کد مطلب: ۴۱۲۸۲۹

بررسی افت ۲۴ درصدی فروش یکی از عرضه اولیه‌های امسال

قطع اینترنت فروش آبان جم پیلن را کاهش داد / راه‌اندازی انبار مرزی / گشایش اعتبار ۲ماهه برای خریداران داخلی

قطع اینترنت فروش آبان جم پیلن را کاهش داد / راه‌اندازی انبار مرزی / گشایش اعتبار 2ماهه برای خریداران داخلی

مجموع فروش ریالی این شرکت تا 30 آبان ماه سال جاری، با افتی 24 درصدی نسبت به پایان مهر ماه سال جاری، از 274 میلیارد تومان، به 208 میلیارد تومان کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت تازه عرضه شده پلی پروپیلن جم که با نماد جم پیلن در بازار دوم بورس پذیرش شده بود، در آبان ماه عملکرد قابل قبولی از خود بر جای نگذاشت.

در همین راستا، مجموع فروش ریالی این شرکت تا 30 آبان ماه سال جاری، با افتی 24 درصدی نسبت به پایان مهر ماه سال جاری، از 274 میلیارد تومان، به 208 میلیارد تومان کاهش یافت.

اما پلی پروپیلن با بسته بندی پالت «جم پیلن»، علاوه بر کاهش 2.6 درصدی نرخ فروش این محصول نسبت به مهر ماه، با افت 5804 عددی تعداد فروش این محصول نسبت به مهر مواجه شد. همچنین مبلغ فروش این محصول هم با افتی 27.2 درصدی، از 244 میلیارد تومان در پایان مهر ماه سال جاری، به 177 میلیارد تومان در پایان آبان 98 رسید.

فروش «پلی پروپیلن با بسته بندی جامبوبگ» این شرکت که در مهر ماه متوقف شده بود، با فروش 642 عدد از این محصول تا پایان آبان ماه، توانست 6 میلیارد و 441 میلیون تومان را برای این شرکت حاصل کند.

اما در بخش فروش صادراتی جم پیلن، این شرکت نتوانست که فروش پلی پروپیلن صادراتی خود را به میزان مهر ماه برساند. این محصول علاوه بر افت 2.8 درصدی نرخ ریالی فروش، با افت 17.2 درصدی مبلغ فروش هم مواجه شده و از 28 میلیارد و 495 میلیون تومان در پایان مهر ماه، به 23 میلیارد و 576 میلیون تومان در پایان آبان ماه سال جاری رسید.

در آخر نیز شرکت پلی پروپیلن جم در آبان ماه قادر به فروش سایر محصولات خود هم نبود.

قطع اینترنت، عامل افت فروش آبان ماه

اما حمیدرضا رمضانی، مدیر مالی شرکت جم پیلن در تشریح چرایی افت فروش آبان ماه به تجارت‌نیوز گفت: «فروش شرکت تحت تاثیر ناآرامی‌های اخیر و قطعی اینترنت با مشکلاتی مواجه شد؛ در همین راستا ارتباط ما با خارج از کشور قطع شد و فروش صادراتی ما که از طریق مزایده در جریان بود، متوقف شد و قادر به عملیاتی کردن آن نبودیم. طبیعتا به دلیل قطع شدن اینترنت فروش داخلی ما نیز انجام نشد.»

وی در ادامه افزود: «البته این مزایده را توانستیم در آذر جبران کنیم و خوشبختانه به روال سابق بازگشتیم ولی به طور کلی ما یک هفته در آبان ماه فروش نداشتیم.»
رمضانی گفت: «ذکر این نکته ضروری است که با توجه به گشایش اینترنت از ابتدای هفته، نرخ‌های داخلی و صادراتی ما افزایش پیدا کرده و نیز از لحاظ مقداری هم با رشد فروش مواجه بودیم.»

وی در ادامه و در خصوص افت نرخ فروش در آبان ماه گفت: «ما در این مقطع با افت نرخ مواجه بودیم، اما در همین مدت کوتاهی که از آذر گذشته، توانستیم این کاهش‌ها را جبران کنیم.»

رکورد خود را در تولید شکستیم

مدیر مالی جم پیلن با اشاره به اینکه ما دورنمای مثبتی از آینده داریم، تشریح کرد: «ما از ابتدای سال تا امروز، رکورد تولید سال‌های گذشته خود را جابه‌جا و تا پایان سال جاری هم رکورد سالانه خود را نیز می‌شکنیم.»

رمضانی گفت: «میزان تولید «جم پیلن» تا پایان آبان ماه 185 هزار تن بوده که در مدت مشابه سال گذشته 130 هزار تن تولید کرده بودیم. همچنین رکورد یک سال ما 262 هزار تن بوده که در سال 96 محقق شده است. اما در سال گذشته ما در یک سال 223 هزار تن تولید کردیم و امسال هم رکورد سال 96 را جابجا خواهیم کرد.»

سیاست‌های جدید صادراتی

وی در خصوص سیاست‌های جدید صادراتی این شرکت عنوان کرد: «طبق تصویب هیات مدیره، انبارهایی را در مرز سهلان و ماکو اجاره کرده‌ایم تا جذابیت مطلوبی را برای خریداران خارجی به خصوص در ترکیه فراهم کنیم. در این شرایط مسافت نزدیک شده و هنگامی که خرید می‌کنند، آن را به راحتی حمل می‌کنند و دیگر تحت تاثیر نوسانات قیمتی قرار نمی‌گیرند.»

تمهیدات جم پیلن برای فروش داخلی

مدیر مالی جم پیلن در خصوص تمهیدات «جم پیلن» برای فروش داخل نیز گفت: «برای اینکه کمکی به تولیدکنندگان داخلی داشته باشیم، ال سی ‌های دو ماهه‌ای را برای آنها گشودیم، که خوشبختانه استقبال مناسبی از آن صورت گرفته است.»

رمضانی در ادامه به تزریق ارز در سامانه نیما اشاره کرد و گفت: «در 26 آبان ماه سال جاری همچون مهر ماه، 5 میلیون و 500 هزار درهم را در سامانه نیما وارد کردیم؛ این خبر حائز این نکته است که علاوه بر خرید تجهیزات و تامین مواد اولیه مورد نیازمان، بخشی از آن را هم به منظور کمک به اقتصاد کشور به سامانه نیما تزریق کردیم.»

مدیر مالی جم پیلن در پایان به راه‌اندازی تولید گریدهای جدید اشاره کرد و گفت: «ما در مدت اخیر توانستیم که دو گرید تولیدی جدید را به خطوط تولید خود اضافه کنیم که تقاضای بسیار زیادی برای آنها وجود دارد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینترنت adsl شهرستانهای استان تهران چرا وصل نمیشه

  • ناشناس

    این قطعی اینترنت موبایل تاکی ادامه داره .این همه ضررزدین بس نیست؟چراوصل نمیشه اخه …لااقل اطلاع رسانی کنیداین چه وضعشه اخه