کد مطلب: ۵۴۰۶۶۹

فروش باطری‌های ۲ ولت و ۱۲ ولت در ایران توسط تسلا

فروش باطری‌های ۲ ولت و ۱۲ ولت در ایران توسط تسلا

اگر قصد خرید باطری داشته باشید در قدم اول باید مواردی را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که باطری نو خریداری کنید و باطری که ۶ ماه از تاریخ تولید آن گذشته را خریداری نکنید؛ به تاریخ تولید آن توجه کنید.

باتری‌های ۲ ولتی یکی از عضوهای سیستم برق اضطراری و یکی از اصلی‌ترین عضوهای سیستم‌های مخابراتی است. اگر درباره باتری اطلاعاتی نداشته باشیم ممکن است با یک سری مشکلات روبرو شویم. هنگام خرید باتری باید به مواردی دقت کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که باطری را از مراکز تخصصی باتری تهیه کنید تا باطری مطمئن و با کیفیت تهیه کنید.

انواع باطری‌های ۲ ولتی بر اساس ساختار

باطری‌های خودرو بسیار فروان و گوناگون می‌باشند اما باید بدانیم باطری ها به طور کلی دارای دو گروه هستند. باطری‌ها به دو گروه باتری‌های خشک OPZV و تر OPZS تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت باطری‌های غیرسیلد و سیلد در ساختار آنهاست. نوع ساختار باتری‌های سیلد به گونه‌ای می‌باشد که باعث شده تا طول عمر بیشتری داشته باشند و در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم باشند. باطری‌های غیر سیلد در برابر دشارژ شدن مقاومت باطری‌های اسیدی را دارند. از باطری‌های غیر سیلد باید بسیار مراقبت شود تا به دشارژ شدن نیاز پیدا نکند چراکه این باطری‌ها طول عمر کوتاهی دارند.

  • باطری‌های تر ۲ ولتی یا OPZS

یکی از رایج‌ترین باطری های غیر سیلد شناخته شده باطری اتمی می‌باشد این باتری‌ها را با نام باطری‌های کم مراقبت نیز می‌شناسند این باطری‌ها از سرب آنتیموان و کلسیم دو آلیاژی یا همان هیبرید تشکیل شده‌اند. باطری اتمی قابل شارژ می‌باشد اما نسبت به حجم و وزن آن انرژی کمتری ذخیره می‌کند.

Solar batteries EnergyCell OPzS 4 200 12 units

صفحات موجود در داخل باطری‌های غیرسیلد قبل از ساخته شدن شارژ می‌شوند و بعد از آن به صورت دسته صفحه تبدیل می‌شوند. این دسته صفحه‌ها بعد از مونتاژ به شکل باطری وارد بازار می‌شود. روی این باطری‌ها یک چشمی تعریف شده که نشان دهنده‌ی وضعیت باطری است. اگر رنگ چشمی سبز بود یعنی باطری سالم است و شارژ است اما وقتی که چشمی به رنگ قهوه‌ای بود باطری شما سالم است ولی دشارژ می‌باشد. هنگامی که چشمی باطری خودرو شما سفید باشد باطری شما کالاخراب می‌باشد و باید تعویض شود.

  • باطری‌های خشک ۲ ولتی OPZV

این باطری‌ها به عنوان باطری‌های بدون نیاز به مراقبت نیز شناخته می‌شود و صفحات آن‌ها دارای سرب و کلسیم می‌باشد. از ویژگی‌های باطری‌های سیلد می‌توان به عمر طولانی آنها، شارژ شدن سریع، مقاوم بودن در برابر شارژ بیش از حد، کمتر شدن خوردگی ترمینال‌ها را می‌توان نام برد. زمان مجاز جهت نگهداری کالای باطری‌های غیر سیلد یا همان اتمی زمان بیشتری طول می‌کشد. توجه داشته باشید باطری اسیدی نباید کاملا خالی شود چون هنگام دشارژ شدن متریال‌های آن معیوب می‌شود و خاصیت خود را از دست خواهند داد.

Enersys PowerSafe OPzV Batterie 20 OPzV 2500

عیبی که در صورت دشارژ عمیق به این باطری‌ها وارد می‌شود؛ سریع‌تر از کار افتادن آن است که دلیل این امر زیاد شدن ریزش مواد فعال صفحات می‌باشد. اگر آب و هوای منطقه‌ی شما گرم است به شما پیشنهاد می‌شود باطری اتمی استفاده کنید چراکه هنگام نیاز باطری می‌توانید به آن آب اضافه کرده و سپس غلظت ویژه‌اش را با هیدرومتر اندازه بگیرید اما در باطری‌های سیلد این اتفاق نمی‌تواند بیفتد. درصد خرابی باطری‌های سیلد نسبت به باطری‌های غیر سیلد کمتر است و همچنین هزینه‌ی کمتری دارد.

نحوه تشخیص خرابی باطری‌های OPZS و OPZV

برای اینکه بدانیم چه زمانی باطری خودرومان خراب شده باید به نشانه‌هایی توجه کنیم که اصلی‌ترین این نشانه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • برق به پشت آمپر نرسد: تشخیص نرسیدن برق پشت آمپر کار دشواری نیست اما باید خودرو خود را هرچه سریع‌تر نزد تعمیرکار بروید تا خودرو را به طور کامل بررسی کند زیرا اگر بررسی نشود ممکن است خرابی باطری به دلیل گذشت تاریخ انقضا و یا سولفاته شدن باطری باشد که در این صورتت به دینام نیز آسیب می‌زند پس باید دینام نیز چک شود.
  • با تاخیر روشن روشن خودرو: بعضی مواقع در هوای سرد و پس از خاموش بودن چند ساعته خودرو دیرتر استارت بخورد اما اگر در هوای سرد خودرو شما پس از یک ساعت خاموش بودن باز هم دیرتر استارت بخورد و یا حتی روشن نشود مطمئن باشید باطری شما به طور جدی به مشکل برخورده است. دیر روشن شدن خودرو می‌تواند به دلایل مختلفی باشد اما بهتر است هر چه سری۶عتر توسط یک تعمیرکار بررسی شود تا در صورت نیاز باطری تعویض شود.

افزایش طول عمر باطری خودرو

اگر بخواهیم طول عمر باطری خود را بالا ببریم باید کارهایی انجام دهیم تا دیرتر خراب شود. این ترفندها عبارتند از:

  1. برای منبع برق خودرو از محافظ گرما استفاده کنید.
  2. اگر باطری به طور کامل شارژ شد در محل سرد نگهداری شود.
  3. اجازه ندهید میزان شارژ آن کمتر از ۸۰ درصد شود و سریع باطری را شارژ کنید.
  4. بطور مداوم به اسید باطری و یا میزان آب توجه داشته باشید.
  5. در هوای سرد برای نگهداری خودرو باطری را کامل شارژ کنید و موتور خودرو را گرم نگهدارید.
  6. قبل از استارت زدن تمام چراغ‌ها و لوازم الکتریکی را خاموش کنید.
  7. در تابستان مرتبا سطح آب و الکترولیت باطری را چک کنید تا کمتر از سطح استاندارد نباشد.

مرکز تخصصی باطری‌های ۲ ولت و ۱۲ ولت در ایران

اگر قصد خرید باطری داشته باشید در قدم اول باید مواردی را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که باطری نو خریداری کنید و باطری که ۶ ماه از تاریخ تولید آن گذشته را خریداری نکنید؛ به تاریخ تولید آن توجه کنید. باطری‌ای که ۶ ماه از تولید آن گذشته شده باشد سولفاته شدن آن شروع شده است و دلیل آن عدم تبدیل سولفات سرب به مواد شارژ شده می‌باشد. تاریخ تولید و مشخصات باطری اصولا روی جعبه‌ی آن درج شده که کاراکتر اول آن نشان دهنده سال تولید باطری و کاراکتر دوم ماه تولید آن را بیان می‌کند. ماه تولید با حروف A تا M نمایش داده می‌شود که A ماه اول و M ماه دوازدهم را نشان می‌دهد.

برای خرید باطری می‌توانید به مرکز تخصصی باطری مراجعه کنید. شرکت تسلا انواع باطری‌های ۶ ولت و ۱۲ ولت را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند. از دیگر محصولاتی که در سایت teslaups.ir به فروش می‌رسد می‌توان به یوپی اس، اینورتر و رکتیفایر اشاره کرد. در صورت نیاز می‌توانید به گروه پشتیبانی سایت تسلا پیام داده و از کمک مشاوران استفاده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.