کد مطلب: ۵۲۵۷۳۳

فروش سهام عدالت ۳ میلیون نفر/ چقدر سود سهام عدالت پرداخت شد؟

فروش سهام عدالت ۳ میلیون نفر/ چقدر سود سهام عدالت پرداخت شد؟

براساس گزارش‌ها در پایان سال ۹۹ بالغ بر ۴۳۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت میان خانوارها توزیع شد و همچنین بیش از ۳ میلیون نفر سهام عدالت خود را فروختند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ شاهد آغاز تحقق یکی از آمال اقتصادی کشور یعنی انتقال مدیریت سهام عدالت به صاحبان این سهام بود که این فرایند از لحاظ حجم انتقال، بازساماندهی شرکتهای سرمایه گذاری استانی، ایجاد امکان فروش بخشی از دارایی، مدیریت عرضه بخش آزاد شده در بازار سرمایه و نهایتاً در پایان سال واریز سود سهام سال ۱۳۹۸ این سهام داران به صورت متمرکز را میتوان بزرگترین پروژه مدیریت دارایی در کشور دانست.

طی فرایند آزاد سازی سهام عدالت، دارایی سهام عدالت مربوط به ۴۶٫۵ میلیون نفر از افرادی که در قید حیات بودند در قالب دو گروه سهام داران مستقیم ۱۸٫۹ میلیون نفر و سهام داران غیرمستقیم ۲۷٫۶ میلیون نفر سامان دهی شد.

همچنین با آزاد سازی فروش بخشی از سهام عدالت در سال جاری، بیش از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از سهام داران عدالت، بیش از ۸ میلیارد برگه سهام متعلق به خود در شرکتهای زیرمجموعه سهام عدالت را به ارزش تقریبی ۱۳٫۶ هزار میلیارد تومان به فروش رساندند که این رقم با توجه به فشار معیشتی ناشی از شیوع کرونا در سال جاری برای تأمین هزینه های زندگی خانوارهای ذی‌ربط بسیار ارزشمند بود هرچند به دلیل این آزاد سازی فشار قابل توجهی به بازار سرمایه وارد شد.

در انتهای سال ۱۳۹۹ نیز رقمی بالغ بر ۴۳۰۰ میلیارد تومان در قالب بخشی از سود سهام عدالت در سال ۹۸ به حساب بیش از ۴۳ میلیون نفر از سهام داران مذکور اعم از مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شد.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را نیز مطالعه کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من اگه قصد وارد شدن به بورس رو داشته باشم آخرین جایی که بهش وارد میشم همن نماد های استانی سهام عدالت هست.

  • ناشناس

    دفعه دیگه اگه خدایش توی تلوزیون بشنوم که شما ها دارید جایی رو پیشنهاد میدین من کلا دور اون جا رو خط قرمز میکشم. حالا میخاد هر چی که میخاد باشه.

  • ناشناس

    از مدیر عامل جدید بورس خواهش میکنیم که یه فکری به حال این نماد وسگلستا بکنن.

  • ناشناس

    شرکت سهامی وسگلستا باید نمادش برای خرید و فروش باز باشه تا بتونه افزایش سرمایه داشته باشه و سهامدار جدید پیدا کنه. آخه تمام سهامدار های غیر مستقیم اونجا حتی اگر سهام خودشون رو هم که بفروشن هیچ سهامی از این شرکت خارج نمیشه. تازه خریدار جدید هم ممکنه داشته باشه و این یعنی افزایش سرمایه. زمانی که این نماد های عقب مونده توی تعلیق باشن افزایش سرمایه ممکن نیست و از سود ما بدبخت ها به عنوان افزایش سرمایه استفاده میکنن. که این یعنی ما باید غید سود رو هم بزنیم. یک فکری به حال این نماد وسگلستا بکنید.

  • ناشناس

    خداازتون نگزره. فقط همین

  • ناشناس

    برامن که 6ماه یک ریال نریختن

  • حافظ

    ازبرجـهفت که اخرین واریزی بود یکسری سهامها روزده فروخته شده که واریز نشد یکسری هم که مانده اینقدرم بفروشید وتسویه کنید بره دیگه

  • امیر

    سلام برامن ١٧‌٠تومن بداز٣ماه واریزکردن اونم خوردخوردک ٧٠تومنش خرج سجام شدواقعاک

  • عنایتاجواب بالارابدهید

    شمارابه احدیت خداقسم میدهم مراازروشی که آگاهی نداشتم(یعنی مستقیم)به غیرمستقیم برگردانیدچون اصلامدیریتش رابلدنیستم وسهامم همانطورمانده.باتشکر

  • ناشناس

    یکسال پیش ۳۰ درصد سهامم را فروختم .که ۵۰۰ هزار تومن خورد خورد واریز کردن دیگه خبری از بقیش نشد اسمشم گذاشتن واریز تجمیعی.بقیه پول نمیدونم چی میشه.الانم چون سهام رو فروختم نمیشه وام گرفت