کد مطلب: ۲۸۷۵۶۲

فولاد جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی است

فولاد جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی است

کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه فولاد می‌تواند جایگزین مناسبی برای صادرات محصولات نفتی باشد، گفت: باید فولاد خام به میزان کافی در اختیار صنایع تبدیلی و تکمیلی قرار گیرد تا صادرات افزایش یابد.

امیرحسین کاوه درباره راه‌های تقویت صنعت فولاد اظهار کرد: توجه به صنایع کوچک و متوسط بخش خصوصی از راهبرد‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است و از جمله راهکار‌های تقویت صنعت فولاد به حساب می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه راه نجات صنعت فولاد ایجاد و ساخت ظرفیت مازاد نیست، افزود: یکی از مشکلات اساسی کشور این است که صنایع بالادستی همیشه تقویت و یارانه دریافت کردند، اما صنایع پایین‌دستی که اشتغال‌آفرین بوده‌اند به فراموش سپرده شدند.

کارشناس صنعت فولاد درباره ارزآوری صنعت فولاد کشور اظهار کرد: اگر همانند سال گذشته فقط به صادرات فولاد خام بسنده کنیم، ارزآوری آنچنانی عاید کشور نخواهد شد.

کاوه ادامه داد: باید به سمت ارزش افزوده حرکت کنیم و فولاد خام متناسب با قیمت‌های جهانی به میزان کافی در اختیار صنایع تبدیلی و تکمیلی فولاد قرار گیرد تا محصولات فولادی و تجهیزاتی مانند لوله، پروفیل، تجهیزات پالایشگاهی، مبلمان شهری که از فولاد ساخته می‌شود صادر شوند و از این طریق می‌تواند جایگزین مناسبی برای صادرات محصولات نفتی باشد.

وی درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر صنعت فولاد اظهار کرد: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر فولاد کشور ندارد، مواد اصلی تشکیل دهنده فولاد از جمله سنگ آهن، گاز، برق و نیروی کار تمامی در داخل کشور وجود دارد که تحریم نمی‌تواند بر آن تاثیر بگذارد.

کارشناس صنعت فولاد در پاسخ به این سئوال که آیا جنگ تجاری که بین آمریکا و سایر کشور‌ها بر سر تعرفه‌ها اتفاق افتاده صنعت فولاد کشور را نیز تاثیر خواهد داد یا خیر گفت: این جنگ تجاری موارد مربوط به مناطق و کشور‌های دیگر می‌شود و هیچ اثری بر بازار فولاد کشور ندارد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقا كه ميگن كار را بايد دست كارشناس داد نه دست دولت ها […] .