کد مطلب: ۶۵۱۴۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرنوشت بی‌گناهی که ۲۴ سال در زندان بود!

سرنوشت بی‌گناهی که ۲۴ سال در زندان بود!

شاون ویلیامز مرد سیاه پوستی که به اتهام قتل ۲۴ سال در زندان بود پس از آزادی از کارآگاه پرونده خود شکایت کرد. شهر نیویورک باید بیش از ۱۰ میلیون دلار به ویلیامز غرامت بپردازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات شهر نیویورک روز پنج شنبه اعلام کردند که به دلیل محاکمه اشتباه یک مرد باید ۱۰٫۵ میلیون دلار غرامت پرداخت کنند. شاون ویلیامز، مردی که ۲۴ سال به جرم قتل در زندان بود و در سال ۲۰۱۸ از زندان آزاد شد، دادخواستی را تنظیم کرد که شهر نیویورک برای حل این پرونده حقوق مدنی فدرال باید مبلغ خسارت ۱۰٫۵ میلیون دلار را به او بپردازد.

در دادگاه محاکمه ویلیامز یکی از شواهد گفته بود که او را در صحنه جرم دیده است. اما این شاهد بعدا از شهادت دروغ خود منصرف شد و آن را پس گرفت اما حکم زندان ویلیامز همچنان پا بر جا بود و آزاد نشد. حالا او پس از آزادی علیه کارآگاه پرونده خود و دو افسر پلیس دیگر شکایت کرده است.

چه کسی باعث محکومیت ویلیامز بود؟

به نقل از سی‌بی‌اس ، کارآگاه پرونده ویلیامز، کارآگاهی به نام لوئیس اسکارسلا بود. این پرونده در واقع چهاردهمین پرونده اسکارسلا است که حکم آن لغو می‌شود. او در دهه هشتاد میلادی که دوره اوج جرم و جنایت در آمریکا بود در بروکلین کارآگاه پرونده‌های قتل بود. این کارآگاه به گرفتن شهادت اجباری از شاهدان و پاپوش دوختن برای مظنونین محکوم شده بود.

شاون ویلیامز که اکنون ۴۷ سال دارد در سال ۱۹۹۴ به جرم تیراندازی به همسایه خود و قتل او به زندان رفت. هیچ مدرکی در صحنه جرم مبنی بر ارتباط ویلیامز با قتل پیدا نشد. دادستان‌ها تنها به اظهارات زنی که ادعا کرد شاون را با یک اسلحه در صحنه جرم دیده است بسنده کردند. ۱۹ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۳ زنی که شهادت داد به دادگاه اعلام کرد که اسکارسلا او را مجبور کرد که ویلیامز را به عنوان قاتل معرفی کند.

شاون در بیانیه‌ای گفت که هیچ مقداری از پول نمی‌تواند سال‌های زندگی‌اش را به او بازگرداند. اما امیدوار است که زندگی‌اش را دوباره از نو بسازد و آینده روشن‌تری داشته باشد. شهر نیویورک برای پرونده‌های دیگری که مربوط به اسکارسلا می‌شد نیز میلیون‌ها دلار غرامت پرداخت کرده است. اما این کارآگاه هر گونه اشتباهی را در کار خود انکار می‌کند. وکیل اسکارسلا می‌گوید که این کارآگاه بازنشسته هر گونه اتهامی را مبنی بر خطا و اشتباه خود رد می‌کند و قبول توافق‌نامه پرداخت غرامت به معنی قبول اتهامات نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.