کد مطلب: ۲۱۴۲۴۹

قاچاق کالا در کشور حدود ۵۰ درصد کاهش یافت

قاچاق کالا در کشور حدود 50 درصد کاهش یافت

وزیر کشور از کاهش حدود 50 درصدی قاچاق کالا در کشور خبر داد و گفت: این میزان، در حال حاضر به حدود 11 تا 12 میلیارد دلار کاهش یافته است.

وزیر کشور از کاهش حدود 50 درصدی قاچاق کالا در کشور خبر داد و گفت: این میزان، در حال حاضر به حدود 11 تا 12 میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از خانه ملت؛ عبدالرضا رحمانی فضلی درباره نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری درخصوص سوال نمایندگان مجلس درباره وضعیت قاچاق کالا و ارز در این نشست توضیحاتی ارائه دادم.

وی افزود: با توجه به سابقه حضور در دیوان محاسبات درباره ریشه‌ها و مسائل پیرامون قاچاق کالا و ارز توضیحاتی در جلسه مطرح کردم، البته در این رابطه ضعف‌ها و قدرت‌هایی در قانون وجود دارد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای جلوگیری از قاچاق کالا گفت: در مورد این موضوع اقدامات خوبی صورت گرفته که بر اساس برآوردها، معیارها، شاخص‌ها و محاسبات رقم و میزان قاچاق قبلا حدود 21 میلیارد دلار محاسبه شده بود و درحال حاضر این میزان به حدود 11 تا 12 میلیارد دلار کاهش یافته است که ‌بیان‌گر موفقیت حدود 50 درصدی است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: درخصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه نرم افزاری نیز اقداماتی صورت گرفته و سامانه‌های خوبی تعریف شده، البته درخصوص اصلاح قانون نیز پیگیری‌هایی انجام شده و سطح کنترل‌ها در مبادی خروجی به‌ویژه در خصوص قاچاق سوخت ارتقاء یافته و تقریبا 60 درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است.

وی در این رابطه افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شده، همچنین در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بحث رجیستری تلفن‌ها توجه شده اما گام‌های دیگری در این راستا باید برداشته شود.

وزیر کشور ریشه مسائل مربوط به قاچاق را نامتوازن بودن فعالیت‌های اقتصادی و تفاوت سود و درآمد حاصل از قاچاق و فعالیت رسمی اقتصادی دانست و گفت: باید این موضوعات توسط تعرفه‌ها و سیستم‌های خود کنترلی جبران شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: 24 دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که هماهنگی بین این 24 دستگاه کار آسانی نیست.

صدور حکم ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط رئیس‌جمهوری در روزهای آتی

وزیر کشور یادآور شد: درحال حاضر مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا به دلیل اینکه مسئولیت دیگری را برعهده گرفته است این پست به‌صورت موقت درمدت 2 تا 3 ماه به بنده محول شده اما رئیس‌جمهوری حکم ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در روزهای آتی صادر خواهد کرد و شخصی را به‌عنوان مسئول این ستاد معرفی می‌کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.