کد مطلب: ۷۴۳۴۸۰

فروش خودرو در بورس کالا تغییر رویه داد

فروش خودرو در بورس کالا تغییر رویه داد

از امروز فروش خودرو در بورس کالا با تغییر جدیدی مواجه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ جدیدترین طرح فروش خودرو در بورس کالا که روز یکشنبه مورخ 11 دی ماه سال جاری برای دو محصول ایران خودرو برگزار می شود حاوی قانون عجیبی است.

جدیدترین طرح فروش خودرو در بورس کالا که روز یکشنبه مورخ 11 دی ماه سال جاری برای دو محصول ایران خودرو برگزار می شود حاوی قانون عجیبی است. آن طور که در اطلاعیه فروش دو محصول آبی های جاده مخصوص یعنی پژو 207 با گیربکس دستی و هایما S8 آمده تنها متقاضیانی امکان خرید این خودروها از بورس کالا را خواهند داشت که نه تنها پیش تر از بورس کالا خودرو نخریده باشند که باید از سال 98 تا کنون نیز از شرکت های خودروساز محصول سواری را دریافت نکرده باشند.

فروش فوری خودرو با شرایط ویژه از امروز

این قانون در حالی جز شرایط فروش جدیدترین طرح ایران خودرو قرار گرفته است که بورس کالا قرار است بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا صاحبان کالاهای عرضه شده را بشناسند. هنگامی که صحبت از مکانیزم عرضه و تفاضا می شود دیگر نباید محدودیتی برای آن در نظر گرفته شود.

برنامه ریزی برای این اعمال این قبیل محدودیت ها تنها منجر به بستن دست متقاضیانی خواهد شد که قصد حضور در طرح فروش خودروسازان از مسیر بورس کالا را دارند. ایجاد محدودیت هایی از این دست و بستن راه متقاضیان برای حضور در رقابت های شکل گرفته برای عرضه خودرو در بورس کالا منجر به این می شود که کشف واقعی قیمت آن طور که باید و شاید صورت نگیرد زیرا تعداد حضور متقاضیان در فروش خودروها مهندسی می شود.

شاید این ایده در زمانی که شرکت های خودروساز خود مسئول فروش محصولات خود با قیمت های دستوری بودند تا حدی توجیه داشت اما اعمال این محدودیت ها در طرح های فروش خودروسازان از مسیر بورس کالا اتفاقی است که تنها در ایران می توانیم شاهد آن باشیم بنابراین می توان این ایده ها را از فرط نادر بودن در کتاب گینس ثبت کرد.

منبع: اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    این هم یکنوع کلاهبرداریه و دلالیه البته توسط خودروساز و بورس قیمت ماشین ها رو چند برابر تو بورس میفروشند و به دست مصرف کننده واقعی نمیرسه باز هم پشت پرده و رانت

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم ک از دست دلال گرفتین،رفت تو جیب خودتون. دوبله میفروشید…

  • ناشناس

    مردم بِهشون میگن (دلال). جالبه خودشون به خودشون میگن (کاسب)
    این طرح خیلی هم خوبه .حداقل دلال چون پول ب دسته هی نمیتونه شرکت کنه ببره بازار آزاد بفروشه
    اونایی هم که دلخورن شک نکن دلال تشریف دادرن

  • ناشناس

    ی کارمند با حقوق 9ملیون چطور میتونه ی کویک 300ملیونی بخره ی بابا به خدا ما هم خودرو لازم داریم

  • ناشناس

    سلام،بورس فقط برا سرمایه دارا خوبه نه ما اقشارضعیف،بااین شرایط قشرضعیف دیگه بایدخواب ماشین روببینن

  • ناشناس

    سلام واگذاری ماشین تو بورس کالا فقط به نفع شرکت تموم میشه جون ماشین را بالا ترین قیمت میفروشه شده بازار مزایده

  • ناشناس

    خودرو کالای مصرفی است پس باید به دست مصرف کننده برسه اگه قرار به محدودیت نباشه که از تهران خودرو بیرون نمیاد

  • محمد

    چراازخدانمیترسن وبه مردم این همه ظلم میکنندکجای دنیا خودرومیره توبورس ،این یعنی جیب مردم روخالی کردن ،شمابریدیه سری به این کافی نت هابزنیدببینیددلال هاچطوردارن شماره کارت ملی مردم رومیخرن ،خودرویی که باپایه ۱۸۵میلیون قیمت گذاری شده چراباید۴۹۰میلیون فروخته بشه ،یعنی الان شماداریدکمک این مردم ضعیف میکنید،نکنیداین کاراروبه داداین مردم برسید

  • ناشناس

    با سلام اتفاقا این شکل واگذاری در بورس برای مردم عادی صد البته بهتره چون قیمتها بر اساس توان مصرف کننده می باشد نه دلال

  • مهدی

    درود بر شما که این شرط جدید رو تفسیر کردید. تنها جایی بود که پاسخ سوالم رو گرفتم. نیاز به تفسیر داشت یعنی چی که : تا قبل از سال ۹۸ خودرو خریداری نکرده باشد؟