کد مطلب: ۱۶۵۹۴۰

قرارداد ۷۰۰ میلیون یورویی ایران با کره برای تامین ناوگان

قرارداد ۷۰۰ میلیون یورویی ایران با کره برای تامین ناوگان

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به نیاز جدی کشور به تامین ناوگان جدید به خصوص در حوزه باری از قرارداد ۷۰۰ میلیون یورویی نهایی شده با کره جنوبی برای تامین این ناوگان خبر داد.

سعید محمدزاده در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در طول سال‌های گذشته شرکت راه‌آهن درباره آن برنامه‌ریزی انجام داده است، توسعه قطارهای حومه‌ای بوده که خوشبختانه با نظر مساعد مجلس در برنامه ششم توسعه شرکت قطارهای حومه‌ای ذیل راه‌آهن کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این راستا صحبت‌های قابل توجهی به منظور جذب ناوگان لازم برای این بخش داشته‌ایم که جدیدترین آنها به مذاکرات به کشور کره جنوبی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: این قرارداد که برای خرید ریل‌باس کره‌ای انجام شده، در سال جاری نهایی می‌شود و در جریان آن کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی، شرکت کره‌ای و راه‌آهن تشکیل خواهد شد تا در برنامه چهار ساله بخشی از ناوگان مورد نیاز در این حوزه را به ایران تحویل دهد. قطارهای حومه‌ای به هیچ عنوان گزینه‌ای اقتصادی به حساب نمی‌آیند اما کشور نیاز جدی به آنها دارد. از این رو راه‌آهن ناوگان آن را تامین می‌کند ولی بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقل خواهد بود.

محمدزاده با بیان اینکه سالانه ۷۵۰ میلیون نفر سفر حومه‌ای در استان تهران به ثبت می‌رسد، اظهار کرد: در سال ۹۵ ما حدود ۲۳ میلیون سفر حومه‌ای را از تغییر قطار انجام دادیم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ میلیون نفر می‌رسد اگر که تنها سفرهای استان تهران را در نظر بگیریم و بنا باشد راه‌آهن سهمی ۱۰ درصدی از این سفرها در اختیار بگیرد، باید ۷۵ میلیون سفر حومه‌ای به ثبت برسد. از این رو ظرفیت قابل توجهی وجود دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.