کد مطلب: ۴۵۹۶۰۷

یکی از مسئولان پست بانک ایران پاسخ می‌دهد:

چرا پست بانک پول کمی از فروش سهام عدالت را واریز کرده است؟

چرا پست بانک پول کمی از فروش سهام عدالت را واریز کرده است؟

یک مقام پست بانک ایران می‌گوید: اگر مبالغ کمی به حساب سهامداران عدالت واریز شده بابت علی‌الحساب بوده، یعنی یک مقداری از سهم فروخته شده و مابقی آن مانده است. نه پست‌ بانک و نه هیچ یک از بانک‌های دیگر هیچ حقی برای نگهداری پول حاصل از فروش سهام عدالت حتی به مدت یک روز را نیز ندارند.

طی روزهای اخیر متقاضیان فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها انتقادهای زیادی به مبلغ واریزی داشته و مدعی شده‌اند که میزان مبلغ واریزی به حساب آنها بسیار کم بود و اختلاف فاحشی با محاسبات آنها دارد.

در پی پیگیری‌های تجارت‌نیوز از بانک و کارگزاری‌ها در خصوص تاخیر در واریز پول حاصل از فروش سهام عدالت متقاضیان، در این گزارش پاسخ یکی از مسئولان بانک پست بانک آورده شده است.

یک مقام مسئول در پست بانک در خصوص وضعیت واریزی‌های ناشی از فروش سهام عدالت می‌گوید: همان‌طور که می‌دانید در سامانه سهام عدالت و بورس برای فروش یک سهم باید خریداری وجود داشته باشد تا بانک بتواند آن سهم را بفروشد. از طرفی بانک باید سهم را بر اساس قیمت روز روی تابلو بفروشد، اگر قرار است که سهم با قیمت پایین‌تر فروخته شود خریداران زیادی دارد اما بانک نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین اگر بانک تا الان سهم متقاضیان را به فروش نرسانده بابت این بوده است که سهمی که برای فروش از طریق سامانه سهام عدالت ارایه شده هنوز به فروش نرفته است.

این فرد می‌افزاید: اگر سهام متقاضیان فروش‌رفته باشد قطعا پول حاصل از آن به حساب افراد واریز می‌شود، نه پست‌ بانک و نه هیچ یک از بانک‌های دیگر هیچ حقی برای نگهداری پول حاصل از فروش سهام عدالت حتی به مدت یک روز را نیز ندارند. هر زمانی که سهام فروخته شود همان لحظه یک پیامک به شماره تلفن صاحب سهم از طریق خود کارگزاری که با بانک کار می‌کند ارسال می‌شود که ۳۰ درصد از سهام عدالت شما فروخته شده و میزان مبلغ آن نیز در همان پیامک اعلام می‌شود.

وی عنوان می‌کند: اگر مبالغ کمی به حساب سهامداران عدالت واریز شده بابت علی‌الحساب بوده، یعنی یک مقداری از سهم فروخته شده و مابقی آن مانده است. در پیامکی که برای متقاضیان فروش سهام عدالت ارسال می‌شود این کلمه «علی‌الحساب» ذکر شده، یعنی سهام به صورت کامل فروخته نشده است.

وی در ادامه اضافه می‌کند: افراد به ما وکالت داده‌اند که سهام آن‌ها را از طریق کارگزاری بانک بفروشیم، اگر قرار است به قیمت پایین‌تر بفروشم کار راحتی است و بانک به‌دنبال این نیست که سهم را به هر طریقی به قیمت روی تابلو به فروش برساند بلکه قصد دارد سهم را در قیمتی که مناسب بوده و بیشترین بازدهی را برای سهامدار دارد به فروش برساند.

این فرد در پایان تاکید می‌کند: پست بانک بانکی است که شعبه‌های زیادی را در روستاهای سراسر کشور دارد و سهم زیادی از صاحبان حساب در این بانک خانوارهای روستایی هستند. از آنجایی که روستاییان بیشترین قشری هستند که سهام عدالت دارند و این افراد اطلاعات کافی در مورد وضعیت بورس ندارند به همین علت می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص وضعیت سهام عدالت خود با شعب پست بانک تماس بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود

    سلام من زمانی که قیمت بالا بود بخاطر بالا بودن قیمت فروختم من که نمیخاستم ده درصد ده درصد بفروشم که حالا که پایین آمده ضرر کنم من از بیچارگی اقدام به فروش سهام عدالت مان کردم تا بتوانم یک کار بدرد بخو ر انجام بدم کار را شروع کرد م به خاطر ناقصی پول صد در صد ضرر و بیچاره وبدهکار شدم آبروی نرفته هم رفت. الان حکم جلب بدهکار ی برام آمده فکری به حالم بکنید ممنون

  • مسئول خائن

    آقا بعد چهار پول منو بدید

  • علی

    آیا بعد از گذشت پنج ماه پست بانک چرا هیچی به حساب بنده حقیر ک هزاران مشکل در مناطق محروم بسر میبرم نریخت

  • مهدی.حلفی

    لطفا پول سهام عدالت ما را واریز کنید ما خیلی محتاج این پول هستیم .ای مسئولین به فکر درد مردم بدبخت وفقرا باشید .نه فقط به فکر اینده شماها وپسرای شما است

  • ناشناس

    بابا پول سهام عدالت رو واریزکنید نمیفروختیم بهتربو دحالا ازاون جارونده ازاین جا مونده شدیم رسیدگی کنین لطفا

  • ناشناس

    واقعا متاسفم اگه من پول لازم نداشتم که نمی فروختم چرا این کار با ما میکند چقد برنامه ریزی کرده بودم لطف کنید پول مردم بریزید این پول خودشون

  • Mg123456789

    سلام داش من الان 6ماه فروختم اصلن هیچ نریخن چکار باید بکنم تا عید نوروز واریز میشه

  • ناشناس

    این چه وضعیه که سهام میریزین اینجورسهام من هفصدتومنی هست الان برام چهارصدریخته شده ازبانک پست بانک ای بابامااین پولو لازم داریم چرااینکاروبامردم میکنید

  • عشق

    سلام تو رو خدا سهام عدالت بریزین نیاز به پول دارم دخترم سه سال اش هست که دندان درد با لثه خرابه از اگه برای من دلتون درد نمیکنه برای این دختر 3ساله درد کنه قرار بود بریزی سهام عدالت ولی واریز نشد

  • ناشناس

    تو رو خدا کی واریز میشه. سهام عدالت