کد مطلب: ۵۳۴۷۹۴

عملکرد هفتگی بورس:

هفته ثبات در بورس به پایان رسید / دارا یکم ۶ درصد بازدهی داشت

هفته ثبات در بورس به پایان رسید / دارا یکم ۶ درصد بازدهی داشت

در هفته منتهی به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران اگر چه یک بار به زیر سطح ۱٫۲ میلیون واحدی هم ریزش کرد اما در نهایت بدون تغییر خاصی نسبت به هفته گذشته در سطح یک میلیون ۲۰۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران تقریبا بدون تغییر خاصی نسبت به هفته گذشته بالای کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. این در حالی بود که در این هفته شاخص برای چند روز سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را از دست داده بود اما در دو روز معاملاتی پایانی مجددا توانست این سطح را پس بگیرد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن در این هفته افتی ۰٫۶ درصدی را تجربه کرد.

در معاملات این هفته گروه فلزات اساسی، بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات را داشتند و نمادهای فلزات اساسی و بانکی بیشترین تقاضا را برای خرید به خود اختصاص دادند. در این هفته همچنین صندوق‌های دولتی پالایشی و دارا یکم به ترتیب ۲٫۴ و ۶٫۶ درصد بازدهی مثبت از خود به جای گذاشتند.

1 26

ارزش معاملات این هفته هم در مجموع ۱۷ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته بیش از ۵ درصد افزایش یافت. در این هفته به جز دو صندوق پالایشی و دارا یکم که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، شپنا، وبلمت و خساپا از دیگر نمادهای پرمعامله بودند. اگر چه در این هفته تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز نسبتا خوب بود ولی همچنان نمادهای کوچک‌تر در صف فروش قفل بودند و حتی حجم معاملات آنها بسیار کمتر از حجم مبنا به ثبت رسید.

همچنین در این هفته رئیس سازمان بورس از تزریق ۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سخن گفت، موضوعی که موجب حمایت از بازار شد. هر چند باید دید این وعده‌ها چه زمانی تحقق پیدا می‌کند و آیا این حمایت‌های لفظی در عمل محقق می‌شوند یا خیر. به نظر می‌رسد هفته آینده، هفته سرنوشت‌سازی برای بورس باشد و اگر روند افزایش تقاضا در نمادهای کوچک‌تر بازار نیز مشهود شود، می‌توان به آینده بورس امیدوار بود.

مهمترین اخبار و اطلاعات بازار سهام را از صفحه بورس تحارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهام داران عزیزبه اخبارقناعت نکنیددوستان واشنایان خودراکه تجربه کافی ندارند به نحوه خرید وفروش سهم اشنا کنیدبهتری زمان ومکان ۲نفرهم استفاده کنند مترو اتوبوس وصف مانوایی میباشدبه قیمت مناسب به کارگزارخودلسپارندنه دراختیارکارگزارکه انهاهم به ناچاردرصف فروش قراردهند

  • بهمن

    حالا اونی که سر به سرش حدود 30 هزار بوده چی یا اونی که سر به سرش 20 هراز هست چی
    این صندوق نباید زیر nav معامله بشه ..دلیلش هم زیانی هست که به سهامدار خرد میزنه به شخصه سر به سرم 27 هزار بوده و با میانگین کم کردن الان روی 18500 هست نباید ناظر اجازه بده 40 درصد زیر ارزش زاتی معامله بشه این نماد کاملا دستکاری میشه یکیش که کاملا گویا هست 40 درصد زیر ارزش معامله میشه و ناظر براش مهم نیست
    یکی دیگه هم با 6 درصد خوردن سبز تمام بانکیها این سهم نهایت با پایانی 4 درصد کارش رو تموم میکنه
    با یک درصد منفی بانکیها کاملا پایانی رو منفی میکنه واقعا ظلم میشه در حق سهام داری که نزدیک به یک ساله که سر به سر نمیشه یعنی حتی با میانگین کم کردن هم مشکل حل نمیشه و فقط بیشتر تو ضرر رفتن هست کاش میشه این صندوق هم ابطل بشن تا حداقل با ارزش زاتی پولمون رو پس بگیریم

  • ناشناس

    بورس که برنگشته هنوز،از سیمان ۵۰ تومنی چه خبر

  • ناشناس

    آنشاالله هفته آینده همه ی سهامها مثبت میشه.وبازار بورس به تعادل می‌رسد

  • مهدی

    سلام چراپول سهام عدالت واریزنمیشه

  • ناشناس

    دارا یکم به دو دلیل بسیار ارزنده است:
    اینکه از سهام بانکی تشکیل شده و بانکی ها به دلیل برجام رو به صعود هستند
    بسیار پایین تر از قیمت NAV است.

  • ناشناس

    ما ک خیری از بورس ندیدیم ،سود تو زمین و ملک و خودروهه البته ب وقتش ،چون اوتا دستوری نیست،طلا و دلار سکه و سهام دستوریه

  • ناشناس

    کجایی عزیز برادر که خبررشد قیمتی دارایکم راتیتر زده ای اگر سهام معامله شده این سهم درمثلآ تیرماه99توجه بکنید آنوقت متوجه می‌شوید که به هزاران نفر چون من این سهم رابالای 30هزارتومان فروخته اند. منکه کل سرمایمو دادم10000تاخریدم سهمی33560ونمیدانم چه کنم.

  • علی

    سلام لطفاً بدولت بفرمایید که چهل در صد سهام عدالت را آزاد نماید ما خاطرمان آسوده شود بنده از اول تصمیم داشتم و دارم صد درصد سهام که 492هزار تومان است بفرزندم که ساکن تهران هستند بعلت گرانی بیش از حد فقط اجاره آپارتمان 50متری بایشان واگذار نمایم تمنا دارم پیگیری فرمایید تا حالا هم نفروختم روش مستقیم هستم

  • مریم

    دقیقا ثبات چی؟! کشک چی؟! از کدام ثبات حرف میزنید؟ ما که هی از ارزش سبدمون داره کم میشه و آب میره و فقط رنگ قرمز شده رنگ ثابت بازار!!!!! آهان متوجه شدیم منظورتون ثبات رنگ قرمز هست که با همت متعالی مسئولین همچنان ثبات دارد و برقرار هست!!