کد مطلب: ۷۴۵۳۸۵

زمان قطعی اینترنت اعلام شد / علت قطعی

زمان قطعی اینترنت اعلام شد / علت قطعی

زمان قطعی سراسری اینترنت اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ اطلاعات مهم درباره قطعی اینترنت را در ادامه بخوانید.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: قصد داریم با همکاری وزارت ارتباطات در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.

حسن مروتی صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه و مرحله دوم ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و نهایتا این کنکور یک پذیرش در مهرماه ۱۴۰۲ دارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان در هر کدام آزمون ها نمره بیشتری کسب کرده باشند، نمرات آن آزمون ملاک قرار می گیرد، مگر اینکه فرد در ۲ گروه مختلف شرکت کرده باشد که خود فرد در این شرایط انتخاب خواهد کرد. اختیار با خود داوطلبان است و می توانند در هر دو مرحله کنکور شرکت نکنند.

مروتی ضمن اشاره به اینکه سوابق تحصیلی در کنکور امسال ۴۰ درصد قطعی است، گفت: نهایتا یک تراز و رتبه برای فرد مشخص می شود و براساس آن انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه صورت می گیرد.

وی بیان کرد: نمرات کنکور دی ماه را تا اسفندماه اعلام خواهیم کرد و در مردادماه سال ۱۴۰۲، یعنی بعد از برگزاری مرحله دوم کنکور، تجمیع سوابق تحصیلی انجام و به صورت کامل رتبه هم اعلام می شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش در کنکور ۱۴۰۲ گفت: دانشگاه ها هنوز ظرفیت دقیق خود را به ما اعلام نکرده اند اما حدودا براساس سال گذشته در گروه علوم تحربی به تعداد متقاضیانمان صندلی نداریم اما در گروه علوم ریاضی بیش از متقاضیان صندلی داریم.

مروتی درباره ضوابط و تمهیدات برای تامین امنیت برگزاری کنکور گفت: با قاطعیت عرض می کنم از ابتدای ایجاد سازمان سنجش هیچ سوالی از سازمان سنجش بیرون نرفته است و در حال حاضر به واسطه تکنولوژی های جدید گزارشاتی می رسد.

وی درباره قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور گفت: سال گذشته اینترنت به صورت نقطه ای قطع شده بود اما از آنتن های دیگر توانسته بودند، آنتن بگیرند؛ چرا که اگر یک آنتنی در یک منطقه ای قطع باشد در همان منطقه این امکان وجود دارد که از آنتنی که کمی دورتر است، خط را بگیرید. بنابراین ما قصد داریم در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سوال مجری که به نظر می رسد این روش منطقی نباشد و وزارت ارتباطات در این خصوص باید اظهار نظر کند و مسئولیت دارد، گفت: وزارت ارتباطات مسئولیت فنی این موضوع را برعهده دارد اما برای چند ساعت می ارزد که اینترنت به صورت سراسری قطع شود، چرا که سرنوشت داوطلبان در آن ساعت ها رقم می خورد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آخه کنکور چه ربطی به شبکه اینترنت داره ؟
    اگر بخوان برای کنکور انقدر کارو سخت بگیرن راه بهترش اینه کلا حذفش کنن

    • ناشناس

      اگه من بگم اینترنتو حذف کنن راضی میشی بعدش نیای سوزه بکشی

  • ناشناس

    این از بی عرضه گی مسئولین است که نمی توانند آزمون کنکور درست و سالم انجام دهند.

  • ناشناس

    اینترنت همین جوریشم افتضاح هست چیشو میخواین قطع کنین؟

  • ناشناس

    خسارت اختلال تو پرداخت ها و اقساط وام مراودات بانکی و … کی می دهد؟یه باره کلا اون روز مملکت را تعطیل کنید یا کنکور را حذف کنید!

  • ناشناس

    این اقدام قطع اینترررررنت پشت پرده مسائلی داردکه نبایدمردم باخبربشن یاکشورهای دیگرچون مسئله خیلی بهرانیه فقط مردم اگاه باشن واگاهانه سربربالش نزارن بخوابن توکشورما هیچ اعتمادی نیست شفافیت مرده بخاطرکنکنورسراسری قطع بشه این ترررنت ترررر زدن توش آقایان دولت مردان شما که نمیتونیدازعهده اینترنت برنمی‌آیند چرابناش کردین .

  • ایوب

    خدایی بس کنید کیی میخواد جواب خسارات اون روزو بده اون روزوکلا قط کنید

  • ناشناس

    کسی میدونه تا کی ادامه داره؟

    • ناشناس

      نه والا

  • ناشناس

    من که می‌ دونم چرا اینترنت خط شوده چرا که ما واتساپ و وغیرا استفاده می کنیم پولش را بقی کشورها می برند بیخاتری امین اینترنت خط شوده

  • ناشناس

    نه میشه گفت و نه میشه نگفت گفتیارو دوستان کامنت کردن .نمیدونم دیگه چی بگم نمیدونم فکر شکمم باشم یا جیبم یا مسایل اینجوری درد که یکی دوتا نیست

  • ناشناس

    شما مردم رو مسخره کردین
    کجای دنیا اینترنت کل کشور رو قطع میکنن بخاطر مثلا کنکور!!!!
    این دیگه چه داستانیه سرهم کردین واسه مردم

    • ناشناس

      خیر نبینید فکر کسب و‌کارا رو هم بکنید