کد مطلب: ۵۶۳۰۰۲

داستان فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی چیست؟

داستان فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی چیست؟

دیروز مراسم رسمی اولین نمایش جهانی قهرمان آخرین ساخته اصغر فرهادی در هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کن با نوای تصنیف مرغ سحر شادروان محمد رضا شجریان برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی، روز گذشته نخستین نمایش رسمی و جهانی خود را در ساعت ۱۵:۳۰به وقت کن و ۱۸به وقت تهران در سالن اصلی «کاخ لومیر» به همراه برگزاری مراسم فرش قرمز با حضور عوامل این فیلم تجربه کرد. این فیلم در مجموع قرار است ۵بار در جشنواره کن به نمایش درآید.

«قهرمان» یک روز پس از اکران اولیه در ۱۴ژوئیه (۲۳تیر) ساعت ۹:۳۰(به وقت کن)در سالن «آی مکس» مجموعه بزرگ سینمایی تازه‌تاسیس سینئوم به معرض نمایش گذاشته می‌شود. در همان روز ۱۴ ژوئیه، (امروز) ساعت ۱۱:۳۰(به وقت محلی)، «قهرمان» بار دیگر در سالن اصلی «کاخ لومیر» نمایش داده می‌شود. در ۱۵ژوئیه (۲۴تیر) نیز فیلم «قهرمان» ساعت ۱۲:۳۰(به وقت کن) در سالن «اسکرین ایکس» مجموعه سینمایی جدید «سینئوم» و درنهایت ۱۶ژوئیه (۲۵تیر) ساعت ۸:۳۰(به وقت محلی) در سالن «ساله دو سواکسانتیم» جشنواره کن نمایش خواهد داشت.

استقبال خریداران و موفقیت بزرگ تجاری «قهرمان»

در روزهای اخیر اخبار و گزارش‌هایی نیز درباره موفقیت‌های تجاری «قهرمان» منتشر شده که بسیاری از اهالی سینما و منتقدان را به موفقیت بزرگ هنری این فیلم هم امیدوار کرده است.

استقبال خریداران از فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی اگر نه بی‌سابقه که کم‌سابقه بوده است. به گزارش اسکرین دیلی، کمپانی «ممنتو اینترنشنال» اخیرا از تعداد زیادی از قراردادهای فروش فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی که برای کسب نخل طلای کن در بخش فیلم‌های مسابقه اصلی این جشنواره حضور دارد، رونمایی کرده است. «آمازون استودیوز» نخستین کمپانی بود که در ‌ماه آوریل امسال اعلام کرد حق پخش و توزیع «قهرمان» اصغر فرهادی در آمریکا را به‌دست آورده است. چندی پیش آمازون همچنین از خرید حق پخش و توزیع «قهرمان» در کانادا خبر داد.

در اروپا نیز کمپانی «کینوپاواساریس» حق انتشار این فیلم در کشورهای حوزه بالتیک را به‌دست آورده است. در کشورهای «بنلوکس»(هلند، بلژیک و لوکزامبورگ)، نیز حق پخش«قهرمان» با کمپانی«سینه آرت» است. در بلغارستان (بولگاریا فیلم ویژن)، فنلاند (سینما موندو)، آلمان و اتریش (نوئه ویزونن)، یونان (اسپنتزوس)، ایتالیا (لاکی رد)، لهستان (گوتک فیلمز)، پرتغال (آلامبیکه)، کشورهای اسکاندیناوی (اسکن باکس)، اسپانیا (کنترا کورینه)، سوئیس (فیلم کپی) و یوگسلاوی سابق (مگاکام)، حق پخش و توزیع«قهرمان» آخرین فیلم اصغر فرهادی را از آن خود کرده‌اند.

در سایر نقاط دنیا از جمله، استرالیا (های گلاس)، نیوزیلند (وندتا)، چین (رود پیکچرز)، ترکیه (بیر فیلم)، روسیه (پروزگیلیاد)، آمریکای جنوبی (کالیفرنیا فیلمس)،
هنگ‌کنگ‌(گلدن سین)،‌کره‌جنوبی (جین جین)، تایوان (مووی کلود)، هند (ایمپاکت فیلمز) و اندونزی (پی‌تی‌فالکون) حق پخش فیلم اصغر فرهادی را خریداری کرده‌اند. قرارداد فروش «قهرمان» در بریتانیا و ایرلند همچنان تأیید نشده و مراحل مقدماتی آن در حال انجام است. متیو دلونای، مدیر بخش فروش «ممنتو اینترنشنال» درباره «قهرمان» اصغر فرهادی گفته است: فیلم خوش‌ساخت و قوی است؛ به همین دلیل بسیاری از خریداران وفادار برای خرید این فیلم اقدام کرده‌اند.

فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در دوران شیوع کرونا در شیراز ساخته شده و پس از مدتی وقفه، دوباره ساخت آن از سر گرفته شد. «قهرمان» نهمین ساخته این کارگردان نام‌آشنای ایرانی و ازجمله آثار پربازیگر این فیلمساز است. در این ساخته متاخر اصغر فرهادی، امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدر‌عرفایی و تعدادی از بازیگران شیرازی جلوی دوربین رفته‌اند. هایده صفی‌یاری نیز مانند بسیاری از آثار فرهادی، تدوین این فیلم را عهده‌دار بوده است. در فیلم «قهرمان» داستان مرد جوانی به اسم «رحیم» روایت می‌شود که به‌دلیل بدهی در زندان است. هنگامی که او چند روز به مرخصی می‌آید، متوجه می‌شود که نامزدش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می‌گیرد از این پول برای پرداخت بدهی‌اش استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام او در شهر می‌پیچد، به چهره‌ای خاص بدل شده و همشهری‌هایش برای کمک به او دست به‌کار می‌شوند. انتظار می‌رود فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی علاوه بر موفقیت در کن ۲۰۲۱بتواند به‌عنوان نماینده ایران در اسکار۲۰۲۲یکی از شانس‌های اصلی دریافت این جایزه معتبر سینمایی در بخش بهترین فیلم‌های بین‌المللی باشد.

گروه سازندگان فیلم شامل امین خنکال ( دستیار فرهادی) پریسا گرگین ( برنامه‌ریز ) محمد یمینی ( مدیرتولید ) علی قاضی ( مدیر فیلمبرداری) هایده صفی‌یاری( تدوینگر) ، الکساندر ماله‌گی ( تهیه‌کننده ) امیر جدیدی، اصغر و سارینا فرهادی پس از عبور از مقابل عکاسان وارد کاخ جشنواره شدند تا ‌نمایش فیلم آغاز شود.

منبع: همشهری آنلاین

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیگه همه سلیقه کن واسکار و…رو فهمیدن،هر کی میخواد جایزه کن واسکار و…رو بگیره یه فیلم درباره مشکلات ایران بسازه،هرچقدرهم که سطح پایین باشه فیلم اونا جایزه میدن چون این جایزه ها سیاسیه.

    • ناشناس

      لطفا اول فیلم رو ببینید، بعد نظرتون رو اعلام کنید.

    • ناشناس

      قطعا فرهادی کارگردان بزرگ و خوش فکری است،با کمی بررسی متوجه می شویم فیلم های منتقدانه اجتماعی در کل دنیا ساخته می شود،مانند فساد در دستگاه قضایی و پلیس آمریکا و بسیاری از این موارد،پس بر اساس نظر شما همه آنها می بایست اسکار می گرفتند!!!

    • باهوش

      باسواد حالا مشکلات مارا نسازن حل میشن؟؟؟؟فیلن یعنی ساخت زندگی واقعی

  • ناشناس

    تو مملکتی زندگی می‌کنیم که اخبارش بی ارزش ترین خبرهای دنیارو پوشش میده اما رویداد به این بزرگی رو نشون نمیدن

    • ناشناس

      کاملا موافقم.هم فروشنده و هم قهرمان از بدبختی ایرانیا میگه.فرهادی باعث افتخاره اما اگر تونست فیلمی که عظمت و ابهت ایران رو بزرگ جلوه بده،بسازه و جایزه بگیره میشه گفت یه کارگردان همه چی تمام.و اینکه در انتخاب فیلم برتر مباحث سیاسی هم مطرح هست کاملا درسته.کسی که میگه نه فقط از سر تعصب به فرهادی میگه نه.