کد مطلب: ۵۱۹۲۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عیدی نوروز ۱۴۰۰ رئیس جمهور چیست؟ / سناریوهایی که کمرنگ شدند

عیدی نوروز ۱۴۰۰ رئیس جمهور چیست؟ / سناریوهایی که کمرنگ شدند

پرداخت سود سهام عدالت به بهار سال بعد موکول شد، ازسرگیری فروش سهام عدالت مردم در بورس تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد و تنها گزینه باقی مانده پرداخت عیدی نقدی به مردم است که این هم فعلا چندان گزینه پررنگی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیدی نقدی رئیس جمهور به مردم چقدر ممکن است؟ چقدر این سناریو محتمل به نظر می‌رسد؟

پنجم اسفند ماه سال ۹۱ برای اولین بار در اقتصاد ایران یک دولت مبلغی به میزان ۸۵ هزار تومان به عنوان عیدی برای عموم مردم به حساب سرپرستان خانوارها واریز کرد. اتفاقی که دیگر در اقتصاد ایران تکرار نشد.

آن زمان هم مثل اکنون نرخ تورم ارقامی بالای ۴۰ درصد را به خود دیده بود و مردم در تنگنای اقتصادی به سر می‌بردند و ویژگی مشابه دیگر این بود که آن سال، سال پایانی فعالیت یک دولت بود. با این حال هنوز اخبار رسمی درباره عیدی دولت روحانی به مردم اعلام نشده است.

آخرین بار هم که مردم عبارت عیدی دولت به مردم را شنیده بودند مربوط به ۹ فروردین ماه امسال است که گفته بود « عیدی امسال، همکاری مردم برای از بین بردن بیماری کرونا است».

پیش از این، رئیس جمهور در خرداد سال ۹۸ نیز در پایان مراسم نماز عید سعید فطر درباره عیدی رئیس جمهور به مردم گفته بود: عیدی امسال ما به مردم این است که مردم توانستند با ایستادگی، تصمیمات آمریکا را به سمت دیگری هدایت کنند؛ خواهش می‌کنیم، همین را ادامه دهند.

با این حال، طبق برخی گمانه‌ها و شایعات تایید نشده شاید اسفند ماه امسال دولت روحانی این عیدی را به شکل نقدی و در حد ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند که البته در صورت چنین کاری ممکن است عواقبی مثل افزایش رشد تورم به همراه داشته باشد.

در همین حال گزینه‌های دیگر هم جدی به نظر نمی‌رسند.

پرداخت سود سهام عدالت به بهار سال بعد موکول شد، ازسرگیری فروش سهام عدالت مردم در بورس تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد و تنها گزینه باقی مانده پرداخت عیدی نقدی به مردم است که این هم فعلا چندان گزینه پررنگی نیست.

آیا دولت روحانی هم به مانند دولت سابق در آخرین سال فعالیت خود یارانه‌ای به عنوان عیدی به مردم پرداخت خواهد کرد؟

با توجه به این که دولت در امسال دو مرحله یارانه کرونا و دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت کرد، ممکن است که یکی از این طرح‌ها دوباره اجرا شود. یعنی این احتمال وجود دارد که مرحله سوم وام یک میلیون تومانی پرداخت شود یا یارانه معیشتی کرونا که در اسفند ماه آخرین مرحله آن واریز می‌شود در سال آینده برای چند ماه ادامه داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر گزارش عیدی روحانی چیست؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مارال

    من سپرست دوتا بچه ام واز شانس خوبم هر کمک معشیتی که بود بهم تعلق گرفت و بسیار ازشون ممنونم‌ .درسته شاید پول اندکی باشه ولی یه بسته میشه واسه درس خوندن دخترم …

  • ناشناس

    عیدی بده دیگه حسن آقا عیده دیگه

    • ناشناس

      چی میشه یه دستی هم از ما بگیرید ما تو خرج نون خودمون موندیم چه برسه به میوه و مرغ و لباس سه تا بچه دارم چند ساله دارن با لباس کهنه سر میکن چند وقت قسط ندادم همش زنگ میزنم از بانک خدایا نفسم رو ببر یا کمکم کن

  • ناشناس

    واس ماک دمعیشتی نریختین چی الکی حرف میزنین ک مراحلش اضاف میشه ایشالله ک…بشه واس مااانریختین واقهامتاسفم بااین دولتمون….عجب عیدیم دادین

  • ناشناس

    عیدی مایادت نره

  • ناشناس

    نفری 200 تومن بده بیا هیچ پول نداریم مال ملت ایران

  • عباس

    توروخدا دست بردارید بسه دیگه سه ماه است بچه هام رنگ یک سیب یاپرتقال را ندیدن تابمونه گوشت 4برج کرایه خونه ندادم صاحبخونه جوابم کرده باباجان کم بامردم بازی کنید

  • خسرو

    خدای محمدکنه بده لااقلکمک خرج یا15روز کرایه خونه را میدیم

  • ناشناس

    به من که ندادن یارانه کرونا واین وام یک تومنی کرونا رو من خودم سرپرست خودم هستم

  • مملی

    هیچ چی نداد که این پیامک رو فرستاد واسم‌فقط
    با آرزوی پایان تحریم و کرونا، و طلوع سپیده گشایش و سلامتی، نوروز ۱۴۰۰ بر شما خجسته باد.
    حسن روحانی رئیس جمهور
    خودم ۲۰۰ بهش عیدی بدم ، بعد خبرشو بزارید تو سایت

  • کریم.نجفی

    خودکرده.راتدبیرنیست.این.ریس.جمهورا.بارای.مردمی.وخودماها انخاب.میشن وپست.ومقام میگیرن ووقتی. خودشون رابالتر دیدن مارو ریز میبینن.سال۱۴۰۰برتمام ایرانیان عزیز مبارک باد باتشکرکریم نجفی