کد مطلب: ۲۶۸۱۹۱

فعالیت صنعت چرم با ظرفیت ۲۵ درصدی

فعالیت صنعت چرم با ظرفیت ۲۵ درصدی

رکود بازار، وجود چک‌های مدت‌دار و افزایش هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد موجب شده صنعت چرم افزایش قیمت حدود ۱۰ درصدی را طی سال جاری در دستور کار خود قرار دهد.

با توجه به رکود بازار در صنعت چرم و محصولات چرمی افزایش قیمت‌ها در این بخش کمتر از ۱۰ درصد بوده که این میزان نیز به دلیل هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد، تورم، حامل‌های انرژی و نوسانات ارزی است. علاوه بر این صنعت چرم با ظرفیت کمتر از ۲۵ درصدی به فعالیت می‌پردازد و رکود موجود در بازار شرایط سختی را برای تولیدکنندگان در این حوزه به وجود آورده است. در عین حال تقاضای صنعتگران چرم تسهیل فرآیند صادرات است و آن‌ها معتقدند که جدا کردن مقوله ارز مربوط به صادرات از تصمیمات ارزی اخیر بانک مرکزی می‌تواند شرایط را بهبود بخشد؛ هرچند که آنها براین باورند که تاثیر مربوطه از همان ابتدای امر و در فروردین‌ماه سال جاری اتخاذ می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،عباس ترکمان - نایب رئیس انجمن صنعت چرم و محصولات چرمی- با اشاره به آخرین وضعیت صنعت چرم و محصولات چرمی گفت: نوسانات بازار ارز به فعالیت تولیدکنندگان صدمه می‌زند و شرایط صنعت چرم چندان مساعد نیست.

وی ادامه داد: کارگاه‌های تولیدی در این حوزه با ظرفیت پایین مشغول به کار هستند و بازار چرم نیز مشتری ندارد.

نایب رییس انجمن صنعت چرم و محصولات چرمی با انتقاد از رواج چک‌های مدت‌دار به منظور پرداخت هزینه در صنعت چرم، بیان کرد: متاسفانه زمانی که چرم مربوطه خریداری می‌شود چک‌های مدت‌دار به جای پول نقد پرداخت شده و همین بازه زمانی موجب لطمه به فعالیت تولیدکنندگان شده است.

ترکمان همچنین با اشاره به این‌که صنعت چرم کمتر از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است، خاطر نشان کرد: این رقم افزایش نیز به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، تورم و هزینه حقوق و دستمزد بوده و با توجه به کاهش قدرت خرید امکان افزایش قیمت‌ها در این صنعت وجود ندارد.

همچنین جلیل دهقانی - دبیر انجمن صنعت چرم و محصولات چرمی - در ارتباط با وضعیت صنعت چرم در سال ۱۳۹۷، بیان کرد: با وضعیت نابه‌سامانی مواجه هستیم و در صورتی که فرآیند صادرات مناسب نباشد چنین مشکلاتی قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: صنعت چرم تنها با ۲۵ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت است و در بخش محصولات چرمی نیز تقریبا با چنین شرایطی روبرو هستیم؛ هرچند در بخش محصولات چرمی با توجه به وجود واحدهای کارگاهی کوچک میزان هزینه‌ها نسبت به صنعت چرم کمتر است.

دبیر انجمن صنعت چرم و محصولات چرمی همچنین در مورد افزایش قیمت صنعت چرم و محصولات چرمی در سال جاری، اظهار کرد: با افزایش حدود ۱۰ درصدی محصولات مواجهیم هرچند که برخی از واحدها حتی این میزان افزایش را نیز در دستور کار قرار نداده‌اند، چراکه بازار کشش لازم را ندارد و با رکود مواجه است. علاوه بر این چک‌های مدت‌دار به یک اپیدمی و معضل در صنعت چرم تبدیل شد و انتظار می‌رود این مساله حل شود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.