کد مطلب: ۳۰۵۸۴۳

قابلیت بورس نفت ایران در تبدیل به کریدور بین‌المللی حامل‌های انرژی

قابلیت بورس نفت ایران در تبدیل به کریدور بین‌المللی حامل‌های انرژی

عباسی گفت: با رسمیت پیدا کردن خریداران بین‌المللی در بازار سرمایه،بورس نفت ایران تبدیل به یک کریدور بین‌المللی در حامل‌های انرزی خواهد شد.

علی عباسی کارشناس بازار بورس، مطرح کرد:بورس نفت باید در چارچوب مناطق آزاد راه اندازی شود یعنی سرمایه گذار خارجی پس از بررسی هویت کامل با سرمایه گذار ایرانی هیچ تفاوتی نداشته باشد. با اعمال این قوانین بورس نفت ایران تبدیل به یک کریدور بین المللی در حامل های انرزی خواهد شد.

وی ادامه داد:هم اکنون برای خریداران بین المللی در بورس وجاهت رسمی قائل نیستیم.این افراد توانایی خرید با واسطه را دارند و مفهوم این موضوع کم شدن سود و به صرفه نبودن آن برای سرمایه گذار خارجی است.همین موضوع سبب بی رغبتی سرمایه گذار بین المللی برای ورود به بازار سرمایه داخلی می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:ماهیت ورود نفت در بورس خوب است اما برای جلوگیری از رانت و بوجود آمدن حباب ،باید هویت خریدار حقیقی و حقوقی به طور کامل بررسی شود.

اینکه صرفا افرادی با ورود در بورس و معامله مقداری حواله نفت، در طی مدت زمان به علت نوسان قیمت به کسب سود بپردازند، بدون آنکه هیچ نفتی جا به جا شده باشد کار اشتباهی است.

کارشناس بورس در پایان پیامدهای قانون محدودیت عرضه نفت در بورس را با در نظر گرفتن بازار اقتصادی فعلی، کاملا تجربی دانست و گفت : با توجه به اینکه فروش نفت به صورت حواله ای انجام می پذیرد به طور قطع نمی‌توان این موضوع را عاملی مثبت در بازار دانست چرا که نرخ بازار متناسب با سررسید حواله تعیین می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.