کد مطلب: ۶۶۳۴۳۹

قانون واردات خودرو به دولت ابلاغ شد

قانون واردات خودرو به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس قانون مجوز پنج ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس مجلس قانون مجوز پنج ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

ایسنا نوشت، براساس ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو که توسط محمد باقر قالیباف ابلاغ شد وزارت صمت باید آیین نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند.

این قانون ابتدا با اشکالات و ایرادات هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد اما با پیگیری مجلس در نهایت مجمع نیز آن را تصویب کرد.

براساس مواد ۵، ۶ و ۷ این قانون نیز، تکالیف و الزامات جدیدی برای ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل به دولت ابلاغ شده است از جمله شماره گذاری خودروهای منوط به تایید سازمان استاندارد شده و همچنین عدم اعلام قیمت تمام شده خودرو به شورای رقابت جرم محسوب شده است.

قالیباف قانون واردات خودرو را به دولت ابلاغ کرد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشالا که به آمدن خودرو خارجی ب ایران ماشین های داخلی ارزان بشه

  • ناشناس

    برای دلال های خودرو خبر تلخی هستش
    تبریک به ایرانیان

  • پیام سایپا

    خبر خوبی هستش
    عالی
    مرحبا دولت

  • ناشناس

    نه ما سهام داران ایران خودرو بدبخت میشویم و دیگه نمیتوانیم آشغال های خودمون رو که 20 میلیون هم ارزش نداره به 400 میلیون به شما بفروشیم

  • ناشناس

    باید از بیست سی سال پیش خودروهای خارجی با کیفیت و کم مصرف، بدون گمرکی می آمد تا خودروی ایرانی هم برای کیفیت بهتر تلاش می‌کرد. متاسفانه برای سود چند خودروساز داخلی، کلی تصادف و آلودگی ایجاد شد. الان هم امیدوارم که بشه ولی فکر نمیکنم اجرا بشه چون ماشین خارجی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی بیاد باید سایپا، ایران خودرو و ماشینهای چینی جمع بشن.

  • ناشناس

    شاهنامه آخرش خوش هست اینها مصوبه ای نمی‌نویسند که به نفع مردم باشد هرچه خوش بین باشیم در این مدت معلوم شده چیزی به نفع مردم نبوده و نداشتن، حالا باید دید چه ظوابط و مقررات برای واردات خودرو در نظر میگیرند آن موفعه معلوم میشود فقط چه کسانی اینکار انجام می‌دهند در یک مورد که حتم دارم مالیات صد در صد دارد به روز های بهتر

  • ناشناس

    خسته نباشید برای واردات خودرو همه باید کمک کنند. خودروی کم مصرف و ایمن برای محیط زیست و تلفات جاده ای لازم است. البته آمدن ماشین خارجی ۴۰۰ تومنی به شدت به فروش سایپا و ایران خودرو ضربه میزند که البته باید آنها در رقابت پیشرفت کنند.

  • محمد

    خودمان میتوانیم خودرو با کیفیت ارزان تولید کنیم
    البته اگر خودمان را باور کنیم و بخواهیم

  • سپهر

    سلام دوستی برای دفاع از پولداران مطلبی نوشته این همه سال شما پولداران زندگی کردید بزارید مالی پولا قشر طیف هم زندگی کنیم مگر ما آدم نیستیم ؟اگر دولت این دفعه به وعده اش عمل نکرد مرد نیستم خودم وخانواده ام بزارم پای صندوق رای بریم …….انشالله که وعده های دولت عملی بشه ما هم به حقمون برسیم …..

  • ناشناس

    اگه قرارباشه باواردات خودرو اروپایی خودروی داخل ارزون بشه این امرجزءمحالات هستش بنده کامیون دارهستم تجربه ای که 3سال پیش باتصویب واردات کامیون اروپایی دارم باورودواردات متأسفانه قیمت کامیون ردخارج وعمره 40سال سربه فلک کشید ودولت هم قادربه کنترول اوضاع بازارنیست. علابرکت الله