کد مطلب: ۴۵۳۸۹۰

عملکرد یک نماد دارویی در بورس / سود ۱۱۴ میلیارد تومانی «والبر» از فروش سهام

عملکرد یک نماد دارویی در بورس / سود ۱۱۴ میلیارد تومانی «والبر» از فروش سهام

گروه دارویی البرز در سال مالی ۹۸ با ثبت سود خالص ۴۵۳ میلیارد و ۵۰۷ تومانی توانسته ۹۴۵ ریال به ازای هر سهم سود خالص محقق کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گروه دارویی البرز که با نماد والبر و سرمایه ۴۸۰۰ میلیارد ریالی در بورس پذیرفته شده است در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ بیش از ۲۸۸ میلیارد تومان درآمد علمیاتی محقق کرده که در مقایسه با سال مالی ۹۷ رشدی ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین پس از اضافه کردن سایردرآمدها و کاهش مالیات بر درآمد سود خالص این شرکت در سال ۹۸ به ۴۵۳ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان رسیده که نسبت به سال مالی ۹۷ حدود ۸۳ درصد بیشتر شده است. همچنین سود خالص هر سهم این شرکت نیز ۹۴۵ ریال به ثبت رسیده که ۴۱ درصد بیشتر از سال مالی ۹۷ بوده است.

والبر از محل سرمایه‌گذاری در سهام ۲۸۰ میلیارد تومان سود محقق کرده است و سرمایه‌گذاری این شرکت در سهام بورسی و فرابورسی بیش از ۵۸۶ میلیارد تومان بوده است. سرمایه‌گذاری این شرکت در سهام شرکت‌های غیربورسی نیز ۷۲ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر این شرکت از واگذاری ۱۵ نماد بورسی سودی معادل ۱۱۴ میلیارد تومان شناسایی کرده است که بیشترین آن ناشی از فروش ۳۳ میلیون سهم «دتولید» و بیش از ۱۴ میلیون سهم نماد «دفارابی» بوده است. همچنین در سال گذشته این شرکت ۱۷۲ میلیارد تومان با خرید سهام شرکت‌های مختلف بورسی سرمایه‌گذاری کرده است.

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه اردیبهشت ماه این شرکت، والبر در دومین ماه سال با سرمایه‌گذاری روی ۱۲ شرکت مواد و محصولات دارویی بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال به ارزش بازار خود اضافه کرده تا در پایان اردیبهشت ارزش کل بازار خود را به بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد ریال برساند. والبر در اردیبهشت ماه از فروش سهام شرکت‌های پخش، دتولید، کی‌بی‌سی و دسانکو بیش از ۶۹ میلیارد تومان سوداوری داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.