کد مطلب: ۵۴۸۱۲۱

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۴ خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۴ خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد در آخرین روز معاملاتی هفته با ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۷۹ هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد در آخرین روز معاملاتی هفته با ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۷۹ هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

دنیای اقتصاد نوشت:

روند صعودی و آرام طلا

قیمت طلا در ابتدای معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و اوج‌گیری ریسک‌پذیری که تقاضا برای دارایی امن را تضعیف کرد، از اوج ۶ ماهه خود فاصله گرفت. اما در ادامه روز پس از کانال‌شکنی در مدار صعود بازگشت و (در ساعت ۱۷ به وقت تهران) به ۱۹۰۶ دلار رسید.

رشد بازده اوراق خزانه که جذابیت طلا را کمتر کرده سودگیری ملایمی را به دنبال داشت. در آستانه انتشار آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه، نگرانی‌هایی در بازار وجود دارد. با این حال همه سیگنال‌های تورم به نفع طلا در بلندمدت مانده است. آمار مطلوب روز سه‌شنبه نشان داد که فعالیت تولیدی آمریکا در ماه مه تحت‌تاثیر بهبود تقاضا به‌دنبال بازگشایی اقتصاد، اوج گرفته و به تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند طلا ضربه زده است.

پتانسیل پنهان سکه

بازار سکه در روزهای اخیر بسیار پرتلاطم بوده و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را برای انجام معاملات به خود جلب کرده است. با این وجود همچنان روند کلی سکه با توجه به نوسانات قیمت طلای جهانی و وضعیت متزلزل نرخ دلار در پی مذاکرات هسته‌ای و انتخابات، مشخص نیست.

به این ترتیب هر سکه تمام بهار آزادی در روز چهارشنبه با نیم‌درصد افزایش، ۱۰میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. در این بین کاهش قیمت اونس طلا توانست جناح صعودی بازار سکه را تضعیف کند و مانع رشدهای ناگهانی آن شود. به باور برخی فعالان سکه، اطمینان معامله‌گران از رشد دلار می‌تواند منجر به هجوم تقاضا در این بازار شود؛ از طرفی معتقدند در چنین شرایطی معامله‌گران برای حفظ ارزش دارایی خود و کسب سود بیشتر ترجیح می‌دهند اقدام به خرید سکه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.