کد مطلب: ۴۴۳۸۸۳

فواید آزادسازی سهام عدالت چیست؟

فواید آزادسازی سهام عدالت چیست؟

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به وضعیت بازار سرمایه که تقاضا زیاد و عرضه کم شده، سهام عدالت می‌تواند بخشی از تقاضا را پوشش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود خوانساری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در خصوص ضرورت آزادسازی سهام عدالت نوشت: میانه فروردین ماه طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور چندین پیشنهاد برای مهار اثرات نامطلوب اقتصادی ناشی از کرونا ارائه دادیم. در این روزها که بازار سرمایه شرایط خاصی را پشت سر می‌گذارد، توجه به یکی از پیشنهادات این نامه بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده‌است.

وی افزود: یک بند از این نامه به موضوع سهام عدالت می‌پرداخت. ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت در اختیار دارند و متوسط ارزش سهام آنها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است. بنابراین هم جمعیت قابل توجهی درگیر موضوع سهام عدالت هستند و هم اینکه این سهام از نظر ریالی ارزش بالایی دارد.

به گفته خوانساری، حال در شرایطی که بازار سرمایه طی یک‌سال گذشته دوران رشد را سپری کرده، امکان آزادسازی سهام عدالت هم فراهم آمده‌ است. در این شرایط می‌توان سهام شرکت‌های سهام عدالت را به صورت مرحله‌ای به صندوق قابل معامله در بورس واگذار و واحدهای این صندوق به مشمولان واگذار کرد. البته این صندوق تنها برای تسهیل عرضه سهام عدالت ایجاد می‌شود و بازارگردان صندوق باید پس از خرید واحدها، اقدام به فروش سهام در بازار و ابطال آن کند.

وی اظهار داشت: آزادسازی سهام عدالت دو فایده مهم دارد. اول اینکه با توجه به وضعیت بازار سرمایه که تقاضا زیاد و عرضه کم شده، سهام عدالت می‌تواند بخشی از تقاضا را پوشش دهد. فایده دوم هم مربوط به تأمین درآمد برای دارندگان سهام می‌شود. بخصوص اینکه اقشار کم‌تر برخوردار این سهام را در اختیار دارند و تلاش دولت طی دو ماهه گذشته این بوده که درآمدهایی برای آنها تأمین کند. در صورت آزادسازی سهام عدالت آنها از مزیت دسترسی به منابع حاصل از فروش دارایی‌هایشان بهره‌مند می‌شوند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پیمانم از امل

    اقا این سود سهام عدالتو کی میدین بما اخر معلوم شد

  • ناشناس

    سلام
    ماکه از اول کلا چون کارمند نبودیم و جزو کمیته امداد و بهزیستی نبودیم سهام شامل ما نشده و چندین بار به کافی نت ها برای ثبت نام رفتیم که فایده ی نداشته
    ما باید چیکار کنیم که به ما هم تعلق بگیره
    ماکه ایرانی و یه کارگر ساده هستیم

  • غلامعلی رسولی

    عدالتی در کار نیست اگه هست پس ما چی

  • منصوررشمه

    من جزو کمیته امدادهستم ولی نه بسته حمایتی ونه حقوق کمیته امداد هم بهم ندادن من بااین بیکاری و۴فرزند ۲دختر۱۳ساله و۱۰ ساله و۲پسر ۴و۲ساله دارم از شما تقاضای کمک دارم

  • مریم مقرب

    من هنوز سود سهام هم دریافت نکردم. چگونه می توانم برای دخترم نیز سهام ثبت نام کنم. دخترم ۹ ساله است.

  • سجاد

    سوالی بپرسیم جواب میدید یا آدرس دیگه باید بریم

  • ناشناس

    آیا با آزاد سازی سهام من سهام دار هستم یعنی سهام من همیسه مال من هست یا ن

  • ناشناس

    سلام
    ۱.سهام خود را ازاد کنیم برامون بهتره یا نکنیم؟
    ۲.تو سهام دولتی(etf)،سهام بخریم خوبه یا نه؟
    لطفا راهنمایی کنید?

  • ناشناس

    سلام خسته نباشین
    ۱.سهام خود را ازاد کنیم بهتره یا نکنیم؟
    ۲.خرید سهام دولتی(etf) چجوریه،بخریم خوبه یا ن؟

  • پژمان

    ما که آزاد کردیم چه بخوان بدهند این سودو چه ندهند در یه حاله همیشه ای بحث و برنامه ها در کشورمون