کد مطلب: ۴۱۹۸۲۰

آذر تشریح کرد:

قیمت آب در سال ۹۹

قیمت آب در سال 99

رئیس دیوان محاسبات گفت: آب شهری 50 درصد زیر قیمت و آب روستایی 70 درصد زیر قیمت تمام‌شده به مردم ارائه می‌شود که بعد از ماجرای افزایش قیمت بنزین بعید است در سال‌های 99 و 1400 در این زمینه‌ها افزایش قیمتی رخ بدهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه شرکت‌های دولتی 93 درصد زیان خود را از فروش دارایی‌های جاری مثل زمین و ساختمان تأمین می‌کنند، گفت: البته از روشهای دیگر مانند وام هم استفاده می‌کنند و در نهایت از حدود 7 درصد از بودجه دولت نیز استفاده می‌کنند.

رئیس دیوان محاسبات نظام مدیریت و بهره‌وری در شرکت‌های دولتی را بسیار نابسامان دانست و تأکید کرد: در حال حاضر آب شهری 50 درصد زیر قیمت و آب روستایی 70 درصد زیر قیمت تمام‌شده به مردم ارائه می‌شود. همچنین پرتی آب در شرکتهای آب و فاضلاب حدود 35 درصد است. مشکلات مدیریتی حدود 48 درصد و مباحث تکلیفی سهم 52درصدی در وضعیت موجود داشته است.

به‌گفته این مقام مسئول، بعد از ماجرای افزایش قیمت بنزین بعید است در سالهای 99 و 1400 در این زمینه‌ها افزایش قیمتی رخ بدهد. دولت برای تأمین کمک زیان می‌تواند اوراق در اختیار شرکتهای دولتی زیان‌ده قرار دهد، تا سهم 48درصدی زیان شرکتها از محل پایین بودن ضایعات جبران شود. در نهایت با سودده شدن این شرکتها می‌توان از محل مالیات این کمک زیان را جبران کرد.

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به 25 پیشنهاد ارائه‌شده به مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه شرکتهای دولتی گفت: باید به این سؤال پاسخ داده شود که چگونه می‌توان گردش اطلاعات اقتصادی این شرکتها را شفاف کرد.

وی با ابراز اینکه مولدسازی داراییهای دولتی یک ضرورت است، افزود: توجه داشته باشید که بانکها و شرکتهای دولتی به‌لحاظ دارایی بسیار ثروتمند هستند اما برای وارد کردن این دارایی به چرخه‌های اقتصادی تلاشی نمی‌کنند.

عادل آذر ادامه داد: دولت در بحث برنامه اصلاح ساختار بودجه یک برنامه و افق بلندمدت و تئوریک تعریف کرده است، بودجه یک برش یک‌سالانه است و این اقدامات باید در برنامه‌های توسعه گنجانده شود. در اینجا ما به احکام مشخص برای جلوگیری از فرار مالیاتی، احکام مشخص برای جلوگیری در فساد در واگذاریها و همچنین ممانعت از بازگشت به کار بازنشسته‌ها، نیاز داریم. توجه داشته باشید که در حال حاضر برخی شرکتهای دولتی و شرکتهای تابعه بانکها به حیاط‌خلوت برخی بازنشسته‌ها که قرار بود به کار بازنگردند، تبدیل شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان قیمت امتیاز آب شهری چنده

    • موسی کاردان

      امروز برای سه کنتور در پایین شهر مشهد رفتم۱۷۵۰۰۰۰۰تومان فیش صادر کرده ازخدا بیخبر

    • ناشناس

      سلام قیمت اب الان بهقیمت زنده ماندن عدهای ومرگ عدای دیگر

  • ناشناس

    قیمت آب بر مبنای سند( فیش صادره دوره نسبت به دوره های ماقبل 3 برابر شده است) صداقت بهترین ابزار است و مردم مسوولین صادق را دوست خواهند داشت آنها به نظامشان وفادارند اگر مشکلات را بگوییم و صادقانه از آنها کمک بخواهیم همچون 8 سال دفاع مقدس کمک خواهند نمود

  • محسن

    خدایی زدیدقیمت آب درسال ۹۹ ولی اینهمه نوشتیدولی حرفی ازقیمت نیست.خوب هرمترمکعب چقدره؟میخوام حساب کنم ببینم چجوری ۲۱۷ مترمکعب مصرف آبمون شده ۱۷۲۰۰۰ تومان.دوساعت الافمون کردیدکل صفحه روبخونیم به جوت=ابمون هم نمیرسیم.کل سایتهاهمینن همشونوگشتم

    • ناشناس

      ارزونم حساب کردن براتون من حساب کردم هر متر مکعب ۱۲00 تومن و مال شما792 تومن

    • مجتبی

      والا من ۹۰ تا مصرف کردم قبض دادن ۱۸۶۰۰۰ تومان

  • ناشناس

    حتما بایدنحوه محاسبه اب بها را اعلام فرمایید ، قیمت مصرف هر متر مکعب اب چقدر است ، حتی نواحی اب هم نمیدانن و کلی گویی میکنند ، می گویند کامپیوتر حساب میکند ،

  • ناشناس

    قیمت هر متر مکعب ۲۰۰تومان برام زدند باز به دروغ میگن اب وبرق رایگان شده

  • ناشناس

    سلام

  • سیدضیاالدین

    ما چهارواحدیم از ی کنتور استفاده میکنیم ماهی 1میلیون قبض آب میدیم
    هممونم کارگریم
    بخداندارم برم کنتور بگیرم با این اوضاع چیکار کنم