کد مطلب: ۳۹۶۶۵۱

عملیاتی شدن هزارمین ماشین بانکی خودگردان / فراهم شدن امکان واریز وجه نقد خارج از شعبه

عملیاتی شدن هزارمین ماشین بانکی خودگردان / فراهم شدن امکان واریز وجه نقد خارج از شعبه

محمد مظاهری، مدیرعامل توسن تکنو: پول نقد آخرین سنگر بانکداری سنتی به شمار می‌رود و با پیشروی در صنایع فناوری‌های نوین طی چند سال اخیر دیگر لازم نیست مشتریان برای واریز وجه نقد به شعب بانک‌ها مراجعه کنند. با کمک شبکه بانکی امروزه توانسته‌ایم به بیش از هزار دستگاه خودپرداز و خوددریافت وجه نقد برسیم که حتی در ساعات غیر اداری نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

بانکداری دیجیتال از آن دسته مفاهیمی بوده که طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به عملی شدن آن شده است.

کاهش هزینه‌ها و رابطه‌‌ی مشتریان با یک بانک دیجیتال بدون نیاز به مراجعه به شعبه‌‌ از مهمترین مزیت‌های این نوآوری بانکی است که برخلاف تلاش‌های زیادی که برای آن شده، اقدامات کمتری صورت گرفته است.

از اقدامات مهم در این حوزه می‌توان به راه‌اندازی ماشین‌های خودگردان بانکی اشاره کرد که قابلیت دریافت و پرداخت وجه نقد بدون حضور مشتری در شعب بانک را دارا است.

در همین راستا به مناسبت عملیاتی شدن هزارمین ماشین بانکی دارای قابلیت دریافت و پرداخت وجه توسط توسن تکنو، روز گذشته نشست خبری با حضور مدیرعامل و دیگر اعضای این شرکت با موضوع جایگاه اتوماسیون وجوه نقد در توسعه بانکداری دیجیتال برگزار شد.

139806041856photo 2019 08 26 18 49 32

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مظاهری، مدیرعامل توسن تکنو با اشاره به فناوری‌ها نوین در زمینه بانکداری دیجیتال و چشم‌انداز روشن آینده آن عنوان کرد: پول نقد آخرین سنگر بانکداری سنتی به شمار می‌رود و با پیشروی در صنایع فناوری‌های نوین طی چند سال اخیر دیگر لازم نیست مشتریان برای واریز وجه نقد به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد مراجعه به شعب بانکی امروز برای مشتری و همچنین بانک بسیار گران تمام می‌شود، به همین علت ماشین‌های بانکی و خدمات الکترونیکی نقش مهمی در نظام بانکی دارند.

مظاهری با اشاره به تعداد خودپردازهای فعال کشور افزود: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که حدود ۶۵ هزار خودپرداز فعال در سراسر کشور وجود دارد که گردش مالی آنها نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال است. در ژاپن 100 درصد و در آلمان نیز 94 درصد دستگاه‌ها به صورت خودپرداز خودگردان است اما در ایران به دو علت گرانی این دستگاه‌ها و تحریم‌های موجود این سرویس دیرتر به مشتریان ارائه شده است.

مدیرنوآوری و توسعه بازار شرکت توسن تکنو: برنامه چشم‌انداز توسن تکنو تولید سالانه 1500 دستگاه ATMR و روانه کردن آن به بازار است.

مدیرعامل توسن تکنو عنوان کرد: با کمک شبکه بانکی امروزه توانسته‌ایم به بیش از هزار دستگاه خودپرداز و خوددریافت وجه نقد برسیم که مشتریان بتوانند حتی در ساعات غیر اداری نیز برخی کارهای بانکی خود را انجام دهند. تاکنون توانسته‌ایم برای هشت بانک 1215 دستگاه ATMR راه‌اندازی کنیم. واریز و برداشت وجه نقد از دستگاه‌های ATMR به صورت میانگین ۴۰۰ هزار تومان در روز است. تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد ماشین خودپرداز و خوددریافت را دارند.

photo 2019 08 27 14 47 34 2

در ادامه این نشست مدیرنوآوری و توسعه بازار توسن تکنو پس از ارائه سخنان مظاهری گفت: اولین استراتژی ما در در حوزه بانکداری دیجیتال استراتژی زنجیره تامین و محصولات سخت افزاری در این ماشین‌های بانکی است. ATMR در سال 1394 با یک بانک خصوصی شروع به کار کرد و در سال 1396 مذاکره‌ها با کشور خارجی برای انتقال دانش فنی انجام شد. طی دو سال اخیر ما توانستیم به توان 58 درصدی تولید داخلی این دستگاه‌ها برسیم.

وی ادامه داد: برنامه چشم‌انداز توسن تکنو به این صورت است که بتوانیم سالانه 1500 دستگاه این محصول را تولید و روانه بازار کنیم. همچنین برنامه دیگر ما توسعه سرویس پشتیبانی از این مجموعه ماشین‌های بانکی به صورت Multimedia بوده و قصد داریم توانایی پشتیبانی تمام برندهای این ماشین را در داشته باشیم. در حال حاضر در سراسر کشور 40 نمایندگی برای این ماشین‌های بانکی وجود دارد.

همتی افزود: در کنار برنامه‌های ذکر شده، مجهز بودن به قطعات اصلی بانکی و مهمتر از آن ارتقا دانش فنی در بین همکاران در دستور کار توسن تکنو قرار دارد.

در پایان این نشست، مدیرعامل توسن تکنو در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت‌نیوز مبنی بر این که آیا این امکان برای دستگاه‌ها وجود دارد که به تبدیل کننده ارزهای خارجی نیز تبدیل شوند یا اینکه این حوزه تنها در انحصار صرافی‌‌ها است عنوان کرد: قطعا از نظر فنی این امکان وجود دارد که چنین قابلیتی به دستگاه‌ها افزوده شود که به عنوان مثال یورو را به ریال و ریال را ارز دیگر تبدیل کند اما سیاست این‌چنین اقدامی در دست بانک مرکزی بوده و باید مجوز این امر داده شود که البته در شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد این اقدام قابلیت اجرایی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.