کد مطلب: ۵۸۴

قطع عرضه گاز به اروپا به نفع روسیه نیست

عضو کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا گفت: انتظار ندارد روسیه به دلیل بحران اوکراین عرضه گاز به اروپا را قطع کند. به نقل از خبرگزاری رویترز، گونتر اوتینگر کمیسر انرژی اتحادیه اروپا در گفتگو با نشریه آلمانی ویرشافتووخه گفت: فکر نمی‌کنم این کار به نفع روسیه باشد. شرکت گازپروم روسیه چند روز پیش هشدار داد که

عضو کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا گفت: انتظار ندارد روسیه به دلیل بحران اوکراین عرضه گاز به اروپا را قطع کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، گونتر اوتینگر کمیسر انرژی اتحادیه اروپا در گفتگو با نشریه آلمانی ویرشافتووخه گفت: فکر نمی‌کنم این کار به نفع روسیه باشد.

شرکت گازپروم روسیه چند روز پیش هشدار داد که ممکن است عرضه‌ گاز به اوکراین را به دلیل صورتحساب‌های پرداخت نشده متوقف کند.

اوکراین یک مسیر ترانزیتی مهم برای عرضه گاز از روسیه به اتحادیه اروپا است که حدود یک چهارم گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کند.

این در حالی است که اوتینگر اظهار کرد: قطع عرضه گاز به نفع گازپروم نخواهد بود. گازپروم از فروش روزانه گاز نفع می‌برد.

اوتینگر افزود: اگر دیگر گازی از طریق اوکراین عرضه نشود، روی 14 درصد مصرف گاز اروپا تاثیر می‌گذارد.

شرکت گازپروم اوایل سال 2009 عرضه گاز به اوکراین را به دلیل صورتحساب‌های پرداخت نشده قطع کرد که به کاهش عرضه گاز به اروپا در فصل زمستان انجامید.

این در حالی است که اوتینگر گفت: اروپا برای مقابله با چنین سناریویی آمادگی بیشتری دارد، زیرا زمستان امسال متعادل‌تر بود و ذخایر گازی اروپا نسبت به سال قبل پر تر هستند و کشور‌های عضو اتحادیه هم‌اکنون به اندازه 30 روز ذخیره گاز دارند.

اوتینگر گفت: ما نسبت به پنج سال قبل وضعیت بهتری داریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.