خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۶۶۶

پرداخت وام ازدواج سرعت می گیرد

پرداخت وام ازدواج سرعت می گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تسریع در روند پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج به متقاضیان از سوی بانکها خبر داد.احمدانارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت نیوز، گفت: با توجه به اهمیت مقوله ازدواج و تامین بخشی از هزینه های زوج های جوان نمایندگان مجلس مبلغ وام ازدواج را از 3 میلیون

02d1ce27eccec3641f070b926a409fe6_XL.jpg عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تسریع در روند پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج به متقاضیان از سوی بانکها خبر داد.احمدانارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت نیوز، گفت: با توجه به اهمیت مقوله ازدواج و تامین بخشی از هزینه های زوج های جوان نمایندگان مجلس مبلغ وام ازدواج را از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش دادند و بانکها موظف شده اند از محل منابع قرض الحسنه این تکلیف قانونی را اجرا کنند.
وی، اظهارداشت: در مسیر پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانکها همچنان درصد کمی از منابع به این امر اختصاص می یابد و دلیل آن تکالیف زیاد بانکها در پرداخت تسهیلات است و بانکها ترجیح می دهند منابع را در بخش های دیگری هزینه کنند. لذا متقاضیان برای دریافت وام ازدواج با موانعی همچون تامین وثیقه و ضامن های متعدد روبرو می شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه به زودی روند پرداخت وام ازدواج تسریع می شود، افزود: در شرایط حاضر بانکها توان پرداخت به موقع وام ازدواج تا سقف 10 میلیون تومان را دارند و بر اساس آنچه در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده است بانکها قول مساعد برای تسریع روند پرداخت تسهیلات ازدواج را داده اند.
وی، عنوان کرد: در پرداخت وام ازدواج متاسفانه بانکها سلیقه ایی عمل می کنند و این رفتار سبب شده تا شرایط برای متقاضیان کمی سخت شود. اما به هر حال بانکها موظف به اجرای قانون هستند و عدم پرداخت آن تخلف محسوب می شود.
محمدی، خاطرنشان کرد: در صورتیکه روند پرداخت وام ازدواج به همین منوال پیش برود و بانکها نسبت به این مصوبه قانونی اهمال کنند به طور حتم به عنوان یکی از مطالبات مردم به قید فوریت در کمیسیون اقتصادی مطرح و بررسی خواهد شد تا متقاضیان بتوانند راحت و سریع تسهیلات را دریافت کنند.
به گزارش تجارت نیوز در صف متقاضیان دریافت وام ازدواج عده ای معتقدند که به دلیل افزایش مبلغ این وام به 10 میلیون تومان سخت گیری بانکها مضاعف شده است و جوانان به دلیل عدم توانایی در تامین وثایق و ضامن های مورد درخواست بانکها عملا از دریافت آن باز می مانند.
به زعم عده ایی از جوانان این افزایش گرچه می تواند بخش قابل توجهی از هزینه های شروع زندگی مشترکشان را تامین نماید،اما به دلیل سخت گیری بانکها در دریافت وثیقه و ضامن موفق به دریافت آن نمی شوند. در حالیکه قبل از آن به دلیل پایین بودن رقم وام، راحت تر می توانستند وثیقه و ضامن های مورد نیاز را فراهم آورند.
به هر حال کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به منابع موجود بانکها نسبت به این مصوبه قانونی اقدام نموده و امید می رود با تسریع روند پرداخت و حذف سلیقه ای رفتار کردن بانکها در دریافت وثایق و ضامن ها، جوانان متقاضی را از دریافت سهل الوصول این وام بهره مند کنند.

قول مساعد بانکها در تسریع پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.