کد مطلب: ۴۸۴۴۹۹

سه عامل خرید طلا در بازار

سه عامل خرید طلا در بازار

در پایان ساعات کاری بازار‌های جهانی قیمت هر اونس طلا ۰/۵ درصد افزایش یافت تا پس از یک روز به کانال ۱۹۰۰ بازگردد. با وجود این که تحلیلگران توصیه به فروش دارند اما سه عامل موجب خرید طلا در بازار جهانی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز چهارشنبه، قیمت اونس جهانی طلا با 9 دلار افزایش بر روی قیمت 1901 بسته شد. با 30 دلار حجم نوسان، دیروز قیمت فلز زرین نوسانی نسبتاً مواج داشت؛ بالاترین قیمت لحظه‌ای دیروز 1912 دلار و پایین ترین آن 1882 دلار بود. تحلیل‌های فنی سایت Investing.com و Tradingview.com هر دو برای روز آینده توصیه به فروش دارند. به گفته تحلیلگران در روز چهارشنبه ما شاهد خرید فنی بودیم زیرا اصلاح قیمتی که دیروز شاهد آن بودیم بیش از حد قیمت طلا را کاهش داده بود.

در روز‌های اخیر قیمت 1900 دلار برای اونس طلا میدان نبرد بین گاو‌ها و خرس‌های وال‌استریت بوده است. بازار چندین بار تلاش کرده است که قیمت اونس را در زیر مرز 1900 دلار نگه دارد، اما به گفته تحلیلگران تقاضای حاصل از عدم اطمینانی انتخابات ایالات متحده، محرک‌ها مالی و برگزیت بر خرس‌ها وال‌استریت غلبه کرده است.

در بازار‌های دیگر، هر اونس نقره با 0.5 درصد افزایش به 24.30 دلار رسید ، پلاتین با 0.7 درصد کاهش به 859.30 دلار رسید و پالادیوم با 1.2 درصد افزایش به 2342 دلار رسید.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یقینا روزیکشنبه ریزش قیمت طلا شروع میشه وباید سریعتر فروخت چون بعد انتخابات طلا ریزش سنگینی داره