کد مطلب: ۶۵۴۱۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قرعه‌کشی خودروها واقعی است؟

قرعه‌کشی خودروها واقعی است؟

طرح‌های فروش محصولات خودروسازان به صورت هفتگی برگزار می‌شوند. اما برخی از افراد ادعا می‌کنند که قرعه‌کشی در کار نیست و تقلب صورت می‌گیرد. آیا این ادعا صحت دارد؟ نظر مردم چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح‌های فروش محصولات خودروسازان به صورت هفتگی برگزار می‌شوند. متقاضیان با ثبت‌نام در این طرح‌ها می‌توانند در قرعه‌کشی محصولات خودروسازان شرکت کنند.

البته چندی پیش، وزیر صمت اعلام کرد: همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود. در همین راستا نیز طرح‌های فروش خودروسازان به صورت موقت حذف شد.

اما برخی از افراد ادعا می‌کنند که قرعه‌کشی در کار نیست و تقلب صورت می‌گیرد. افراد می‌توانند با پرداخت مبلغی به یک رابط بدون قرعه‌کشی خودرو را از خودروسازانی مانند ایران‌خودرو و سایپا خریداری کنند.

ماجرا چیست؟

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به دلیل عدم سیاستگذاری درست و ناکارآمدی در سیاست‌گذاری، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شد. قرعه‌کشی نیز سبب شد که صنعت خودرو به یک صنعت شانسی تبدیل شود.

او افزود: هدف قرعه‌کشی یکسان‌ کردن شانس مصرف‌کننده واقعی برای خرید خودرو بود. اما طبق برخی از آمارها حدود ۷۰ درصد از افرادی که در این قرعه‌کشی‌ها برنده می‌شوند، خودرو را برای انگیزه دلالی خریداری می‌کنند. این نشان‌دهنده عدم موفقیت طراحان سامانه قرعه‌کشی در شفافیت و کاهش دلالی در بازار است. اتفاقاتی مثل پرداخت پول به یک رابط و خرید خودرو نیز در کشور شنیده می‌شود.

نظر مردم چیست؟

در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‎نیوز را می‌خوانیم.

برخی از مخاطبان معتقدند قرعه‌کشی در کار نیست و خودروسازان را مقصر می‌دانند:

« منم همش روثبت نام کردم ولی دریغ ازیک باربرنده شدن منی که این همه شانسم خوبه اینا دروغه ….الکی سرمونا گرم کردن.»

« سلام بله همش پارتی بازیه
و چند تا از اقوام ما با ۲۰ ملیون یا ۳۰ ملیون رشوه دادن صاحب ماشین شدن و همش با پارتی بازی ودلال بازی هست وقرعه کشی اصلی نمیشه.»

« من فرزند دومم ۴ دی ماه ب دنیا اومده کو پس اجرای عدالت بین مادران نه خودم ماشین دارم نه همسرم همش دروغه طرح مادرانی وجود نداره برای خودشون میبرن ماشین رو.»

« سلام خدا می‌دونه ۳۴ بار شرکت کردم برنده نشدم. خودرو هم نداریم. باید قرعه کشی برداشته بشه و به کسانی که خودرو ندارند از سایت یارانه تحقیق کنند که حق به حق دار برسه و نیازمند واقعی شناسایی بشه.»

« اگر واقعا هدف این باشه که خودرو به دست نیازمند واقعی برسه دیگه طرح مادران دارای ۲فرزند به بالا معنا ندارد که اینطوری یه تعداد مادر دلال در بازار درست کنند و به عده هم به فکر تولید مثل باشند. در بررسی واقعی خانواده‌ای که خودرو نداره در اولویت بالاست. بعد اون افرادی که بالای ۱۰سال خودرو خرید نکردند. پیشنهاد میشه با طرح آزادسازی بنزین، خیلی از نیازمندیهای واقعی مشخص میشه ضمن اینکه قیمت بازار بشدت پایین میاد. اینطوری بسیاری از خانواده ها با مدیریت یک خودرو سعی میکنند درترددها ازش استفاده کنند.»

البته برخی نیز قرعه‌کشی را واقعی و برد در آن را شانسی می‌دانند:

« چون تعداد افراد ثبت نامی و متقاضی زیاد است ولی تعداد خودروهای قابل عرضه خیلی کمتر است. در نتیجه شانس برنده شدن، خیلی کم میشه.»

« من خودم تو قانون جوانی جمعیت شرکت کردم برای اولین بار برنده شدم جزو مردم عادی هستم وهیچ پارتی ندارم.»

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سه گواهینامه 57 بار ثبت نام کردم یعنی 171 بار
    فقط فقط فقت دروغ دورغ بود هیچ قرعه کشی در کار نبود
    خدا لعنت که باعث بانی این کار هرکس که مردم سر کار گزاشت و پارتی بازی کرد خدا ابروش ببره چون اگر این مسقره بازی قرعه کشی نبود امیدی هم نبود هرکس ماشین میخرید پارسال ساینا 100 ملیون بود گفتیم تو قرعه کشی برنده میشیم العان چنده 405 تیوفایو 140 بود انشاله خدا حق ما ازشون بگیره

  • حاجت

    حداقل برای مادران بدون قرکشی ماشین بدیدبجای سه ماه پنج ماهه بدید

  • علی املشی

    همش چرته .منو خانومم تاحالا باهم 45بار ثبتنام کردیم .مگه میشه اسممون نیفته.مسخره بازیه همش

  • ناشناس

    من خودم میشناسم کسی که پول میگیره و ماشین در میاره و آدمهایی هستن که نه یکی بلکه چهار پنج تا یا بیشتر ماشین گرفتن از تریق همان آدمی که پول میگیره

    • ناشناس

      سلام کیه اون که پول میگیره

    • ناشناس

      سلام میشد بگید کیه ما هم بنویسم

    • ناشناس

      سلام لطفا به ماهم معرفیش کن

    • ناشناس

      سلام به ماهم معرفیشون کن ولا من این چندین ساله دارم می نویسم هیچ که هیج نه من بلکه تمام اقوام

  • ناشناس

    من چندباره خودم و همسرم ثبت نام میکنیم دریغ از اینکه باربرنده شده باشیم همش الکیه
    بعد یارو ی بار شرکت کرده برنده شده ۲۰۷ امتیازش رو فروخت ۱۰۰ تومن دادش لوازم خونه یخچال….این انصاف نیس اونا هم خونه داشتن هم ماشین من ن خونه دارم ن ماشین

  • ناشناس

    سلام .
    همش الکی ودروغ هست الان بیش از چندین بار همسرم ثبت نام کردن ولی دریغ از یه بار انتخاب شدن به هر کسی که دوست دارن میدن همش چرت میگن .

  • mohsen

    طرح ماردان دو فرزند چی شد لغو شد یا هنوزم میخاد ادامه داشته باشه

  • ناشناس

    سلام من درطرح مادران چندبارثبت نام کردم همسرمم چندبارثبت نام کرده ولی هیچ خبری نشد پسر۷سالم رنج میکسه که چراماشانس نداریم برنده نمیشیم واقعاخیلی بده که دونفره ثبت نام میکنیم هیچی درنمیادهمش دروغ دلال بازیه الان طرح مادران چی شدبازم هست یاخوردین رفت

  • ناشناس

    اگردولت می خواهدازطرح جوانی جمعیت حمایت کندواقعابایدبه مادران بدون قرعه کشی ماشین بدهدنه اینکه نه وام به مارسیده نه ماشین یعنی اینقدرمابدشانسیم خواهشن رسیدگی کنیدیااینقدردروغ نگید

  • ناشناس

    سلام
    من بعد از بیست و پنج بار ثبت نام، کوئیکR برنده شدم.