کد مطلب: ۵۷۱۲۴۰

تبعات عکس جنجالی / عذرخواهی سفیر روسیه و انگلیس

تبعات عکس جنجالی / عذرخواهی سفیر روسیه و انگلیس

سفارت روسیه با انتشار پیامی در توئیتر، بابت انتشار یک تصویر حاشیه‌ساز از دیدار سفرای لندن و مسکو در تهران عذرخواهی کرد. سفیر انگلیس در تهران نیز با ابراز تاسف از سوء‌تفاهم بوجود آمده از انتشار این عکس، بر عدم سوء‌نیت در این موضوع، تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سفرای انگلیس و روسیه روز گذشته عکسی از دیدار خود را در سفارت مسکو در تهران منتشر کردند که یادآور عکس تاریخی و مشهوری بود که سران متفقین در جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۲۲ در سفارت روسیه در تهران گرفته بودند.

در آن سال، روزولت، چرچیل و استالین سران آمریکا، انگلیس و روسیه، بدون اطلاع محمدرضا پهلوی وارد ایران شده و با یکدیگر عکس یادگاری انداختند.

به دنبال اعتراضات و حواشی ایجاد شده در مورد این عکس، سفارت روسیه در ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به‌دلیل بازتاب منفی ایجادشده از یک تصویر حاشیه‌ساز عذرخواهی کرد.

در پیام سفارت روسیه آمده است: "نظر به واکنش مبهمی که نسبت به عکس ما صورت گرفته، مایلیم خاطرنشان کنیم که این عکس هیچگونه معنا و مفهوم ضدایرانی ندارد و ما قصد جریحه‌دار کردن احساسات مردم دوست و صمیمی ایران را نداشتیم. تنها معنایی که این عکس دارد ادای احترام به تلاش‌های مشترک کشورهای متحد (متفقین) علیه نازیسم در خلال جنگ جهانی دوم است. ایران دوست و همسایه ماست و ما به تقویت روابطمان بر اساس احترام متقابل ادامه خواهیم داد ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

تاکید سفیر انگلیس بر عدم سوءنیت در عکس منتشره

سفیر انگلیس در تهران نیز با ابراز تاسف از سوء‌تفاهم بوجود آمده در انتشار عکس یادگاری با سفیر روسیه در تهران، بر عدم سوء‌نیت در این موضوع، تاکید کرد.

به دنبال انتشار این تصویر، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امور خارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه، با غیر قابل قبول دانستن این اقدام که باعث جریحه دار شدن احساسات و غرور ملی مردم ایران شده، گفت: مردم بزرگ ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده‌اند که هر گونه تحرکات زاییده تفکرات استکبارمآبانه را قویا مردود شمرده و برابر آن ایستادگی می‌کنند.

سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس نیز ضمن ابراز تاسف از سوء تفاهم بوجود آمده گفت: ضمن احترام به جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ و تاریخ این کشور، تاکید می‌کنم هیچگونه قصد و سوءنیتی در پشت این موضوع وجود نداشته و سفرا در صدد بوده‌اند تنها اتحاد روسیه و بریتانیا علیه آلمان نازی در زمان جنگ دوم جهانی را یادآوری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد بتواند در دوره ماموریتش در تهران، براساس جلب و ارتقاء احترام و اعتماد متقابل، به توسعه روابط دو کشور کمک کند ( ایرنا ).

14507631 192

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    موضوع عکس و پوزش نیست موضوع نیت پلید این کشور هاست که یی اختیار اون را نشان میدهند اما کجاست گوش شنوا

  • ناشناس

    امکان نداره یک انگلیسی کاری را بدون در نظر داشتن تمام زوایاش انجام داده باشه این عکس فقط به ما گوشزد میکنه که روسیه هم می تونه دوست قابل اعتمادی نباشه

    • ناشناس

      دقیقا. انگلیس روباه مکاری است که هیچ حرکتی را بی‌دلیل انجام نمی‌ده و برای هر قدمی که برمی‌داره حساب‌شده عمل می‌کنه و روس هم کم از انگلیس نیست. جنایات روس‌ها در زمان قاجار در تاریخ ثبت شده.

  • ناشناس

    طبق متن خبر، سفارت روسیه عذرخواهی نکرده، فقط ابراز تاسف کرده و توضیح داده.
    لطفا در انتخاب تیتر دقت بفرمایید.

  • ناشناس

    درست عکس گرفتند الان هم ایران مستعمره انگلیس و روسیه است تمام شواهد دال براین است
    وگرنه کشور ما نباید اینگونه باشد