان در فروردین ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود ۲۳۱ میلیارد تومان کمتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک پارسیان در فروردین ماه امسال حدود ۱٫۱ میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی کمتر از یک هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

بانک پارسیان در سال ۱۳۹۸ از محل اعطای وام بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم عزیز بانکهای دولتی خیلی بهتر از بانکهای خصوصی هستن سعی کنید فقط از بانکهای دولتی وام بگیرید. بانک های خصوصی بعضی ها حتی ۵۰ هزارتومن از ضامن ها برای باز کردن حساب میگیره و مسدود میکنه و اگه قسطی عقب بمونه فورا به محل کارش نامه کسر حقوق میفرسته در حالیکه بانک ملت با ۱۰ تومن حساب باز میکنه و تا قسط ۴ عابروی ضامن رو نمیبره. البته این فقط تجربه شخصی من هست. مردم خودشون باید صلاحشون رو در انتخاب بانک در نظر بگیرن ولی نظر من برای گرفتن وام فقط دولتی هاست

    • ناشناس

      ملت دولتی نیست

    • رسول

      اره هرجا که پول یگسری و قسط ندی خیلی عالی،، یه پول به ما بده ما بهت پس ندیم، عوضش هرجا نشستیم میگم ادم خوبی هستی همه بیان ازت پول قرض کنن،

    • ناشناس

      ای عزیز دل اگه بانکی بیحال و بیخیال وصول پولش هست درش تخته بشه بهتره

    • ناشناس

      غیر از بانک ملی همه بانک‌ها بصورت سهامی عام هستند

  • ناشناس

    سود رو بیارید پایین منتظر سونامی بیرون کشیدن سپرده ها باشید

  • ناشناس

    خصوصی دولتی نداری قسط عقب میفته از همه بانکها زنگ میزنن

  • امیر

    خدا لعنتشون کنه خونه مارو مصادره کردن سود 38درصد گرفتن از نزول خور وام می‌گرفتم 30درصد میدادم بهتر بود. باید م هزار میلیارد درآمد داشته باشه

  • ناشناس

    همون برید از خصوصی ها با بهره بالا وام بگیرید و ۱ قسط نتونسید بریزید حسابتونو برسن