کد مطلب: ۳۴۰۸۵۸

پورابراهیمی عنوان کرد:

فروش ریالی نفت در بورس به صندوق توسعه ملی کاری ندارد

فروش ریالی نفت در بورس به صندوق توسعه ملی کاری ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فروش ۱۰۰ درصد ریالی نفت در بورس باعث کاهش ذخایر ارزی صندوق توسعه ملی نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به امکان تسویه ریالی برای خریداران نفت، گفت: هر چه بتوانیم فروش نفت را براساس ارز داشته باشیم به نفع کشور خواهد بود چرا که ارز بیشتری دراختیار دولت قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط جدید فروش ریالی نفت در بازار بورس، ادامه داد: این شرایط را قرار دادیم تا اگر خریداری می‌خواهد 100 درصد ریالی پرداخت کند، این امکان وجود داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: مسیر فروش نفت در کشور براساس ضوابط وزارت نفت تعیین و استمرار پیدا می‌کند، بر همین اساس وزارت نفت مسیری را پیش‌بینی کرده است تا اگر خریدار نفت در بورس خواهان پرداخت ریالی باشد این زمینه فراهم باشد.

وی بیان کرد: محموله اول نفت در بورس ریالی- ارزی به فروش رسید به این نحو که باید 80 درصد ارز و 20 درصد ریالی خریداری می‌شد، اما با توجه به محدودیت هایی که دراین بخش ایجاد شده است، به دنبال فراهم کردن کمک و تسهیل خرید نفت در بورس هستیم.

پورابراهیمی در این باره که با روش جدید فروش نفت درآمد ارزی کشور کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: روش فروش ارزی نفت برداشته نشده است، یعنی اگر کسی می‌تواند نفت مورد نیاز خود را به روش ریالی- ارزی خریداری کند این امکان وجود دارد و ترجیح دولت نیز فروش نفت به روش ارزی- ریالی در بورس است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برای حذف محدودیت‌های فروش نفت تسویه 100 درصد ریالی در نظر گرفته شده است، گفت: روش فروش ریالی نفت در بورس است که مجوزهای لازم را دارد، این فروش کاری به صندوق توسعه ملی ندارد و نباید نگران ذخایر ارزی این صندوق به واسطه فروش نفت بود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.