خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۶۷۸۴

قاچاق ۱۲.۵ میلیارد دلار کالا در کشور

قاچاق 12.5 میلیارد دلار کالا در کشور

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمار قاچاق کالا و ارز را در کشور اعلام کرد و گفت از این میزان تنها یک سوم از این کالاها کشف می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که ۱۲.۵ میلیارد دلار کالا در کشور قاچاق می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ۱۲.۵ میلیارد دلار کالا در کشور قاچاق می شود، گفت: فقط یک سوم از این کالاها کشف می‌شود.

علی مویدی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: مرجع مشخص کردن آمار قاچاق، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی تاکید کرد: کالاهای کشف‌ شده در اختیار سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی قرار می‌گیرد و این سازمان با نگهداری، پالایش، توزیع به حفظ سرمایه‌های مردم عمل می‌کند. البته با توجه به اینکه میزان حجم قاچاق با ساختار این سازمان متناسب نیست سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی در وظایف خود موفق نبود.

مویدی ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال ۸۱ به‌ فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد که در این ستاد نماینده‌ای از هر سه قوه وجود دارد، این ستاد سیاست‌گذار و برنامه‌ریز است و هماهنگی میان دستگاه‌ها را به‌عهده دارد.

وی اظهار داشت: تجارت کشور، تجارتی است که مطابق با همه قوانین بین‌الملل انجام نمی‌شود و دلیل آن هم شرایط سیاسی و اقتصادی کشور است، به این دلیل بخشی از تجارت ورودی و خروجی از مسیر قاچاق صورت می‌گیرد.

منبع: عصرایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.