کد مطلب: ۱۷۷۲۹۵

فرانسه شواهد ادعایی آمریکا علیه ایران را تائید نکرد

فرانسه شواهد ادعایی آمریکا علیه ایران را تائید نکرد

وزارت امور خارجه فرانسه شواهد ادعایی واشنگتن مبنی بر اینکه ایران موشک‌های شلیک شده از سوی یمن به عربستان را تامین کرده، تائید نکرد.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه رویکردی محتاطانه درخصوص شواهدی که واشنگتن اخیرا علیه ایران ارائه داد و ادعا کرد که ایران تسلیحات حوثی‌ها در یمن را تامین می‌کند، اتخاذ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، الکساندر جیورجینی گفت: سازمان ملل هنوز در حال بررسی اطلاعات به دست آمده در این زمینه است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل هنوز درباره اتهام نقش ایران در انتقال سلاح به یمن نتیجه‌گیری انجام نداده است، ادعای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در باره ایران را تائید نکرد.

هیلی روز پنج‌شنبه با نمایش قطعاتی از چند سلاح که گفت لاشه موشک‌های ایرانی است، مدعی شد که تهران برای حوثی‌ها سلاح ارسال کرده است.

وی همچنین گفت که آمریکا قصد دارد ائتلافی علیه ایران تشکیل دهد.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که چه واکنشی به گزارش آمریکا دارد گفت: دبیر کل سازمان ملل هنوز هیچ نتیجه‌ای در این خصوص نگرفته است.

فرانسه به بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارد ادامه می‌دهد.

آنتونیو گوترش، تصریح کرد: هنوز به نتیجه‌گیری قطعی درباره اینکه موشک‌های مورد استفاده انصارالله برای حمله به عربستان چگونه وارد این کشور شده و ساخت چه کشوری بوده، دست نیافته است.

الکساندر جیورجینی همچنین گفت: کشورش از برنامه موشکی ایران نگران است و از تهران می‌خواهد کاملا به قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت پایبند باشد.

وزیر امور خارجه فرانسه قرار است هفته جاری به واشنگتن سفر کند تا درباره مسائل مختلف، ازجمله ایران گفت‌گو کند.

وی همچنین در ماه ژانویه یه ایران سفر خواهد کرد.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.