کد مطلب: ۴۳

فیات، آئودی و جگوار در راه ایران

فیات، آئودی و جگوار در راه ایران

برندهایی چون فيات، آئودی، جگوار و لندرور از برندهای غايبی هستند که پتانسيل حضور در بازار ايران را دارند. با وجود حضور برندهای مختلف در بازار خودروهای وارداتی ايران برخی برندهای معروف حضوری در اين بازار ندارند.

تجارت‌نیوز: برندهایی چون فیات، آئودی، جگوار و لندرور از برندهای غايبي هستند که پتانسيل حضور در بازار ایران را دارند. با وجود حضور برندهای مختلف در بازار خودروهای وارداتی ایران برخي برندهای معروف حضوري در اين بازار ندارند.
يکي از برندهای غايب مربوط به خودروساز ايتاليايي فیات است که البته پيش از اين در اواسط دهه 80 يکي از محصولات آن به نام فیات سينا در شرکت تاپکو توليد مي‌شد.
هم اکنون برند آلفا رومئو به عنوان يکي از برندهای لوکس و گران قيمت زير مجموعه فیات در ایران حضور دارد اما برند اصلي فیات که خودروهای پرتيراژ و به نسبت ارزان قيمت‌تر را توليد مي‌کند در بازار ایران غايب است.
البته اخيرا شنيده شده که برخي از واردکنندگان داخلي به دنبال اخذ نمايندگي فیات در ایران براي واردات محصولات اين خودروساز هستند.
اما در حوزه خودروسازان آلماني نيز برند آئودی از جمله برندهای غايبي است که مي‌تواند در بازار ایران حضور داشته باشد.
محصولات آئودی از نظر قيمت و کلاس هم تراز برندهایی چون بنز و بي.ام.و است.
در گذشته چندين بار نمايندگي واردات اين محصول به ایران اخذ شده اما هيچ گاه اين خودروها در بازار ماندگار نشده‌اند که شايد يکي از دلايل آن حضور رقبايي چون بنز و بي.ام.و باشد.
دو برند خودروساز انگليسي، جگوار و لندرور نيز در صورت حضور در بازار ایران مشتريان خاص خود را خواهند داشت.
اين برندها پس از انقلاب اسلامي در ایران نمايندگي نداشته‌اند و در مقاطعي نيز موضوع اخذ نمايندگي محصولات آن‌ها توسط يکي از واردکنندگان داخلي مطرح بوده است.
در اين شرايط به نظر مي‌رسد با توجه به بهبود شرايط بين‌المللي و همچنين بازار بزرگ خودروي ایران، اين خودروسازان به عرضه محصولات خود در ایران تمايل خواهند داشت.
البته گذشته از برندهای ياد شده برندهای آمريکايي به ويژه جنرال‌موتورز نيز اگرچه تحت تاثير سياست‌هاي خصمانه دولت آمريکا از حضور در بازار ایران محروم شده اند اما در صورت رفع اين سياست‌ها علاقه‌ زيادي براي ورود به اين بازار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.