کد مطلب: ۷۲۳۴۳۱

قرارداد ۴۰ میلیاد دلاری ایران با گاز پروم

قرارداد 40 میلیاد دلاری ایران با گاز پروم

وزیر نفت از انعقاد قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با شرکت گاز پروم خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به نقل از ایرنا، جواد اوجی گفت: تفاهم‌نامه‌ای نزدیک به ۴۰میلیارد دلار با شرکت «گاز پروم» امضا کرده‌ایم که یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست.

اوجی افزود: همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود ۴میلیارد دلار بسته شده است.

وی با اشاره به احداث مجتمع‌های ال‌ان‌جی در کشور اظهار کرد: با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال‌ان‌جی نداشته باشیم.

وزیر نفت افزود: خوشبختانه با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت «گاز پروم» منعقد شده، همه اینها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.

جواد اوجی تصریح کرد: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.

اوجی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی خاطر نشان کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گاز پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

تمهیدات وزارت نفت برای مدیریت انرژی

وی درباره اقدامات وزیر نفت برای مدیریت مصرف انرژی گفت: روزانه ۱۵میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع داده‌ایم که این صنایع اعم از صنایع فولادی، سیمان‌، پتروشیمی‌ها هستند و حتی در بحث صنایع فولادی نزدیک به ۳۰درصد رشد مصرف گاز را داشتند که خبر خوبی برای صنعت است.

وزیر نفت افزود: خبر خوب اینکه به تدریج بهره‌برداری و افتتاح از پروژه های کیفی‌سازی پالایشگاه‌هایمان در جهت مصرف سوخت را آغاز می‌کنیم.

جواد اوجی عنوان کرد: انتظار از وزارت نفت این بود که تا جایی که بتوانیم تولید بنزین و گازوییل یورو ۵ را داشته باشیم؛ این رو به مردم قول می‌دهیم در همین هفته‌ها اولین کیفی‌سازی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه‌های مهم کشور به میزان روزانه ۱۶میلیون لیتر گازوییل یورو 5 افتتاح کنیم.

اوجی اظهار کرد: در این پروژه نزدیک ۷۰۰میلیون دلار و در راستای هوای پاک و جلوگیری از آلودگی سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: مصرف گاز را در نیروگاه‌ها افزایش دادیم و سوخت نفت کوره را در نیروگاهها ۲۸درصد کاهش داده‌ایم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.