کد مطلب: ۴۳۲۰۰۱

بررسی عملکرد مالی یک نماد خودرویی / خاذین در مسیر صعود

بررسی عملکرد مالی یک نماد خودرویی / خاذین در مسیر صعود

بررسی عملکرد ماهانه سایپا آذین نشان می‌دهد میزان فروش صندلی خودروی این شرکت در بهمن ماه افتی سه درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سایپا آذین که با نماد خاذین در بورس تهران فعالیت می‌کند در گزارش فعالیت ماهیانه منتهی به 30 بهمن امسال خود که در وبسایت کدال منتشر کرده بیش از 39 میلیارد تومان فروش داشته است.

این فروش ناشی از فروش مجموع صندلی انواع محصولات خودروسازی سایپا بوده است که البته نسبت به فروش دی ماه این شرکت افتی سه درصدی داشته است. با احتساب فروش بهمن ماه، میزان فروش این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه به چهار هزار و 377میلیارد ریال رسید.

9 1
سایپا آذین در بهمن ماه در مجموع 39 هزار صندلی تولید کرده که در مقایسه با دی‌ماه رشدی یکدرصدی داشته است. در بخش فروش نیز این شرکت در یازدهمین ماه سال 38 هزارو 863 صندلی به فروش رسانده که در مقایسه با ماه گذشته افتی 1376 دستگاهی را نشان می‌دهد. موضوعی که نشان از افزایش نرخ فروش برخی از انواع صندلی‌های خودرو در ماه بهمن بوده است.

همچنین گزارش صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به 30 آذر امسال این شرکت نشان می‌دهد میزان سود ناخالص خاذین در 9 ماه نخست امسال یک میلیارد و 64 میلیون ریال بوده که در مقایسه با ضرر 296 میلیارد ریالی سال گذشته این شرکت، عملکرد بهتر سایپا آذین را اثبات می‌کند. خاذین در 9 ماه نخست امسال 3 هزار و 870 میلیارد ریال بدهی به ثبت رسانده که با احتساب این رقم جمع حقوق مالکانه و بدهی‌های این شرکت به 5هزارو 485میلیارد ریال می‌رسد.

7 1
سایپا آذین که در سال 1370 شروع به کار کرد در حال حاضر حدود 860 پرسنل و ظرفیت تولید روزانه 2500 دستگاه صندلی خودرو را دارد. این شرکت در تیرماه امسال افزایش سرمایه‌ای 100درصدی را به تصویب رساند تا سرمایه این شرکت در بورس تهران به 2هزار و 645میلیارد ریال برسد.

12 4
عملکرد بورسی خاذین اگر چه در یک ماه اخیر چندان مناسب نبوده و قیمت هر سهم این شرکت در این مدت افتی 8درصدی را به ثبت رسانده است اما این نماد تواتسته در سه ماه اخیر بیش از 77درصد بازدهی داشته باشد. همچنین بازدهی یکساله خاذین 190درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.