کد مطلب: ۶۵۸۳۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گوشی‌‌های اپل ناپدید شد؟/ قیمت آیفون چقدر شد؟

گوشی‌‌های اپل ناپدید شد؟/ قیمت آیفون چقدر شد؟

در روزی که گوشی‌های آیفون در گروه ۲۷ کالایی قرار گرفت، این محصول در بازار ناپدید شد. معدود فروشگاه‌هایی هم که هنوز عرضه دارند، موفق شده‌اند قیمت آیفون را تا ۷۰ میلیون تومان بالا ببرند. یعنی به اندازه قیمت خانه‌ای ۴۰ متری در تهران طی سال ۱۳۹۶.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوشی‌های آیفون از گروه ۲۳ به گروه ۲۷ کالایی منتقل شد. بدین معنا که دیگر امکان ثبت سفارش و تأمین ارز این محصول وجود ندارد. گرچه تا این لحظه خبری از واکنش وزارت صمت نیست، اما همین یک اتفاق کافی بود تا برخی فروشگاه قیمت آیفون ۱۳ پرومکس را تا ۷۰ میلیون تومان بالا ببرند.

بررسی بازار و فروشگاه‌های اینترنتی نشان از کمیاب‌شدن پرچم‌دار صنعت موبایل در ایران دارد. گویا که گوشی‌های اپل در این بازار ناپدید شده‌اند. برخی فروشگاه‌ها هم فرصت را غنیمت شمرده و نرخ‌های نجومی برای محصول خود در نظر گرفته‌اند. در حالی که تا روز گذشته قیمت آیفون در محدوده ۳۳ میلیون تومان بود اکنون حداقل حدود ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. برخی هم این کالا را به بهای ۷۰ میلیون تومان می‌فروشند.

قیمت آیفون

آیفون هم‌ارزش خانه در سال ۹۶

در حالی اکنون قیمت آیفون به رکورد ۷۰ میلیون تومان رسید که تا همین پنج سال پیش با همین پول امکان خرید خانه‌ای ۴۰ متری در دل پایتخت وجود داشت.

از سوی دیگر، برخی فعالان بازار بر این عقیده‌اند که جای خالی پرچم‌دار بازار را هیچ مدل دیگری نمی‌تواند پر کند. از این رو ممکن است به‌زودی شاهد تغییر قیمت سایر مدل‌های موجود در بازار باشیم.

در این بین مشخص نیست تصمیم‌گیران و مدافعان ممنوعیت واردات اپل چه جایگزینی در ذهن دارند که چنین خوابی برای بازار موبایل ایران دیده‌اند. آن‌ها شاید بتوانند جای خالی خودرو و لوازم خانگی خارجی را با پراید و برندهای تقلبی پر کنند، اما در حوزه صنعت موبایل هنوز به تکنولوژی مونتاژ هم دست نیافته‌اند. حتی دیگر از GLX که مهم‌ترین قابلیت آن «جاشدن در جیب» بود، خبری نیست.

قیمت آیفون ۷۰ میلیون تومان است؟

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در رابطه با ممنوعیت واردات آیفون گفت: از وضعیت کنونی به‌عنوان ممنوعیت واردات آیفون نباید یاد کرد. بلکه این محصول از گروه ۲۳ کالایی به گروه ۲۷ منتقل شد. تا کنون هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای مبنی بر ممنوعیت یا محدودیت واردات به دست ما نرسیده است. تغییر گروه کالایی نیز طبق شنیده‌ها در انتظار تائید وزیر صمت قرار دارد.

محمدرضا عالیان در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: با این حال از حدود ۱۰ روز پیش که ثبت سفارش محدود شد، شاهد التهاب در قیمت آیفون و بازار موبایل هستیم. ما بارها نسبت به تبعات این تصمیم هشدار داده‌ایم، اما گویا قرار نیست به این هشدارها توجه شود.

او افزود: به خریداران موبایل توصیه می‌شود که هنگام خرید حتماً به قیمت درج‌شده روی لیبل کالاها توجه کنند. به هر حال موبایل با یک تعرفه مشخص وارد می‌شود و قانون هم یک درصد مشخصی را برای سود فروش در نظر می‌گیرد. اگر به این موضوع توجه شود دیگر فروش آیفون با قیمت نامتعارف میسر نیست.

عالیان در پایان یادآور شد: تأثیر تغییر قیمت آیفون روی نرخ سایر مدل‌ها در بلندمدت اتفاق می‌افتد. در کوتاه‌مدت به دلیل ذخیره کافی کالا، اشباع قیمتی و فضای رقابتی بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق تأثیر قابل‌توجهی روی شرایط کلی بازار بگذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حامد

    خیلی از کشور های دنیا روی واردات لوکسشون مالیات سنگین میذارن، آیفون ۱۳ پرو مکس هزار و خورده ای دلاری یه گوشی بسیار حرفه ای و سطح بالاست ، نگاه نکن اینجا هر بچه ای میره قرض و قوله میکنه تا کمبودهاشو با داشتن ایفون پوشش بده، الان ۹۰ جامعه گوشی پوکو رو بذاری جلوش و ایفون رو نمیتونه تشخیص بده کدومش بهتره بعد اینهمه ارز خارج بشه؟ ممنوع نمیشه مالیات سنگین می‌ذارند مثل ماشین خارجی، طرف تورریست میگفت شما ایرانی ها از ما اروپایی ها بیشتر ایفون و گلکسی اس دارین… در ضمن گوشی ارزون فیمت همین الانش هم با حاشیه سود خیلی پایین داره وارد میشه و همینطور هم میمونه، گوشی های که اکثر مردم استفاده میکنند، سری نوت شیایومی و سری a و m سامسونگ……

  • ناشناس

    نه هنوز

  • رامین

    ماقددرت خریدش نداریم راضی هستم به همین تاسه چارماه پس انداز کردم 3،800ملیون دست دوم خریدم

  • فرعاد

    گرون هستن تاقسطی نشه قدرت خریدمن ندارم دیگران نمی‌دونم

  • ناشناس

    کی گفته ایفون گوشی لوکس حساب میشه؟گرون قیمت حست مخصوصا تو ایران که چند برابره اما لوکس نیست

  • ناشناس

    یکی از دوستان نوشته آیفون لوکس نیست،لوکسه بدجورم لوکسه،زنگ که میخوره وضعیت جوریه که تمام چم ها به طرفت زوم میشه،سانتافه سوارباشی اندازه اپل دستت باشه کلاس نداره

  • ناشناس

    ﺑﺪﺭﻙ ﺑﺸﻪ ﻳﻚ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻣﻲ ﻛﻪ ﺗﻮاﻥ ﺧﺮﻳﺪ ﻧﺪاﺭﻧﺪ ﻓﺮﻗﻲ ﻧﻤﻴﻜﻨﻪ ﺑﺮﻩ ﺑﺎﻻ ﺑﻴﺎﺩ ﭘﺎﻳﻴﻦ

  • ناشناس

    چرااینقدرجوش قیمت هارومیزنیم؟ازقدیم گفتن سزای آدم گران فروش نخریدن است.(یعنی مردم درمقابل گرونی هرجنسی مقاومت کنن ونخرنش تاخودبه خودبازارش کسادبشه وکسی نخردش)مثل مرغ وتخم مرغ که چندهفته بازارش کسادشداونقدرکه گندیدن ومجبورشدن قیمت هاروپایین بیارن…مردم بایددرمقابل گرونی…این اسب سرکش چموش مقاومت کنن ومتحدبشن تاکنترل بشه…

  • ناشناس

    بیشترین پولی که برای گوشی موبایل باید پرداخت کرد نهایتأ 20م نه بیشتر

  • ناشناس

    اونی!!!!! که میگی مالیات سنگین باید روی آیفون بگذارند تا کسی نتواند بخره بهتره بدانی اولا خیلی از کشورها روی موبایل که از وسایل ضروری مردم حساب میشه هیچ مالیات و تعرفه ای نمیذارند تا مردم به راحتی گوشی های موبایل من جمله بهترین نوع آن یعنی آیفون ها را به راحتی بخرند و لذتش را ببرند منهای چند کشور جهان چندمی که بله به بهانه های مختلف!!!! روی گوشی موبایل انواع و اقسام افزایش ها را قرار می‌دهند تا هر کسی نتواند بخره ضمنأ تو فکر می‌کنی در کشور ایران مالیات و ارزش افزوده بر روی گوشی های آیفون قرار ندادند!!!!؟؟؟ معلومه که خبر نداری!!!!!! پس بهتره بدانی با ترفندهای!!!! مختلف انواع و اقسام افزایش های بر ضد خریدار را روی آیفون گذاشتن!!!! آیفون که قیمتش ۱۱۰۰ دلار هست و با آزاد ترین و گرانترین دلار قیمت تمام شده اش میشه ۳۳ میلیون را اینجا می‌فروشند ۵۰ میلیون یعنی حدود ۷۰ درصد مالیات و تعرفه به بهانه های مختلف مثل طرح مسخره ریجستری روی این گوشی در ایران گذاشتن!!!!! شما فکر می‌کنی رقم قابل توجه ۲۰ میلیون تومان در یک عدد کوشی کمه پس حتماً کاری کنید که گوشی ۱۱۰۰ دلاری در ایران سه هزار دلار یا بیشتر بفروشید!!!! اصلأ کی به کیه!!!!