کد مطلب: ۱۷۵۵۸۰

واریز درآمد فروش ۵ فرآورده نفتی، سوخت هوایی و گاز به خزانه‌ کشور

واریز درآمد فروش ۵ فرآورده نفتی، سوخت هوایی و گاز به خزانه‌ کشور

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ درآمد حاصل از فروش داخلی پنج فرآورده نفتی اصلی، سوخت هوایی و گاز طبیعی از ابتدای سال ۱۳۹۷ به حساب متمرکز ریالی و ارزی به نام خزانه‌داری کل کشور که تحت عنوان تمرکز وجوه درآمد شرکت نزد بانک مرکزی افتتاح می‌شود، واریز خواهد شد.

وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت گاز ایران موظف است کلیه وجوه عمومی از جمله درآمد حاصل از فروش داخلی پنج فرآورده نفتی اصلی، سوخت هوایی و گاز طبیعی را از ابتدای سال ۱۳۹۷ به حساب متمرکز ریالی و ارزی به نام خزانه‌داری کل کشور که تحت عنوان تمرکز وجوه درآمد شرکت نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی افتتاح می‌شود، واریز کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، خزانه‌داری کل کشور ماهانه سهم هدفمندی یارانه‌ها مربوط به شرکت‌های مذکور را با اولویت نسبت به سایر تکالیف از حساب‌های فوق‌الذکر برداشت می‌کند. عدم اجرای این بند در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی یا عمومی است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است طوری عمل کند که شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های گاز استانی و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ابتدای سال ۱۳۹۷ به صورت برخط اطلاعات پرداخت مربوط به کلیه مشترکین را در اختیار داشته باشد.

بر اساس بند «د» تبصره ۱۴ آیین‌نامه اجرایی این تبصره حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این قانون با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نفت تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.