کد مطلب: ۲۰۰۸۶۱

فعالیت ۶۰ درصد از معادن کشور

فعالیت 60 درصد از معادن کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر پایه آمارهای این وزارتخانه، 60 درصد از 10 هزار معدن دارای پروانه کشور فعال است و 92 درصد معادن نیز در مقیاس کوچک محسوب می‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر پایه آمارهای این وزارتخانه، 60 درصد از 10 هزار معدن دارای پروانه کشور فعال است و 92 درصد معادن نیز در مقیاس کوچک محسوب می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی کرباسیان، شامگاه دوشنبه پیش از امضای تفاهمنامه‌های همکاری احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در این وزارتخانه افزود: بیشتر معادن کشور در مناطق محروم و نیازمند واقع شده است و می‌تواند اشتغال و توسعه را فراهم سازد.

وی اطمینان داد اشتغالزایی و رونق اقتصادی در مناطقی که معادن کوچک مقیاس فعال شوند، تحقق می‌یابد و گفت: می‌توان از بودجه یک میلیارد و 500 میلیون دلاری اشتغالزایی در نقاط محروم، سهم 10 درصدی را به معادن کوچک اختصاص داد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: اگر از صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی حمایت شود، طرح فعال‌سازی معادن کوچک به موفقیت می‌رسد.

وی تجمیع معادن کوچک را در فراهم‌سازی زیرساخت مورد نیاز آن‌ها مهم دانست و تصریح کرد: توسعه اکتشاف، ارتقای معدن‌کاری و رشد تولید با همکاری همه فعالان این عرصه اعم از دولت به عنوان پشتیبانی‌کننده و تشکل‌های فعال در این عرصه محقق می‌شود.

کرباسیان خاطرنشان ساخت: بازار پرنوسان بین‌المللی نیز بر روند بهره‌برداری از معادن نقش موثری دارد، به گونه‌ای که امروز رونق و رکود معادن تحت تاثیر این شرایط قرار می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد تفاهم‌نامه‌های امضا شده در فعال‌سازی بخش خصوصی در چرخه‌های تولید مواد معدنی و شتاب بخشی به روند بهره‌برداری از معادن کوچک نقش موثری داشته باشد.

عصر امروز تفاهم‌نامه‌های فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، بین معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و خانه معدن ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.