کد مطلب: ۳۶۶۶۶۵

وزیر اقتصاد خبر داد:

فعالیت کمیته ضد تحریم در وزرات اقتصاد

فعالیت کمیته ضد تحریم در وزرات اقتصاد

وزیر اقتصاد از فعالیت کمیته ضد تحریم در وزرات اقتصاد خبر داد و گفت: در شرایط کنونی ادبیات اقتصاد کلاسیک جواب نمی‌دهد.

وزیر اقتصاد از فعالیت کمیته ضد تحریم در وزرات اقتصاد خبر داد و گفت: در شرایط کنونی ادبیات اقتصاد کلاسیک جواب نمی‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هشتادوچهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اولین نشست این شورا در سال ۹۸ با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، برگزار شد.

در این جلسه فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد از تشکیل کمیته ضد تحریم در وزارت اقتصاد خبر داد و با اشاره به اینکه کمیته مذکور باید تصمیمات خاص بگیرد، گفت: این تصمیمات باید در قالبی اتخاذ و اجرا شوند که بخش خصوصی دچار اختلال نشود.

وزیر اقتصاد همچنین به صدمات و خسارت سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور، تصریح کرد: امسال به دلیل سیل، آسیب‌های جدی به بخش کشاورزی و صنعت به ویژه در استان‌های شمالی و خوزستان وارد شده است.

وی ادامه داد: برخی از بحث‌های اقتصادی مربوط به شرایط عادی است و وقتی شرایط خاص به اقتصاد کشور تحمیل می‌شود، واکنش‌ها به آن نیز باید متفاوت باشد؛ در این میان برخی دانشگاهیان می‌گویند چرا کمیته مقابله با تحریم در ایران مانند کمیته تحریم ایران در آمریکا فعال نیست که اتفاقاً کمیته مقابله با تحریم در کشور بسیار فعال است ولی باید تصمیمات خاص بگیریم و این تصمیمات باید در قالبی اتخاذ و اجرا شوند که بخش خصوصی دچار اختلال نشود.

دژپسند گفت: باید خودمان را با شرایط فعلی تطبیق دهیم، اگرچه بحث‌های مختلفی مانند محدودیت‌های نقل و انتقال بانکی به ما تحمیل شده‌اند و باید بپذیریم که نمی‌توان در این شرایط از ادبیات اقتصاد کلاسیک استفاده کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.