کد مطلب: ۵۷۷۳۸۸

عیدی سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

اعلام سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها وموسسات انتفاعی وابسته به دولت از تعیین عیدی یک میلیون ۶۵۰ هزار تومانی برای سال بعد حکایت دارد که البته علی‌الحساب است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابلاغ بخشنامه بودجه ۱۴۰۱، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به روال چند سال اخیر، قبل از ابلاغ بخشنامه کل بودجه سال آینده صورت گرفته است و هر چند پیش‌بینی‌ها اولیه بوده و در نهایت در بخشنامه کل و لایحه بودجه اعداد و ارقام کلان مشخص خواهد شد، ولی نمایی کلی از برنامه مالی دولت را نشان می‌دهد.

در بخشنامه بودجه شرکت‌ها در مورد پیش‌بینی عیدی ۱۴۰۱، اعلام شده است که مبلغ پاداش پایان سال در بودجه پیشنهادی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان علی‌الحساب پیش‌بینی می‌شود و مبلغ قطعی آن به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

این پیش بینی برای عیدی کارکنان دولت نیست و فعلا در بخشنامه بودجه شرکت‌ها آمده ولی در نهایت رقم عیدی کارکنان هر دو بخش متفاوت نخواهد بود.

رقم یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی عیدی سال آینده نیز نهایی نیست و با تغییرات ضریب حقوق دستخوش افزایش خواهد شد، این در حالی است که در بودجه سال گذشته عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شد، ولی در نهایت با توجه به تغییرات ضریب، هیات دولت در پایان سال میزان عیدی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

در بودجه ۱۴۰۰ نیز میزان عیدی کارکنان در پایان سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده بود که ممکن است با تغییرات اعمال شده در هیات دولت رقمی بالاتر مصوب شود.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ملیکا چورلی

    سلام،توروخدا بزارید یه سال شب عید ماهم خوب باشه یه رن بی سرپرست واقعا گناه داره تو این دوره زمونه هیچکس نگاهش نمیکنه،خواهشا عیدی امسال رو زیاد کنید،با تشکر.

  • ناشناس

    مگر نباید دوبرابر حداقل و سه برابر حداکثر حقوق عیدی بدن ؟چرا ۱۶۵۰۰۰۰تومان ؟واقعا حق کارگر خوردن داره ؟دیگه راهی هست که انگولک نشده باشه برای حقوق و عیدی کارگر ؟جای تاسف داره خیلی خیلی زیاد……..

  • ناشناس

    سلام آقای رئیسی .توروخدا عیدی وحقوق مستمری بگیران افزایش بدین.بخدا همش استرس داریم.بچه های ما چه گناهی کردن که باید جور این تورم بکشن.واقعا باید چیکار کنیم با این حقوق کم.اجاره خونه وقسطها وخرج بچه ها ….واقعا کم اوردیم.

  • یوسفی

    واقعا این تورم و گرونی رو اصلا در نظر نمی‌گیرند. من مستمر بگیر هستم که به منو و خواهرم پرداخت میشه من ی دختر دارم که سهم حقوقم ۲۶۰۰ میشه دیگه نمیگم با این مبلغ کرایه خونه قسط و مخارج زندگی خودمو و دخترم رو باید تامین کنم .اینم از عیدی هامون ۱۶۰۰ نصفش به من میرسه با ۸۰۰ تومن عیدی چیکار میشه کرد .واقعا مغزم دیگه کار نمیکنه دارم دیوونه میشم از زندگی و زنده بودن فقط سهمم غصه و درد شده

    • ناشناس

      رسیدگی بیشتر خواهد شد

  • ناشناس

    تو رو خدا آقای ریسی حقوق عیدی رو بیشتر کنید من با این پول دوتا بچه درس خون دارم خرج اونا هست با این قیمتای امروز کرایه خونه زیاد خوردو خوراک پوشاکو پول ابو برقو گازو اصلا آدم نمیدونه با این پول باید چه کاری رو انجام داد به چه کاری بایر رسید هر چیو درست میکنیم باز یه جای دیگش میلنگه با این وضع مملکت ی پولی بدید واسه زندگی یا اصلا ندید که زندگی نکنیم سر بزاریم بمیریم.ممنونم..

  • ناشناس

    تو رو خدا آقای ریسی حقوق عیدی رو بیشتر کنید من با این پول دوتا بچه درس خون دارم خرج اونا هست با این قیمتای امروز کرایه خونه زیاد خوردو خوراک پوشاکو پول ابو برقو گازو اصلا آدم نمیدونه با این پول باید چه کاری رو انجام داد به چه کاری بایر رسید هر چیو درست میکنیم باز یه جای دیگش میلنگه پولی بدید واسه زندگی کردن یا اصلا ندید که زندگی نکنیم .ممنونم..

  • ناشناس

    ,اگه این مقدار باشه افتضااااحه و طبق معمول به هیچی نمیرسه خواهشا رسیدگی بشه

  • ناشناس

    سلام من سه تا بچه دارم و شوهرم کارگره.یه بچه معلول هم دارم به نظرتون با این پول چی میشه خرید .واقعا کسایی که واسه ما کارگرها وکارمندها سیاست گزاری میکنن انگار از یه دنیای دیگه میان که چیزی ازگرونی وتورم نمیدونن

  • ناشناس

    سلام من دوتا پسر دانشجو دارم یک دختر دبیرستانی حالا خودتون قضاوت کنید با این مقدار عیدی من چیکار باید کنم با این تورم گرونی ولا زندگی خیلی سخت شده خودتون فکرکنید یک بازنشسته چکاری میتونه کنه

  • ناشناس

    ایا چرا عیدی برای ما نیومدمن یک رزمنده که ۷ ماه و ۱۲ روز جبهه ای دارم حقوق بگیر هستم