کد مطلب: ۵۱۹۸۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه طلایی در دوران سقوط شاخص!

عرضه اولیه طلایی در دوران سقوط شاخص!

نمادهایی که در یک سال گذشته عرضه اولیه شدند در روند فرسایشی بازار که از مرداد ۹۹ آغاز شد، عملکردهای متفاوتی داشتند.‌ نماد شصدف با یک سیر صعودی چشم‌گیری حتی در دوران افت شاخص بازار بازدهی مثبت ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از سهم‌هایی که عرضه اولیه شدند در روند بازار عملکردهای قابل توجهی را از خود نشان دادند. برخی از نمادها در روند نزولی شاخص که شاخص بازار کاهش چشم‌گیری را به همراه داشت، با یک عملکرد مثبت با ثبت افزایش تقاضا، روند صعودی را تجربه کردند.

نماد شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) در اسفند ۹۸ عرضه اولیه شد. قیمت عرضه آن ۵۹۲ تومان بود و پس از گذشت تقریبا پنج ماه از عرضه آن در ابتدای مرداد ۹۹، افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی ثبت کرد. قیمت این نماد در زمان افزایش سرمایه به مبلغ ۱۸۲۶ تومان رسیده بود که رشد ۲۰۸ درصدی را در مدت تقریبا پنج ماه ثبت کرد.

شاخص بازار سرمایه از مرداد روند فرسایشی خود را آغاز کرد و تا امروز افت شاخص ۸۰۰ هزار واحدی را تجربه کرد. در این مدت بسیاری از سهم‌ها با صف فروش همراه بودند و سیر نزولی قیمت داشتند، اما نماد شصدف در این مدت افت شاخص بازار همچنان با سیر صعودی قیمت همراه بود.

قیمت روز نماد شصدف سه هزار تومان است که نسبت به سال گذشته که عرضه اولیه شد، رشد ۴۰۶ درصدی را در مدت یک سال تجربه کرده است. بر اساس قیمت روز این نماد، از ابتدای مرداد که افت شاخص بازار آغاز شد و تاکنون ادامه دارد با یک رشد ۶۴ درصدی سیر صعودی قیمت خود را طی کرده است.

محمد مهدی عشریه درباره روند معاملاتی این نماد توضیح داد: با توجه به افزایش ظرفیت تولید و طرح توسعه شرکت صنعتی دوده فام نیز برای سال آتی احتمال رشد ۲۰ درصدی در سود سازی هر سهم را داریم. عملا برای سال آتی حدودا ۱۳۵ تومان eps برای هر سهم پیش‌بینی می‌شود. البته با توجه به سود انباشته حدود ۷۰ میلیاردی، شرکت برای هر سهم حدودا ۱۰۰ تومان نیز سود انباشته دارد. البته فعالان بازار سرمایه بنا بر انتظارات تورمی و نرخ بهره باید قیمت یک سهم را ملاک خرید و فروش خود قرار دهند، نه با صف خرید یا صف فروش!

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شصدف در قیمت ٣٢۵۰ تومان نزولی می شود و ریزش شدیدی خواهد داشت…

  • ناشناس

    لطفا عرضه اولیه نخرید

  • ناشناس

    خداکنه فقط پولامون برگرده در بریم عرضه اولیه بخوره تو سرشون

  • ناشناس

    همه چیتون بر عکسه.خب شپنا نخر ب جاش عرضه اولیه بخر ک سود میده کیییی میره پولشو میریزه تو فملی و فولاد و کوفت زهرمار ک همش تو صف فروشه؟خب عرضه اولیه ۵۰ درصد سود میده بخر

  • مال باخته

    عرضه اولیه ها همه خوبن تو راست میگی مثل آبادا بگیلان ثامید سپهر و……. همشون از قیمت عرضه اومدن پایین تر اپال هم به زور حقوقی مثبت نگه داشتن اونم سقوط می کنه چرا اینا رو نمیگی

  • ناشناس

    آفرین مردم فقط عرضه اولی نخرید

  • ناشناس

    دیگه اینطوری شده تبایغ عرضه اولیه.برای مخ زنی ملت.عجب طلایی

  • ناشناس

    گول طلا رو نخورید

  • ناشناس

    اخه بی انصاف چرابرگشتی به یک سال پیش.. از 5ماه اخیر که تقریبا 25تا عرضه اولیه دادن کدومش 20درصد توضرر نیست.. سربه سر پیش کشتون

  • حسینی

    تا زمانیکه سازمان بورس درباره چگونگی کشف قیمت شرکتهای در آستانه عرضه اولیه توضیح ندهد(مثلاً اینکه با چه نرخ دلاری نماد کشف قیمت میشود و …) خرید عرضه اولیه اشتباه است. بازار سرمایه ۶ ماهه داره چوب سردرگمی نرخ دلار رو میخوره.، پس چه بهتر سازمان بورس نظرشو در این مورد بگه.